26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ "ВЗАЄМОДІЯ ВЧИТЕЛЯ – ЛОГОПЕДА, ВИХОВАТЕЛЯ І БАТЬКІВ – ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ, ЯКІ МАЮТЬ ВАДИ МОВЛЕННЯ"

Про матеріал
Взаємодія фахівців та батьків дозволяє залучати у сферу корекційно-мовленнєвої роботи більш широке коло дітей, повніше використовувати резерви корекційно-педагогічного впливу, підвищити ефективність роботи логопедичної групи, збільшити відсоток дітей, випущених з грамотною мовою і правильною вимовою, підвищити якість освітнього процесу. СПІЛЬНІ ЗУСИЛЛЯ ДОРОСЛИХ – ЗАПОРУКА УСПІХУ!!!
Перегляд файлу

«Взаємодія вчителя-логопеда,  вихователя і батьків — запорука успішної корекційної роботи з дітьми, які мають вади мовлення»

Одним з найважливіших завдань ЗДО  є підвищення ефективності корекційно- логопедичної роботи.  Корекційно – логопедична робота з дошкільниками із ЗНМ  включає цілу низку завдань, які необхідно вирішувати:

  •                  розвиток артикуляційної моторики;
  •                  виправленням порушень звуковимови;
  •                  розвиток дрібної моторики і координації рухів;
  •                  формування фонематичного слуху, навичок звукового аналізу та синтезу;
  •                  збагачення словникового запасу;
  •                  формування граматичного ладу мовлення;
  •                  формування зв'язного мовлення відповідно до вікової норми.

Цілком очевидно, що рішення такого комплексу завдань можливе тільки при тісній взаємодії з вихователем, який щодня і досить тривало спілкується з дітьми, знає їх схильності, інтереси і отже, може визначити оптимальні форми включення необхідних завдань корекційної та розвивальної спрямованості.

      Тому існують зошити взаємодії, з яких вихователі можуть брати завдання для  фронтальної та індивідуальної роботи з дітьми, які мають мовні порушення, закріплюючи, таким чином, те, що формує логопед  різних сторін мовлення. Таким чином робота вихователя  стає спрямованою, конкретною і дієвою.

     Спираючись на завдання в журналі взаємозв’язку, вихователь може будувати свої заняття з урахуванням мовних проблем кожної дитини. Спільна робота вихователів і логопеда показує, що тісна співпраця в умовах обмеженого корекційного впливу на мову дітей в логопедичній групі, допомагає  якнайшвидшому вирішенню завдань корекції мовних порушень.

КОРЕКЦІЙНА РОБОТА

(за схемою Єфіменкової Л. І.)

ПОНЕДІЛОК

  • Познайомити дітей з предметами, знати їх назви, порівнювати предмети між собою.

ВІВТОРОК

  • Утворення множини іменників;
  • Утворення зменшувально-пестливих форм іменників;

СЕРЕДА

  • Узгодження іменників з присвійними займенниками;
  • Добір прикметників;
  • Добір дієслів;

ЧЕТВЕР

  • Утворення  відносних прикметників;
  • Добір прикметників до іменників, дотримуючись послідовність:

- колір;

- розмір;

- форма;

- смак;

  • Складання речень;

 

П'ЯТНИЦЯ

  • За описом здогадатися про що йде мова;
  • Складання розповіді по картині, про іграшку і т. д.
  • Заучування віршованих форм

 

Робота з батьками

        Потребами сьогодення продиктована необхідність тісніше поєднувати родинне й суспільне дошкільне виховання, адже сім’я та заклад дошкільної освіти компенсуючого типу – два важливих, тісно пов’язаних між собою інститути соціалізації дитини, де відбувається становлення та формування повноцінної гармонійної особистості.  

Закон України «Про дошкільну освіту», стаття 8

 Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

 наголошено, що

Відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.

Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.

В нормативних документах зроблено наголос на партнерський формат взаємин та організацію освітнього процесу на принципах партнерства і довіри.

   Тому один  з найважливіших напрямків в корекційно-розвивальної діяльності логопеда ЗДО є робота з батьками, тому, що першочерговий вплив на мовленнєвий розвиток надає сім'я (батьки дитини). Незаперечна важливість залучення батьків до активної участі в корекційному процесі з подолання мовного дефекту у дитини, оскільки це багато в чому полегшує роботу фахівця і прискорює успіхи дитини. Спочатку батьки певною мірою звикають до вимови своїх дітей і не помічають в ній недоліків, а тому і не допомагають їм засвоювати правильну мову. Логопед роз'яснює батькам, як важливо правильно формувати мову дітей і показує їм в чому полягає логопедична робота, підкреслюючи корисність розумних вимог до дитини і необхідність закріплення досягнутого в дитячому садку.

 

 Погоджений підхід до загального і мовному виховання дітей при організації ігор, занять, оздоровчих заходів та інших видів діяльності, вироблення єдиних педагогічних установок по відношенню до дітей з мовними порушеннями,  стають основою взаємодії.

 

      Таким чином, взаємодія фахівців  та батьків дозволяє залучати у сферу корекційно-мовленнєвої роботи більш широке коло дітей, повніше використовувати резерви корекційно-педагогічного впливу, підвищити ефективність роботи логопедичної групи, збільшити відсоток дітей, випущених з грамотною мовою і правильною вимовою, підвищити якість освітнього процесу.

 

СПІЛЬНІ ЗУСИЛЛЯ ДОРОСЛИХ – ЗАПОРУКА УСПІХУ!!!

ПОРАДИ БАТЬКАМ ВІД ЛОГОПЕДА

Постійно стежте за правильністю мовлення дітей.

  1. Своєчасно виправляйте граматичні помилки.
  2. Не втручайтесь у дитячі розповіді. Спочатку вислухайте дитину, а потім виправляйте помилку.
  3. У двомовних сім'ях завжди звертайте увагу на те, якою

 мовою говорить ваша дитина, виправляйте помилки двомовності.

  1. Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.
  2. Пам’ятайте, що головними і провідними співрозмовниками

 в родині є мати, батько, дідусь чи бабуся.

  1. Запропонуйте дитині змагання: «Чия казка краща?», «Чия розповідь краща?» з участю всіх членів сім’ї.
  2. Не забудьте записати у зошит чи на відео розповіді і казки вашої дитини.
  3. Стежте за мовленням дітей, своєчасно виправляйте недоліки.

Поради логопеда батькамПам’ятайте, що Ваше мовлення є взірцем для наслідування, тому воно має бути завжди правильним. Правильне мовлення – запорука успішного навчання у школі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ПАМ’ЯТКА 

КОРЕКЦІЙНА РОБОТА

(за схемою Єфіменкової Л. І.)

 

ПОНЕДІЛОК

  • Познайомити дітей з предметами, знати їх назви, порівнювати предмети між собою.

 

ВІВТОРОК

  • Утворення множини іменників;
  • Утворення зменшувально-пестливих форм іменників;

 

СЕРЕДА

  • Узгодження іменників з присвійними займенниками;
  • Добір прикметників;
  • Добір дієслів;

 

ЧЕТВЕР

  • Утворення  відносних прикметників;
  • Добір прикметників до іменників, дотримуючись послідовність:

- колір;

- розмір;

- форма;

- смак;

  • Складання речень;

 

П'ЯТНИЦЯ

  • За описом здогадатися про що йде мова;
  • Картинки по запросу картинка ручка и блокнотСкладання розповіді по картині, про іграшку і т. д.
  • Заучування віршованих форм

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: http://boombob.ru/img/picture/Jul/14/43f42fe596e6c71ae4b3db0884cd3dbf/9.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВЗАЄМОДІЯ ВЧИТЕЛЯ – ЛОГОПЕДА,

ВИХОВАТЕЛЯ І БАТЬКІВ –

ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ

КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ,

ЯКІ МАЮТЬ ВАДИ МОВЛЕННЯ

 

                                               консультацію підготувала

                                               та провела 15.11.2018 р.

                                               вчитель – логопед

                                               Тимофєєва М.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
5 серпня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку