Розроблені тестові завдання призначені для проведення підсумкової контрольної роботи з читання. Цікавий текст та вправи дають змогу, починаючи з 7 класу, готуватися до ДПА.
Контроль читання «Curling» 7 клас
Тема: Україна
Підтема: Київське метро. Контроль навичок читання “Curling”.
Практичні задачі: організувати контроль навичок читання, організувати діалогічне мовлення учнів на основі діалогу-зразку.
Освітні задачі: перевірити рівень умінь учнів з читання, навчити узагальнювати отримані знання, залучати учнів до діалогу культур, розширювати філологічний кругозір учнів.
Розвиваючі задачі: розвивати прагнення вивчати іноземну мову, розвивати мислення, увагу, розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію, розвивати готовність до іншомовного спілкування.
Виховні задачі: виховувати почуття самостійності та відповідальності, виховувати почуття колективізму, виховувати позитивне ставлення до культури іншого народу.
Обладнання: індивідуальні картки із завданнями, дошка, індивідуальні картки з діалогом, картинки.
Хід уроку:
І. Початок
1.Організаційний момент
- Привітання
- Бесіда з черговим учнем
- Перевірка домашнього завдання (індивідуально)
2.Мовленнєва зарядка
Express your opinion according to the sentence “Ukraine is your native country and you should be proud of it. Don’t forget that you are Ukrainian”
3.Ознайомлення з перспективою уроку.
- повідомлення теми та мети уроку
Today we’ll speak about the Ukrainian metro and make some dialogues about it. And I have a final test for you. You’ll read a very interesting text about one kind of sport – curling. Your task will be to read the text and to do the tasks individually. Pay special attention to the exercise 1, because it is similar to the tasks of the final exam in the 11-th form. I wish you good luck! Let’s start our work
ІІ. Основна частина
Take your copy-books, please, and individual cards with tasks. Be ready to do it.
Your first task is to read, then you should do the tasks: 1. Match the headlines with the parts of the text; 2. True or false.
Look at the blackboard. Pay attention. Here you can find some unknown words for you.
Suitably – належним чином
Reinstate – з’являтися знову
Pitch – асфальт
Devise – розробляти
Target - Ціль
Now do your task but be very attentive, do not discuss your answers with your partner.
I wish you good luck!
(учні отримують картки із завданнями та текстом)
Read the text and do the tasks
Curling
Thanks for your work, be ready for the next part of the lesson.
2.Організувати діалогічне мовлення учнів на основі діалогу-зразку.
What do you know about it?
What is its size?
Is it modern?
Have you ever been there?
How many stations are there? (51)
Thanks for your answers and now pay special attention to the photos of the metro and say what you see on them. (див. додаток 1)(фотографії знаходяться на дошці)
(на дошці знаходяться фотографії друзів та картинка метро) (див. додаток 2)
Dialogue
Greg: Hello, Pete!
Pete: Hello, Greg!
Greg: Are you ready to visit a metro in Kiev?
Pete: Oh, yes I think it will be interesting.
Greg: First, let’s buy some tickets.
Pete: How much does it cost?
Cashier: Five hryvnas.
Pete: Give us two, please.
Greg: Here is the train.
Pete: Let’s sit down, quickly.
Greg: The train is modern and the sits are cosy.
Pete: Yes and the atmosphere is hospitable too.
Greg: You know, that metro is the fastest way to get somewhere in Kiev.
Pete: Really, I think that the fastest is by bus.
Greg: And it is the cheapest.
Pete: I think that the cheapest is by trolleybus.
Greg: Listen, our station will be the next. Be ready!
Pete: Yes, let’s come close to the exit.
Greg: We are at the Independence square now.
Pete: It takes us ten minutes. So it’s better to see the sights of Kiev with the help of metro. Do you agree?
Greg: Yes, I am absolutely agree with you.
ІІІ. Заключна частина
Thanks for your work, it was perfect. I’ll check your works and tell you the results. You have coped with the dialogues very good.