«Взаємодія вчителя-логопеда, вихователя і батьків — запорука успішної корекційної роботи з дітьми, які мають вади мовлення»
Одним з найважливіших завдань ЗДО є підвищення ефективності корекційно- логопедичної роботи. Корекційно – логопедична робота з дошкільниками із ЗНМ включає цілу низку завдань, які необхідно вирішувати:
Цілком очевидно, що рішення такого комплексу завдань можливе тільки при тісній взаємодії з вихователем, який щодня і досить тривало спілкується з дітьми, знає їх схильності, інтереси і отже, може визначити оптимальні форми включення необхідних завдань корекційної та розвивальної спрямованості.
Тому існують зошити взаємодії, з яких вихователі можуть брати завдання для фронтальної та індивідуальної роботи з дітьми, які мають мовні порушення, закріплюючи, таким чином, те, що формує логопед різних сторін мовлення. Таким чином робота вихователя стає спрямованою, конкретною і дієвою.
Спираючись на завдання в журналі взаємозв’язку, вихователь може будувати свої заняття з урахуванням мовних проблем кожної дитини. Спільна робота вихователів і логопеда показує, що тісна співпраця в умовах обмеженого корекційного впливу на мову дітей в логопедичній групі, допомагає якнайшвидшому вирішенню завдань корекції мовних порушень.
КОРЕКЦІЙНА РОБОТА
(за схемою Єфіменкової Л. І.)
ПОНЕДІЛОК
ВІВТОРОК
СЕРЕДА
ЧЕТВЕР
- колір;
- розмір;
- форма;
- смак;
П'ЯТНИЦЯ
Робота з батьками
Потребами сьогодення продиктована необхідність тісніше поєднувати родинне й суспільне дошкільне виховання, адже сім’я та заклад дошкільної освіти компенсуючого типу – два важливих, тісно пов’язаних між собою інститути соціалізації дитини, де відбувається становлення та формування повноцінної гармонійної особистості.
Закон України «Про дошкільну освіту», стаття 8
Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
наголошено, що
Відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.
Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.
В нормативних документах зроблено наголос на партнерський формат взаємин та організацію освітнього процесу на принципах партнерства і довіри.
Тому один з найважливіших напрямків в корекційно-розвивальної діяльності логопеда ЗДО є робота з батьками, тому, що першочерговий вплив на мовленнєвий розвиток надає сім'я (батьки дитини). Незаперечна важливість залучення батьків до активної участі в корекційному процесі з подолання мовного дефекту у дитини, оскільки це багато в чому полегшує роботу фахівця і прискорює успіхи дитини. Спочатку батьки певною мірою звикають до вимови своїх дітей і не помічають в ній недоліків, а тому і не допомагають їм засвоювати правильну мову. Логопед роз'яснює батькам, як важливо правильно формувати мову дітей і показує їм в чому полягає логопедична робота, підкреслюючи корисність розумних вимог до дитини і необхідність закріплення досягнутого в дитячому садку.
Погоджений підхід до загального і мовному виховання дітей при організації ігор, занять, оздоровчих заходів та інших видів діяльності, вироблення єдиних педагогічних установок по відношенню до дітей з мовними порушеннями, стають основою взаємодії.
Таким чином, взаємодія фахівців та батьків дозволяє залучати у сферу корекційно-мовленнєвої роботи більш широке коло дітей, повніше використовувати резерви корекційно-педагогічного впливу, підвищити ефективність роботи логопедичної групи, збільшити відсоток дітей, випущених з грамотною мовою і правильною вимовою, підвищити якість освітнього процесу.
СПІЛЬНІ ЗУСИЛЛЯ ДОРОСЛИХ – ЗАПОРУКА УСПІХУ!!!
ПОРАДИ БАТЬКАМ ВІД ЛОГОПЕДА
Постійно стежте за правильністю мовлення дітей.
мовою говорить ваша дитина, виправляйте помилки двомовності.
в родині є мати, батько, дідусь чи бабуся.
Пам’ятайте, що Ваше мовлення є взірцем для наслідування, тому воно має бути завжди правильним. Правильне мовлення – запорука успішного навчання у школі.
ПАМ’ЯТКА
КОРЕКЦІЙНА РОБОТА
(за схемою Єфіменкової Л. І.)
ПОНЕДІЛОК
ВІВТОРОК
СЕРЕДА
ЧЕТВЕР
- колір;
- розмір;
- форма;
- смак;
П'ЯТНИЦЯ
ВЗАЄМОДІЯ ВЧИТЕЛЯ – ЛОГОПЕДА,
ВИХОВАТЕЛЯ І БАТЬКІВ –
ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ
КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ,
ЯКІ МАЮТЬ ВАДИ МОВЛЕННЯ
консультацію підготувала
та провела 15.11.2018 р.
вчитель – логопед
Тимофєєва М.С.