Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Управління освіти і науки
Миколаївської обласної державної адміністрації
Маринівський професійний аграрний ліцей
Відкритий урок
із «Сільськогосподарських машин»
з використанням інноваційних технологій
на тему:
Розробила викладач
Маринівського ПАЛ,
спеціаліст вищої категорії
О.П. Таранцова
Маринівка-2013
Тема уроку: Конструктивні та експлуатаційні особливості будови та регулювання сівалок
Мета уроку:
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь, навичок. Ігровий
Вид уроку: аналіз конкретних ситуацій.
Матеріальне технічне забезпечення уроку:
Міжпредметні зв’язки: Агротехнологія: Технологія сівби. Підготовка МТА для сівби зернових культур, буряка, кукурудзи.
Хід уроку:
Діти! Ми з вами закінчили вивчання посівних машин. Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з метою узагальнити ваші знання з будови, роботи регулювання різних типів сівалок.
Урок буде проведено в ігровій форм у вигляді змагань команд. Урок проведемо в декілька етапів.
Девізом нашого уроку обрали слова В. Гюго:
«Розум людський має три ключа, які все відкривають: знання, думку, уяву…»
Вирішення цікавих задач, відшукування і знаходження шляхів виходу із проблемних конструктивних ситуацій дозволить вам узагальнити, систематизувати і поповнити знання з будови, роботи, регулювання зернових сівалок, розширити технічний кругозір.
І етап. «Залікові старти»
Для того, щоб розігріти ваші думку, згадати призначення, будову сівалок, проведемо технічний диктант. Я буду задавати питання, а ви писати на аркуші тільки відповіді.
Запитання:
1. Частина сівалки, яка супроводжує насіння та добрива до сошника.
1. Насінепровід.
2. Частина сівалки, в яку засипають насіння кукурудзи.
2. Бункер.
3.Несуча частина сівалки.
3. Рама.
4. Частина сівалки, яка робить в ґрунті борозенку і вкладає в неї насіння та добрива.
4. Сошник.
5. Частинка сівалки, яка відбирає певну частину добрив і направляє їх в тукопровід.
5. Туковисіваючий апарат.
6. Частина сівалки, яка загортає борозенку.
6. Загортач.
7. Частина сівалки, яка відбирає певну частину насіння і направляє її в насіннєпровід та сошник.
7. Насіннєвисіваючі апарати.
8. Частина сівалки, на яку опирається рама сівалки і за допомогою яких можуть приводитись в рух робочі органи сівалок.
8. Колесо.
9. Спосіб сівби сівалки С 3-3,6.
9. Рядковий.
10. Спосіб сівби бурякових та кукурудзяних сівалок.
10. Пунктирний.
Тепер попрацюємо в парах. Обміняйтесь аркушами з відповідями і перевірте відповіді один одного.
Зачитую правильні відповіді.
Підрахуйте кількість балів, які отримали ваші сусіди, враховуючи, що кожна правильна відповідь – 1 бал.
Ми трішки розігрілись і перевіримо як ви підготовили домашнє завдання, а саме вивчили і повторили будову, роботу, регуліровки сівалок С 3-3,6, ССТ-12, СУПН -8. Для цього розбийтесь на три команди, виберіть капітана і дайте назву командам.
ІІ етап.
«Конкурс конструкторів»
Капітани тягнуть жеребки, щоб визначити, яку сівалку презентуватиме кожна команда. Капітани призначають учня, який на думку команди, найкраще справиться з презентацією сівалки. Команди по черзі характеризують сівалки. Максимально можна отримати в залік команди 10 балів.
«Конкурс знавців висіву»
Вашій увазі пропонують різні типи висіваючих апаратів: котушковий, дисково-пневматичний, дисково–тарільчастий. За жеребкуванням визначаємо, яка команда буде характеризувати висівний апарат певної сівалки. Максимально можна отримати в залік команди 10 балів
«Практикум»
Жеребкування визначаємо, яку сівалку треба відрегулювати кожній команді.
Необхідно відрегулювати:
При цьому задаємо з предмету «Агротехнологія», на яку глибину слід загортати насіння буряку і кукурудзи?
ІІІ етап.
«Ділова гра»
Зараз ми з’ясуємо, як ви, майбутні хлібороби, повторили, вивчили, поспостерігали, згадали конструктивні та експлуатаційні особливості будови та регулювання сівалок С 3-3,6, ССТ – 12, СУПН-8.
Швидко промайне час навчання і вам прийдеться працювати в господарствах. Керівники господарств подають заяви на направлення учнів для роботи на посівній. Для того, щоб визначити, хто з вас які сівалки знає найкраще і готовий з ними працювати, проведемо конкурс.
«Сівальщик»
Ті учні, які покажуть найкращі знання з зернової сівалки С 3-3,6, підуть працювати на сівбу зернових, хто покаже найкращі знання з бурякових сівалок – будуть сіяти цукровий буряк, а хто краще знає СУПН – отримає допуск до робіт з сівби кукурудзи.
Кожна команда отримає комплекс однакових для всіх команд карток-завдань і бланк для заповнення відповідей.
Питання загальне для всіх типів сівалок, а відповіді слід розподілити для всіх типів сівалок.
Кожна правильна відповідь коштуватиме 1 бал.
«Творчий конкурс»
У нас залишився час на творчий конкурс. Перевіримо інтелект знайшовши правильне рішення криптограми. Першим правильне рішення принесе команді 10 балів. Правильна відповідь - «Вийшли в поле сіячі».
Розгадайте криптограму
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
10 |
13 |
9 |
17 |
10 |
|
12 |
|
16 |
8 |
17 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
4 |
1 |
2 |
4 |
|
1. Сільськогосподарська машина, яка призначена для обробітку ґрунту з обертом пласта
|
|
|
|
16 |
17 |
18 |
19 |
2. «Вусата»культура
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
3. Частина сівалки,яка робить в ґрунті борозну і укладає в неї насіння
|
|
|
|
|
|
7 |
8 |
9 |
5 |
10 |
11 |
4. Спосіб сівби сівалкою С3-3,6
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
1 |
15 |
11 |
8 |
12 |
10 |
13 |
5. Культура (зернова), яку полюбляють коні, кролі, кашу з неї – англійці
|
|
|
|
8 |
12 |
20 |
21 |
Підведення підсумків уроку
Привітаємо команду переможця.
Домашнє завдання
Воронов: стор.121
1