в консультації йдеться про уяву дітей. Які ігри та вправи допоможуть вішій дитині розвивати уяву.
КУ ІРЦ
Сіверської міської ради
Консультація на тему:
«Як розвивати уяву у дітей?»
Підготувала
вчитель-дефектолог
Шажко Я.С.
2020 н.
Як розвивати уяву у дітей?
Деякі батьки вважають, що дітям уяву розвивати не потрібно, адже вони й так увесь час щось вигадують, додумують і уявляють. Фантазування для них цілком природне заняття. Малята можуть придумати казку, легко «оживити» будь-який персонаж, скласти дивовижні вірші з такими римами, що не спадуть на думку жодному дорослому. І все-таки, як це не дивно, не всі діти мають добре розвинену уяву. Як же допомогти дитині розвити уяву? Як і будь-який інший процес, уяву можна тренувати. Тому варто приділити час розвитку уяви, використовуючи спеціальні ігри, що зацікавлять малюка.
«Помічник художника». Зробіть заготовки незавершених малюнків. Скажіть дитині, що художник, який малював картини, дуже зайнятий, і тому не може їх завершити. Дайте малюкові олівці або фарби, щоб він зміг завершити малюнки.
«Чарівні хмари».У цю гру добре грати на вулиці вдень. Ще краще, якщо ви з дитиною матиме можливість розкласти плед і прилягти десь на травичці, щоб зручніше було дивитися в небо на хмари, що пропливають повз. Головне завдання – побачити ц показати всім хмару, яка на щось або на когось схожа.
«Кляксографія». Вам знадобляться альбомні аркуші паперу й кольорові фарби. Капаємо яскравою фарбою на папір. Раз і готово. На аркуші розтікається безформна ляпка. Тепер складемо аркуш навпіл, щоб утворився відбиток. Розгортаємо і розглядаємо утворену картинку. На що схожа? Або на кого схожа? Аркуш можна обертати й розглядати картинку під різним кутом.
«Перетворення долоньки». Якщо обвести долоньку, а потім вирізати її по контуру, то із цього відбитка може утворитися чимало цікавого. Наприклад, дві долоньки нагадують метелика. Запропонуйте дитині поміркувати, що ще можна зобразити за допомогою долоньок.
«Говорить музика». Запропонуйте малюкові послухати музику. Скажіть: «Зараз ти почуєш музику. Намагайся уявити, про що або про кого вона. Запам’ятай картини, що уявлятимеш під ці звуки».
«Зоологічний колаж». Завдання – створити колаж з різних частин фотографій різноманітних тварин. Вирізати картинки можна з журналів. Не перешкоджайте дитині, якщо вона намагається «сполучити несумісне».
«Перетворення». Запропонуйте дитині за допомогою перетворитися на будь-кого (тваринку). Перетворення полягає в тому, що дитина має рухатися й «звучати», як обрана тварина.
«Так не буває». Придумування небилиць – найцікавіша забава. Скажіть дитині, що ви всі разом придумуватимете таку історію, що ніколи й нізащо не могла б відбутися в житті. Нехай події в ній будуть дивовижними, відбуваються всупереч законам природи.
«Щоб було б, якби…» Ця гра навчить дитину висловлюватися щодо майбутнього. Запропонуйте відповісти на запитання: «Що було б, якби…»:.. усі люди почали розуміти мову звірів і птахів; …ти сам міг перетворитися на якусь тварину;… ти знайшов шапку – невидимку;… пори року помінялися місцями ;.. з фонтана раптом потік лимонад;…шоколадки росли на дереві тощо.