Методичні рекомендації з проблеми : “Використання методу проектів на уроках англійської мови як один із шляхів формування комунікативної компетентності учня.”

Про матеріал

Перебудовчі процеси в Україні обумовили нові тенденції щодо розвитку освіти.З'явилась нагальна потреба суспільства в творчих,діяльних і обдарованих,інтелектуально і духовно розвинутих громадянах.Для того,щоб дитина повністю розкрила свої здібності ,раелізувалася в житті,необхідно створити відповідні умови в навчальному закладі.Використання новітніх технологій на уроці і є необхідною умовою для розвитку особистості.Метод проектів дозволяє органічно інтегрувати знання учнів з різних галузей,стимулюючи при цьому розвиток творчих здібностей особистості учня.

Перегляд файлу

“Використання методу проектів на уроках англійської мови як один із шляхів формування комунікативної компетентності учня.”

 

 

       Знання однієї мови дозволяє увійти в коридор життя,

Знання двох мов   відкриває вам усі двері у цьому коридорі.

Франк Сміт

       Знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення.  Інтерес  до вивчення мов традиційно великий, бо перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом.

       Загалом людина , яка володіє мовами, – різнобічно розвинута особистість, володіє кращими  здібностями до вивчення  нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з людьми.

       Для дитини все починається з першого в її житті уроку.

Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня, де співпраця з дитиною принесе бажані плоди.Можливості уроку невичерпні та сила його чарівна. Кожен урок – це крок до дозрівання інтелекту учня, цеглина в основі чарівного будинку на ім’я Розвиток і Знання, без яких неможлива розумна, діяльна людина-творець.

Як же відбувається взаємодія на уроках іноземної мови?

Вчителі іноземної мови мають використовувати розмаїття сучасних інноваційних методів, форм та прийомів на своїх уроках.

Проектні технології

       В курсі іноземних мов метод проектів може використовуватися в рамках программного матеріалу практично по будь-якій темі. Робота над проектами розвиває уяву, фантазію, творче мислення,  самостійність і інші якості.

ПРОЕКТИ МОЖУТЬ БУТИ ПРЕДСТАВЛЕНІ ЯК:

ТВОРЧА РОБОТА З МАЛЮНКАМИ,     АПЛІКАЦІЄЮ, ВИРІЗКАМИ

СТІНГАЗЕТА

ТЕМАТИЧНА ВИСТАВКА ПОРОБОК

ФОТОКОЛАЖ

ПРОСПЕКТИ, БУКЛЕТИ

ПРОВЕДЕННЯ ВЕЧІРОК

ОРГАНІЗАЦІЯ ПРЕСКОНФЕРЕНЦІЙ

ІГРИ, ВІКТОРИНИ

ІНТЕРВ’Ю

- учні самі обирають форми, напрямки, види створення проектів;

-  проектна робота заохочує дітей до творчих експериментів, креативного мислення;

- така робота продуктивно об'єднує дітей різних рівнів знань, зді­бностей і віку;

- даний вид роботи дозволяє перетворити простий урок на справжнє дійство, де учні яскраво презентують свій проект, або замінити звичну контрольну роботу на свято творчості.

Ігрові технології

       До сучаснихтехнологійвідноситься і технологіяспівпраці. Основна ідея полягає в створенні умов для активно спільної діяльності учнів в різних учбових ситуаціях. Діти  об'єднуються в групи по 3-4 людини, їм дається одне завдання, при цьому обмовляється роль кожного. Кожен учень відповідає не лише за результат своєї  роботи, але і за результат всієї групи.

       Впровадження інформаційних технологій значно урізноманітнює процес сприйняття і обробки  інформації. Завдяки комп'ютеру, Інтернету і мультимедійним засобам учням надається унікальна можливість опанування великого об'єму інформації з її подальшим аналізом і сортуванням. Значно розширюється і мотиваційна основа учбової діяльності.

       Форми роботи з комп'ютерними навчальними ресурсами на уроках іноземної мови включають: вивчення лексики; відпрацювання вимови; вивчення діалогічної і монологічної мови; вивчення писемності; відпрацювання граматичних явищ.

Можливості використання Інтернет – ресурсів величезні. Глобальна мережа Інтернет створює умови для здобуття будь-якою необхідною учням і вчителям інформації, що знаходиться в будь-якій точці земної кулі: народознавчий матеріал, новини з життя молоді, статті з газет і журналів та інше.

       На уроках англійської мови за допомогою Інтернету можна вирішувати цілий ряд дидактичних завдань: формувати навики і уміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі; удосконалювати уміння письма школярів; поповнювати словниковий запас учнів; формувати у школярів мотивацію до вивчення англійської мови.

 

Інтерактивні технології

Найбільш ефективними є такі форми парної та групової роботи:

  • внутрішні (зовнішні) кола (inside / outside circles);
  • мозковий штурм (brainstorm);
  • читання зигзагом (jigsawreading);
  • обміндумками (think-pair-share);
  • парні інтервю (pair-interviews) та інші.

       Співпраця вчителя та учня триває й поза уроками. Діти активно долучаються до роботи в Євроклубі та проведення свят. Беруть участь в конкурсах.

       Ось деякі цікаві факти про освітню систему деяких країн світу:

       Навчальний рік у Японії починається на початку квітня і складається з триместрів. Перший триместр закінчується 20 липня, після чого діти йдуть на літні канікули.  Другий триместр триває з 1 вересня по кінецьгрудня, а 3-й - з січня по березень. Перехід з одного класу в інший здійснюється під час однотижневих  весняних  канікул.

Професія  шкільного вчителя в Японії  була споконвічно чоловічою. Жінок серед японських викладачів менше половини.

У  більшості шкіл Японії немає їдалень, а діти обідають прямо в класі.

У Чехії шкільні канікули бувають взимку і влітку. Літні канікули тривають 2 місяці.

У чеських школах п'ятибальна система оцінювання знань, тільки от «п'ятірка» вважається найгіршою оцінкою, а «одиниця» - кращою.

У Чехії багато вчителів ведуть кілька дисциплін. Наприклад, один педагог викладає фізкультуру  і математику, інший чеську мову,  спів і хімію.

У Фінляндії  не прийнято викликати учня до дошки, якщовін не виявив такого бажання. В цій країні вважається неприйнятним виставлення недоліків учнів перед однокласниками.

У фінських школах в класі працює одночасно два викладачі - вчитель і його помічник.

У школахФінляндії після кожного уроку учні повинні виходити на вулицю, незалежно від погоди і пори року.

Директор  школи  в Швеції може перевести талановитого учня в наступний клас, не чекаючи кінця навчального року, щоправда,  для цього потрібна згода батьків.

Учні в школах  Норвегії розділені на вікові групи–початкові класи, 14-річні підлітки і 18-річна молодь. Так,  вони навчаються в різнихбудівлях.

До 8 класу в норвезьких школах школярів за успіхи в навчанні  не оцінюють.

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку