Ранкові зустрічі в корекційній роботі. Ранкова зустріч "Свійські тварини".

Про матеріал
Запропонований матеріал об'єднує в собі : коротку інформацію по Ранкових зустрічах, конспект проведення Ранкової зустрічі в спеціальній групі по лексичній темі "Свійські тварини". Матеріал спрямований на опанування різноманітних комунікативних, пізнавальних та соціальних навичок у дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Корекційну  роботу щодня  розпочинаємо із ранкової зустрічі. Ранкова зустріч педагога з дітьми – це ніби ранковий промінчик; міні-ігри, вправи комплексного характеру, які допомагають дітям адаптуватися, пізнавати, зрозуміти себе і своїх однолітків. Ранкова зустріч може бути прив’язана до лексичної теми, а може бути вільною, це залежить від корекційної мети та завдань вчителя- дефектолога.

Ранкова зустріч -  це запланована структурована ігрова діяльність, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі, в корекційній роботі групи, де панує атмосфера позитивного настрою. Дає  можливість навчити дітей взаємній повазі та доброму ставленню один до одного, сприяє формуванню в групі цілісного колективу.

Мета ранкової зустрічі:

  • Зарядити, приготувати дітей до робочого дня.

Головне:

  • У роботі  задіяні всі діти;
  • Діти навчаються працювати в групі однолітків;
  • Формується доброзичливе ставлення один до одного;
  • Кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;
  • Створюється  «ситуація успіху»;
  • За короткий час опановується  або закріплюється достатня кількість матеріалу;

Пам’ятаємо:

Важливо викликати інтерес до навчання, перетворювати  пасивних спостерігачів на активних учасників, якщо педагог у своїй роботі буде використовувати активні форми та методи навчання, коли буде існувати взаємозв’язок не лише між педагогом і дітьми, а й між дітьми у навчанні.

Пам’ятайте, що коли дитина дошкільного віку чемненько сидить на стільчику, дивиться на тебе і слухає – вона не навчається.

 

Ранкова зустріч сприяє:

  • формуванню колективу, оскільки в цей час діти вчаться: слухати один одного, обмінюватись інформацією, враженнями; доброзичливо і з повагою ставитись один до одного;
  • розвитку навичок спілкування, дає дітям змогу висловлювати свої думки таким чином, щоб їх розуміли інші, уважно слухати, коли говорять інші;
  • розвитку соціальних навичок;
  • створенню позитивного настрою в групі.

Перед початком ранкової зустрічі діти мають підготуватися до зміни виду діяльності, діти дошкільного віку потребують нагадування, що вже час переходити до ранкової зустрічі (дзвоник, віршик, закличка тощо) 

Мета: Вчити дітей приймати активну участь в ранкових зустрічах, критично мислити, узагальнювати отриману інформацію, мати власну та соціальну відповідальність;

              Розвивати соціальні навички:  вчити дитину почувати себе частиною спільноти, навчатися один від одного, розвивати довіру поміж дітьми, створювати позитивний настрій в групі, навчати співпрацювати.

            Розвивати навички спілкування: розвивати вміння та навички ефективного спілкування, вчити говорити та слухати один одного, висловлювати свої думки, при розмові звертатися на ім’я та дивитися на співрозмовника, дякувати за допомогу та підтримку.

            Виховувати любов до живої природи, дбайливе ставлення до тварин, бажання піклуватися про них.

 

І. Запрошення на ранкову зустріч

Грає музика (або дзвенить дзвіночок) яка повідомляє дітям, що час збиратися у коло. Діти і вчитель-дефектолог стають у коло.

ІІ. Вітання

1.Вітання у колі друзів.

Діти разом з вчителем промовляють вірш-вітання.

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Працюють голівки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаємо всім ми здоров’я, добра!

2.Вітання один з одним.

Вправа «Клубочок від котика»

Дефектолог пропонує кожній дитині передаючи клубок привітатися та назвати лагідно сусіда праворуч.

ІІІ. Обмін інформацією

(роздаємо фішки: кружечки – діти, у яких кружечки, мають право задавати питання; а в кого квадратики – коментувати)

Дефектолог: Нас чекає подорож в село на ферму, там мешкають свійські тварини. А хто вже був в селі і яких тварин там бачив?

1.Вправа «Розповідь-діалог»

(діти розповідають, висловлюють свої думки, обмінюються ідеями,

обговорюють тему, вчаться впевнено говорити та слухати використовуючи фішки)

2.Вправа «Інтелектуальна розминка»

3.Вправа «Великі – маленькі»

ІV. Групова діяльність

Погляньте скільки тваринок зібралось у нас на килимку (рахують, порівнюють їх між собою).

Дефектолог: Наші тваринки  люблять гратися. Ось вони стали в рядочок.

- Хто стоїть першим? Другим? Хто стоїть перед собачкою? (порядкова лічба)

- Хто високий? Хто низенький? (високий – низький)

- А хто зайвий? (лисичка)Чому?

- Всі тварини свійські, а лисичка дика тваринка.

-А давайте і ми перетворимося в свійських тварин.

Гра «Собаки – кішки»

Вправа «Погодуємо тварин»

А зараз котики покладуть свої кружечки «ковбаски» в квадратні тарілочки, а песики свої трикутні « кісточки» – в круглі тарілочки.

 Гарно ми погралися час наших тваринок поскладати.

Вправа «Прибираємо іграшки»

Дефектолог: Великих собак посадіть на велику машину, маленьких - на маленьку.

Всіх інших тваринок маленьких – у коробку, а великих біля коробки.

Дефектолог: подивіться, хто це залишився?

Діти: Кошеня.

Вправа «Авторське крісло»

Промовляння фрази «кошеня компот варило» з різною інтонацією.

Вправа «Музичні стільці»

«Граємо» та проспівуємо  на різних музичних інструментах віршик «Кошеня компот варило» 

V. Підсумок ранкової зустрічі

Дефектолог: Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Пропоную  продовжити речення: - Якби, мій настрій мав колір, то він був би…

Гра «Веселковий дощик»

Вчитель: Всі ви були молодці, гарно грали, поводилися чемно. Хто був молодець?(Бестінг)

  • Я молодець!
  • Хто молодці?
  • Ми молодці!

 

 

 

 

 

                                                                                                                            Додаток

Дзвоник видзвонює

Дзень ! Дзень- дзелень!

Всім добрий день!

 

 Добрий день, діти!

Добрий день!

Добрий день, кошенята!

Няв! Няв! Няв!

Добрий день, цуценята!

Гав! Гав! Гав!

Добрий день, телята!

 Му! Му! Му! (варіанти змінюємо)

 

Вправа «Інтелектуальна розминка»

- Яка зараз пора року?

- Скільки місяців має осінь?

- Назвіть їх.

- Який зараз місяць?

- Давайте пригадаємо дні тижня.

- Скільки днів ми працюємо, ходимо в д /с?

- Відпочиваємо? Назвіть їх.

 

– Скільки вушок у песика?

- Скільки лапок у котика?

- Скільки вушок у двох кошенят?

- Хто дає молоко?

- Хто любить молочко?

 

Вправа «Великі – маленькі»

У великої корови - … маленькі телята.

У маленьких кошенят - …велика кішка.

У маленьких козенят - … велика коза.

      

 Гра «Собаки – кішки»

Діти, встаньте, будь ласка, широким колом. Я підійду до кожного з вас і тихенько покладу в долоньки фігурку. У кого буде яка фігура – той перетвориться на тваринку (кружечок – котик, трикутник – песик). Нікому поки не говоріть і не показуйте хто ви. Дефектолог по черзі роздає фігури. Закрийте очі, забудьте на якийсь час людську мову. За хвилинку попрошу  «заговорити» так, як  «говорить» ваша тваринка. Вам треба об’єднатися у групи з усіма тими тваринками, які «говорять» так само, як і ви. Ви можете ходити по кімнаті і, почувши свою тваринку, рухатись їй назустріч. Потім взявшись за руки зібратися всім разом.

 

Вправа «Авторське крісло»

Розвивати інтонаційну виразність через промовляння фрази «кошеня компот варило» з різною інтонацією (захоплено, пошепки(обережно), злякано, запитально, ствердно.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Маслова Оксана
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку