Конспект заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Тема «Мова ввічливості та поваги» Діалог зі ввічливими словами: «Прохання про допомогу»
iАртикуляційна гімнастика – це вправа для тренування органів артикуляції (губ, язика, нижньої щелепи), необхідні для правильної звуковимови.
Мета артикуляційної гімнастики – вироблення правильних, повноцінних рухів і певних положень артикуляційних органів, необхідних для правильної вимови звуків, і об'єднання простих рухів в складні.
Опис вправи: Широко відкрити рот. Язик присмоктати до піднебіння. Утримувати в такому положенні 10- 15 секунд. Утримувати в такому положенні до рахунку "десять", потім повернути язик у початкове положення.
Повторити вправу 5 разів.
iМовленнєве дихання – це можливість виконувати короткий глибокий вдих і розподіляти повітря при видиху з одночасним промовлянням різних звукосполучень. Лише правильне мовленнєве дихання дозволяє домагатися максимального звуку й плавності.
Мета тренування мовного дихання - вироблення довгого плавного видиху. Повітряний струмінь відпрацьовується одночасно з артикуляційною гімнастикою, тому що у формуванні повітряного струменя активну участь беруть щоки, губи, язик.
Опис вправи: Візьміть паперові прямокутники розміром 20х10, з одного боку розрізані на смужки, як гребінець. Сильним ротовим видихом приводимо в рух смужки, щоб вони колихалися.
Повторити вправу 5 разів.
iВиразно прочитайте склади та слова 5 разів.
Слідкуйте за наголосом, та за звуком [Ш] та [Ч]
Йоржик з йоржиком дружив Йому ласти він купив.
Йоржики сміялися. Йоржики раділи. Йоржики ті ласти Йразу не наділи.
Їжачок і їжачиха Їли знайдені горіхи.
Їжачок радів:
— Доспіли! їжачиха мовчки їла. — їли, їли, недоїли — Їжачаткам залишили.
Ⓐ«АЛФАВІТНІ УСМІШКИ» Ганна ЧУБАЧ , 1993. http://abetka.ukrlife.org/usmishki.html
4. Робота над текстом.
iУважно та виразно прочитайте текст. Слідкуйте за наголосом
— Синку, здрастуй. Ти не міг би менідопомогти?
— Залюбки, бабусю. Кажіть, в чому справа.
— Ти не міг би перевестимене через дорогу? Бо я ледве ходжу, а тут машини шугують. Водії не чекають, доки я перейду дорогу зовсім, зриваються з місця. А я боюся просто перед ними впасти.
— Добре, бабусю, я вам допоможу.
— Як же я вдячна тобі, синку!
— Та нема за що! Всякий на моєму місці мав би це зробити.
ⒶЗа © 2014 - 2023. Українська та світова література. http://litera.net.ua/?p=2683.
Водії не ________, доки я ________дорогу зовсім, ________ з місця.