Контроль читання "Curling".

Про матеріал

Розроблені тестові завдання призначені для проведення підсумкової контрольної роботи з читання. Цікавий текст та вправи дають змогу, починаючи з 7 класу, готуватися до ДПА.

Перегляд файлу

Контроль читання «Curling» 7 клас

Тема: Україна

Підтема: Київське метро. Контроль навичок читання Curling. 

Практичні задачі: організувати контроль навичок читання, організувати діалогічне мовлення учнів на основі діалогу-зразку.

Освітні задачі: перевірити рівень умінь учнів з читання, навчити узагальнювати отримані знання, залучати учнів до діалогу культур, розширювати філологічний кругозір учнів.

Розвиваючі задачі: розвивати прагнення вивчати іноземну мову, розвивати мислення, увагу, розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію, розвивати готовність до іншомовного спілкування.

Виховні задачі: виховувати почуття самостійності та відповідальності, виховувати почуття колективізму, виховувати позитивне ставлення до культури іншого народу.

Обладнання: індивідуальні картки із завданнями, дошка, індивідуальні картки з діалогом, картинки.

Хід уроку:

І. Початок

1.Організаційний момент

- Привітання

- Бесіда з черговим учнем

- Перевірка домашнього завдання (індивідуально)

2.Мовленнєва зарядка

Express your opinion according to the sentence “Ukraine is your native country and you should be proud of it. Don’t forget that you are Ukrainian

  1. Would you like to live in other country?
  2. What places would you like to visit?
  3. What do you think about Ukrainian hospitability?
  4. What Ukrainian traditions do you know?

3.Ознайомлення з перспективою уроку.

- повідомлення теми та мети уроку

Today we’ll speak about the Ukrainian metro and make some dialogues about it. And I have a final test for you.  Youll read a very interesting text about one kind of sport – curling. Your task will be to read the text and to do the tasks individually. Pay special attention to the exercise 1, because it is similar to the tasks of the final exam in the 11-th form. I wish you good luck! Let’s start our work

ІІ. Основна частина

  1. Організувати контроль навичок читання.
  • підготовчий етап

Take your copy-books, please, and individual cards with tasks. Be ready to do it.

  • пояснення завдань

Your first task is to read, then you should do the tasks: 1. Match the headlines with the parts of the text; 2. True or false.

  • семантизація слів

Look at the blackboard. Pay attention. Here you can find some unknown words for you.

Suitably – належним чином

Reinstate – зявлятися знову

Pitch – асфальт

Devise – розробляти

Target - Ціль

  • виконання завдання

Now do your task but be very attentive, do not discuss your answers with your partner.

I wish you good luck!

(учні отримують картки із завданнями та текстом)

 

Read the text and do the tasks

Curling

  1. Curling, born in Scotland in the first half of the 16-th century, was played in frozen ponds using simple stones. It is known since 1511. Examples of this sport can also be found in the paintings of Flemish artists. In the 17-th century players started to use suitably treated stone discs and sticks to sweep the snow. Since 1775 the game has become popular in Northern America, where it was introduces by immigrants.
  2. The first Olympic Winter Games curling tournament was held at Chamonix in 1924. After Lake Placid in 1932, curling was absent from the Olympic programme for 50 years; it appeared again as a demonstrative at Calgary in 1988. It was reinstated as a competitive discipline at Nagano in 1998. That year the men’s event was won by the Swiss team and Canada won the gold in the women’s.
  3. Curling is a team game that is performed on a frozen pitch, the concept of which is very similar to bocce (traditionally played balls on natural soil or asphalt courts). It consists of sliding 19.92 kg blocks of stone (called rocks) which have a handle so that they stop as close as possible to the centre of a target drawn on the ice (called the house).
  4. Each team consists of four players. The lead is the one that makes the first throw. The second is a good point maker, but also good at taking off the opponents stones that are in the way. The third is faced with a more tricky game. The fourth player, the skip, is the most experienced player, who devises tactics, advises his teammates on each throw and throws last.

 

  1. Match the headlines with the parts of the text.
  1. Curling at the Olympics
  2. The team
  3. From the history of curling
  4. Rules of curling
  1. True or false
  1. Competitions on curling are held only in winter.
  2. Curling is known since the 15-th century
  3. Curling players need an ice pitch to play.
  4. Nowadays this game is popular not only in Europe.
  5. Curling tournaments have been held on each Olympic Games since the beginning of the 20-th century.
  6. Women’s teams as well men’s take part in curling competitions.
  7. Curling players throw a ball.
  8. The players should slide the rock to the house as close as they can.
  9. There are more than three players in each team.
  10. The skip makes the first throw.
  • Підведення підсумків

Thanks for your work, be ready for the next part of the lesson.

2.Організувати діалогічне мовлення учнів на основі діалогу-зразку.

  • Now we’ll speak about the metro in Kiev.

 What do you know about it?

 What is its size?

 Is it modern?

 Have you ever been there?

 How many stations are there? (51)

Thanks for your answers and now pay special attention to the photos of the metro and say what you see on them. (див. додаток 1)(фотографії знаходяться на дошці)

  • And now listen to the dialogue between two friends about the metro. (у предявленні вчителя)

(на дошці знаходяться фотографії друзів та картинка метро) (див. додаток 2)

Dialogue

Greg: Hello, Pete!

Pete: Hello, Greg!

Greg: Are you ready to visit a metro in Kiev?

Pete: Oh, yes I think it will be interesting.

Greg: First, let’s buy some tickets.

Pete: How much does it cost?

Cashier: Five hryvnas.

Pete: Give us two, please.

Greg: Here is the train.

Pete: Let’s sit down, quickly.

Greg: The train is modern and the sits are cosy.

Pete: Yes and the atmosphere is hospitable too.

Greg: You know, that metro is the fastest way to get somewhere in Kiev.

Pete: Really, I think that the fastest is by bus.

Greg: And it is the cheapest.

Pete: I think that the cheapest is by trolleybus.

Greg: Listen, our station will be the next. Be ready!

Pete: Yes, let’s come close to the exit.

Greg: We are at the Independence square now.

Pete: It takes us ten minutes. So it’s better to see the sights of Kiev with the help of metro. Do you agree?

Greg: Yes, I am absolutely agree with you.

  • Do you understand the dialogue? Let’s translate some words and phrases into Ukrainian, but do it very quickly.
  • Let’s divide into two teams and dramatize it.
  • Are you ready to transform this dialogue and to do your own? You have some minutes for it.  (на основі діалогу-зразка, діти складають власні та зачитують вчителю у парах, трохи змінюючи зміст)
  • Підведення підсумків

ІІІ. Заключна частина

  • Підведення підсумків роботи за уроки

Thanks for your work, it was perfect. I’ll check your works and tell you the results. You have coped with the dialogues very good.

  • Обґрунтування та виставлення балів
  • Домашнє завдання (підготуватися до усного опитування)

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. ST WW
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1409
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку