Конспект заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Тема «Мова ввічливості та поваги».

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Тема «Мова ввічливості та поваги». Діалог зі ввічливими словами: «Прохання про допомогу». Контроль звуків [Й], [Ї].
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

 

Тема «Мова ввічливості та поваги» Діалог зі ввічливими словами: «Прохання про допомогу»

Контроль звуків [Й], [Ї]

 

1. Артикуляційна вправа «Грибок»

iАртикуляційна гімнастика це вправа для тренування органів артикуляції (губ, язика, нижньої щелепи), необхідні для правильної звуковимови. 

Мета артикуляційної гімнастики – вироблення правильних, повноцінних рухів і певних положень артикуляційних органів, необхідних для правильної вимови звуків, і об'єднання простих рухів в складні.

 

Опис вправи: Широко відкрити рот. Язик присмоктати до піднебіння. Утримувати в такому положенні 10- 15 секунд. Утримувати в такому положенні до рахунку "десять", потім повернути язик у початкове положення.

  

image 

 

Повторити вправу 5 разів.

 

2. Тренування мовленнєвого дихання. Вправа

«Вітер»

 

iМовленнєве дихання це можливість виконувати короткий глибокий вдих і розподіляти повітря при видиху з одночасним промовлянням різних звукосполучень. Лише правильне мовленнєве дихання дозволяє домагатися максимального звуку й плавності.

Мета тренування мовного дихання - вироблення довгого плавного видиху. Повітряний струмінь відпрацьовується одночасно з артикуляційною гімнастикою, тому що у формуванні повітряного струменя активну участь беруть щоки, губи, язик.

 

Вправа «Гуляє вітер по паркану»

Опис вправи: Візьміть паперові прямокутники розміром 20х10, з одного боку розрізані на смужки, як гребінець. Сильним ротовим видихом приводимо в рух смужки, щоб вони колихалися.

image 

 

Повторити вправу 5 разів.

 

3. Контроль звуків [Й], [Ї]

 iВиразно прочитайте склади та слова 5 разів.

Слідкуйте за наголосом, та за звуком [Ш] та [Ч

 

Йоржик з йоржиком дружив Йому ласти він купив.

Йоржики сміялися. Йоржики раділи. Йоржики ті ласти Йразу не наділи.

 

Їжачок і їжачиха Їли знайдені горіхи.

Їжачок радів:

— Доспіли! їжачиха мовчки їла. — їли, їли, недоїли — Їжачаткам залишили.

 

«АЛФАВІТНІ УСМІШКИ» Ганна ЧУБАЧ , 1993.  http://abetka.ukrlife.org/usmishki.html

4. Робота над текстом.

4.1. Діалог зі ввічливими словами: «Прохання про допомогу»

iУважно та виразно прочитайте текст. Слідкуйте за наголосом

— Синку, здрастуй. Ти не міг би менідопомогти?

Залюбки, бабусю. Кажіть, в чому справа.

image 

— Ти не міг би перевестимене через дорогу? Бо я ледве ходжу, а тут машини шугують. Водії не чекають, доки я перейду дорогу зовсім, зриваються з місця. А я боюся просто перед ними впасти.

— Добре, бабусю, я вам допоможу.

— Як же я вдячна тобі, синку!

— Та нема за що! Всякий на моєму місці мав би це зробити. 

За © 2014 - 2023.   Українська та світова література. http://litera.net.ua/?p=2683.

image 

 

4.2. Доповни речення. Відповідь знайди в тексті

Водії не ________, доки я ________дорогу зовсім, ________ з місця.  

 

 

 

 

 

 

image 

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
1044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку