Конструктивні та експлуатаційні особливості будови та регулювання сівалок

Про матеріал
Відкритий урок із «Сільськогосподарських машин» з використанням інноваційних технологій на тему: "Конструктивні та експлуатаційні особливості будови та регулювання сівалок"
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Управління освіти і науки

Миколаївської обласної  державної адміністрації

Маринівський професійний аграрний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

із «Сільськогосподарських машин»

з використанням інноваційних технологій

на тему:

 

 

 

 

Розробила викладач

Маринівського ПАЛ,

спеціаліст вищої категорії

О.П. Таранцова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маринівка-2013


Тема уроку: Конструктивні та експлуатаційні особливості будови та регулювання сівалок

Мета уроку:

  •            дидактична: узагальнити та систематизувати знання учнів з будови та регулювання сівалок С3-3,6, ССТ- 12, СУПН-8, СУПН-6;
  •            розвиваюча:  розвивати в учнів вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між окремими операціями та їх послідовністю виконання;
  •            виховна: виховати почуття бережливого відношення до зерна, родючості ґрунту, гордості за хліборобську працю.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь, навичок. Ігровий

Вид уроку: аналіз конкретних ситуацій.

Матеріальне технічне забезпечення  уроку:

  1. Плакат сівалка зернова СЗ-3,6 загальний вигляд
  2. Плакат сівалка зернова СЗ-3,6 технологічний процес роботи
  3. Плакат сівалка зернова СЗ-3,6 основні складові одиниці
  4. Плакат сівалка бурякова  ССТ-12  загальний вигляд
  5. Плакат сівалка бурякова  ССТ-12  технологічний процес роботи
  6. Плакат сівалка бурякова  ССТ-12  основні складові одиниці
  7. Плакат сівалка кукурудзяна  СУПН-8загальний вигляд
  8. Плакат сівалка кукурудзяна  СУПН-8технологічний процес роботи
  9. Плакат сівалка кукурудзяна  СУПН-8основні складові одиниці
  10.                      Натуральний зразок посівна секція сівалки ССТ-12
  11.                      Натуральний зразок посівна секція сівалкиСУПН-8.
  12.                      Натуральний зразок типів висіваючих апаратів.
  13.                      Натуральний зразок типів сошників
  14.                      Макет секції зернової сівалки
  15.                      Макет секції туковисіваючого апарата

Міжпредметні зв’язки: Агротехнологія: Технологія сівби. Підготовка МТА для сівби зернових культур, буряка, кукурудзи.

 

Хід уроку:

Діти! Ми з вами закінчили вивчання посівних машин. Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з метою узагальнити ваші знання з будови, роботи регулювання різних типів сівалок.

Урок буде проведено в ігровій форм у вигляді змагань команд. Урок проведемо в декілька етапів.

Девізом нашого уроку обрали слова В. Гюго:

«Розум людський має три ключа, які все відкривають: знання, думку, уяву…»

Вирішення цікавих задач, відшукування і знаходження шляхів виходу із проблемних конструктивних ситуацій дозволить вам узагальнити, систематизувати і поповнити знання з будови, роботи, регулювання зернових сівалок, розширити технічний кругозір.

  • Отже, яку ми тему закінчили вивчати? (Сівалка СУПН-8)
  • А повторити треба було? (Сівалка С 3-3,6, ССТ-12)
  • Що треба було знати про ці сівалки? (Досконало вивчити будову, роботу та регуліровки сівалок)

І етап. «Залікові старти»

Для того, щоб розігріти ваші думку, згадати призначення, будову сівалок, проведемо технічний диктант. Я буду задавати питання, а ви писати на аркуші тільки відповіді.

Запитання:

1. Частина сівалки, яка супроводжує насіння та добрива до сошника.

1. Насінепровід.

2. Частина сівалки, в яку засипають насіння кукурудзи.

 2. Бункер.

3.Несуча частина сівалки.

 3. Рама.

4. Частина сівалки, яка робить в ґрунті борозенку і вкладає в неї насіння та добрива.

 4. Сошник.

5. Частинка сівалки, яка відбирає певну частину добрив і направляє їх в тукопровід.

 5. Туковисіваючий  апарат.

6. Частина сівалки, яка загортає борозенку.

 6. Загортач.

7. Частина сівалки, яка відбирає певну частину насіння і направляє її в насіннєпровід та сошник.

 7. Насіннєвисіваючі  апарати.

8. Частина сівалки, на яку опирається рама сівалки і за допомогою яких можуть приводитись в рух робочі органи сівалок.

 8. Колесо.

9. Спосіб сівби сівалки С 3-3,6.

 9. Рядковий.

10. Спосіб сівби бурякових та кукурудзяних сівалок.

 10. Пунктирний.

 

Тепер попрацюємо в парах. Обміняйтесь аркушами з відповідями і перевірте відповіді один одного.

Зачитую правильні відповіді.

Підрахуйте кількість балів, які отримали ваші сусіди, враховуючи, що кожна правильна відповідь – 1 бал.

Ми трішки розігрілись і перевіримо як ви підготовили домашнє завдання, а саме вивчили і повторили будову, роботу, регуліровки сівалок С 3-3,6, ССТ-12, СУПН -8. Для цього розбийтесь на три команди, виберіть капітана і дайте назву командам.

ІІ етап.

«Конкурс конструкторів»

Капітани тягнуть жеребки, щоб визначити, яку сівалку презентуватиме кожна команда. Капітани призначають учня, який на думку команди, найкраще справиться з презентацією сівалки. Команди по черзі характеризують сівалки. Максимально можна отримати в залік команди 10 балів.

«Конкурс знавців висіву»

Вашій увазі пропонують різні типи висіваючих апаратів: котушковий, дисково-пневматичний, дисково–тарільчастий. За жеребкуванням визначаємо, яка команда буде характеризувати висівний апарат певної сівалки. Максимально можна отримати в залік команди 10 балів

«Практикум»

Жеребкування визначаємо, яку сівалку треба відрегулювати кожній команді.

Необхідно відрегулювати:

  • посівні секції на задану глибину загортання насіння (ССТ-12, СУПН-8);
  • туковисівний апарат на норму внесення добрив.

При цьому задаємо з предмету «Агротехнологія», на яку глибину слід загортати насіння буряку і кукурудзи?

ІІІ етап.

«Ділова гра»

Зараз ми з’ясуємо, як ви, майбутні хлібороби, повторили, вивчили, поспостерігали, згадали конструктивні та експлуатаційні особливості будови та регулювання сівалок С 3-3,6, ССТ – 12, СУПН-8.

Швидко промайне час навчання і вам прийдеться працювати в господарствах. Керівники господарств подають заяви на направлення учнів для роботи на посівній. Для того, щоб визначити, хто з вас які сівалки знає найкраще і готовий з ними працювати, проведемо конкурс.

«Сівальщик»

Ті учні, які покажуть найкращі знання з зернової сівалки С 3-3,6, підуть працювати на сівбу зернових, хто покаже найкращі знання з бурякових сівалок – будуть сіяти цукровий буряк, а хто краще знає СУПН – отримає допуск до робіт з сівби кукурудзи.

Кожна команда отримає комплекс однакових для всіх команд карток-завдань і бланк для заповнення відповідей.

Питання загальне для всіх типів сівалок, а відповіді слід розподілити для всіх типів сівалок.

Кожна правильна відповідь коштуватиме 1 бал.

«Творчий конкурс»

У нас залишився час на творчий конкурс. Перевіримо інтелект знайшовши правильне рішення криптограми. Першим правильне рішення принесе команді 10 балів. Правильна відповідь - «Вийшли в поле сіячі».

 

Розгадайте криптограму

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

10

13

9

17

10

 

12

 

16

8

17

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

4

1

2

4

 

 

1. Сільськогосподарська машина, яка призначена для обробітку ґрунту з обертом пласта

 

 

 

 

16

17

18

19

 

2. «Вусата»культура

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

 

3. Частина сівалки,яка робить в ґрунті борозну і укладає в неї насіння

 

 

 

 

 

 

7

8

9

5

10

11

 

4. Спосіб сівби сівалкою С3-3,6

 

 

 

 

 

 

 

 

14

1

15

11

8

12

10

13

 

5. Культура (зернова), яку полюбляють коні, кролі, кашу з неї – англійці

 

 

 

 

8

12

20

21

 

Підведення підсумків уроку

Привітаємо команду переможця.

Домашнє завдання

Воронов: стор.121

 

1

 

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку