Підсумкова контрольна робота за І семестр
І варіант
1. 1. Однакова кількість букв і звуків у рядку
а/ Європа, щедрість, яма, звук; б/ віддзеркалення, юшка, сніп, Яна; в/ плем’я, денний,сплять, єпископ; г/ рельєф, приїжджати, студентський, їжа; д/ мільярд, юність, наявність, підземний.
2. М'який знак на місці пропуску пишеться в усіх словах рядка
а/ піднос...ся, пот..мянілий, Уман..щина, мад...яр;
б/ Мол..єр, нен..чин, боїш..ся, сяд..мо; в/ павіл..йон, сопіл..чин, с..огодні, кос..ба; г /їдал..ня, батал..йон, конс...єржка, дон...чин;
д/ різ..бяр, мен..ший, уман...с...кий, кур...йоз.
3. Апостроф ставиться в усіх словах рядка
а/ духм...яний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити; б/ кам..яніти, без..ядерний, кур..йозний, медв..яний;
в/ ін...єкція, тьм..яно, кон..юктивіт, грав..юра; г/ без...іменний, пів..ями, прив..ялений,п..єдестал;
д/ Лук..ян, верб...я, торф..яний, Руж...є.
4. Виділене слово вжито в переносному значенні в реченні
а/ Сміються в сонці золотому річки, і села, і поля.
б/ Що думаєш сказати, спершу обміркуй.
в/ Велика картина в золотій рамі гойдалася на шнурку.
г/ Найдужче у житті цінувався хліб.
д/ Я шукав усе світле в дорозі і в людях.
5.Редагування потребують усі речення, ОКРІМ:
а/ Сестра подарувала мені пам’ятний сувенір.
б/Я піднімався сходами вгору, аби швидше потрапити до квартири.
в/ Діти розгорнули підручники з математики.
г/ В альтанці зібралися ті учні, які приймали участь в олімпіаді.
6. Правильно утворено слово:
а/ пражський; б/ щастливий; в/ спідлоба; г/ нью-йорський.
7.Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
а) по-ллється; б) крає-знавець; в) відз-нака; г) роз-рісся; д) си-джу.
8. Літеру Ї пишемо в слові
а) по..хали; б) до..сторичний; в) во..стину; г) аж..отаж; д) пр..ори тет.
9. Чергування приголосних звуків можливі в усіх словах рядка:
а) ріг, бік, осінь; б) муха, смуга, вухо; в) рак, мох, ворона; г) велетень, сон, пень.
10.У якому рядку слова правильно розташовані за алфавітом:
а/ мрія, калина, село, тротуар, щастя; б/ Килина,Кирило, килим, літо, площина;
в / ліс, літо, мальви, тюльпани, ялини; г/ іриси, матіоли, лілія, кипарис
11. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні приголосних.
А Кавказький, гадяцький, верещати, козацтво;
Б латишський, поштовий, мангишлацький, воронежський;
В бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство;
Г сільський, розміщувати, самаркандський, висаджений.
12. Зробіть звуко-буквенний аналіз слів джура, Юля, підживлення, верб’я.
Підсумкова контрольна робота за І семестр
ІІ варіант
1. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
А) куль-ка; б) тума-нний; в) буль-йон; г) від-дати; д) зу-стріч.
2. Синоніми записано в рядку
А духмяний, запашний; Б ефектний, ефективний; В максимум, мінімум; Г Ізюм, ізюм
3. Чергування голосних звуків можливі в усіх словах рядка:
а) сон, вода, брови, сила: б) береза, розпис, сім, небо;
в) робота, село, віз , шостий; г) Київ, Львів, Водолага, Харків.
4. Від усіх слів прикметники творяться за допомогою суфікса –цьк- у рядку:
а) Кременчук, ткач , Случ; б) Права, Волга, Кривий Ріг;
в) Париж, Устилуг, Воронеж; г) Сиваш, Водолага, Лейпциг.
5. Тільки перше слово пишуть із великої літери у всіх рядках, окрім:
А (к)римський (п)івострів, (с)офійський (с)обор, (д)ень (н)езалежності;
Б (н)нобелівська (п)ремія, (є)вропейська (п)лоща, (г)олосіївський парк;
В (ф)ранківські (с)онети, (з)асдужений (а)ртист, (д)амоклів (м)еч;
Г (ч)ернеча (г)ора, (м)арійчин (в)інок, (о)лімпійські (і)гри.
6. . Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
а/ заєць, колосся, всюди; б/обеззброєний, бездощів’я, розпорядок
в/ ательє, боєць, щабель; г/азалія, безділля, свято; д/їдуть, пряжа, збіжжя
7. . НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
а/ чергувати в столовій; б/розкрийте підручник ; в/ поступати в інститут
г/ небезпечний поворот ; д/бутилка шампанського
8. У якому рядку всі слова пишуться з м’яким знаком?
а/ медал…йон, знан…, підземел…ля, закин…те
б/ в…юн, кіл…це, козачен…ко, л…одяник
в/ сопіл…ці, т…мяний, тонюсін…кий, дніпровс…кий
г/ перелаз…мо, широчен…кий, яблун…ці, прокл…он
д/ ніч…, сестрон…ко, сидят…, кричиш…
9. Апостроф треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
Мати перша в світі навчила любити солов(1)їні ранки, п(2)янкий любисток, духм(3)яну м(4)яту, зелене верб(5)я.
А 1; Б 2; В 3; Г 4; Д 5
10. Укажіть рядок слів, у яких буква я позначає два звуки:
а) п’явка, яструб, ясний, Лук’яненко;
б) рішення, тигреня, рілля, ясочка;
в) заряд, ялівець, тихоня, краля;
г) Ярослав, В’ячеслав, Святослав, Яків.
11. Наведіть три приклади слів, у яких букви я, ю, є, ї позначали б два звуки.
12. Зробіть звуко-буквенний аналіз слів джміль, яблуня, підземелля, п’ять.
Підсумкова контрольна робота за І семестр
ІІІ варіант
1. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні голосних.
А Свіжісті, пня, щирісті, пиріга; Б наперу, щоки, вічності, потоку;
В словечко, щічки, вечори, потік; Г козеріг, моху, меншості, потоп.
2. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні приголосних.
А Солдатський, парубоцький, витріщений, ткацький; Б Черкашчина, товариський, паризький, сиріцький;
В казахський, нижчий, витрушений, вощина; Г меккський, важчий, одеський, братство.
3. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку
а) пі-джак; б) гай-овий; в) пре-святий; г) урожай-ний; д) вагон-ний.
4. Обидві власні назви треба писати в лапках у рядку
а/ село Веселе, фабрика Світоч; б/роман Плаха, печиво Сюрприз
в/ готель Харків, дівчинка Марійка; г/холодильник Норд, місто Острог
д/ станція Фастів, газета Експрес
5. Всі виділені слова у словосполученнях вжито в переносному значенні у рядку
а/ золота нива, гіркий полин, солодка цукерка; б/ білий сніг, високий будинок, тихий крик
в/ читати книгу, гартувати сталь, іти з товаришем; г/ холодний погляд, тверда рука, гірка правда
д/ подорожувати літаком, українська мова, світло знань
6. М’який знак не пишеться в усіх словах рядка
а/ у мис…ці, сподіваєш…ся, Мурманс…к, Повол…жя;
б/ освітянс…кий, п…єса, жит…тя, барабан…щик; в/ бібліотекар…, інтерв…ю, л…лється, ніч…ний
г/ мен…ший, нян…чити, майбут…нє, живопис…; д/ запис…, черешен…ці, лан…цюг, смієт…ся
7. З великої літери треба писати лише перше слово у власній назві
а/ С(с)ин Б(б)ожий; б/ С(с)вяте П(п)письмо; в/ Д(д)іва М(м)арія
г/ С(с)офійський С(с)обор; д/ С(с)вятий Д(д)ух
8. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
а/ бувші студенти; б/ блінчики з м'ясом; в/ сказати зайве
г/ мебельна фабрика ; д/ білети на потяг
9. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка:
а/ знання, кузня, суб'єкт; б/ юність, проїзний, щастя;
в/ дьогтю, яблунька, ґудзик; г/ джоуль, правосуддя, схопишся;
д/ єгерський, щільний, таємність.
10. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з великої літери:
а/ (В,в)ерховна (Р,р)ада (У,у)країни, (В,в)елика (В,в)ітчизняна (В,в)ійна, (В,в)еликдень;
б/ (О,о)рганізація (О,о)б'єднацих (Н,н)ацій, (П,п)резидент (У,у)країни, (Ш,ш)евченкові (Т,т)вори, (В,в)елика (В,в)едмедиця (сузір'я);
в/ (Д,д)амоклів (М,м)еч, (Ч,ч)ернігівська (О,о)бласть, (В,в)сесвітня (Р,р)ада (М,м)иру;
г/ (З,з)бройні (С,с)или (У,у)країни, (Є,є)вангеліє, (А,а)кт (П,п)роголошення (Н,н)езалежності;
д/ (П,п)окрова, (К,к)абінет (М,м)іністрів (У,у)країни, (Я,я)рослав (М,м)удрий.
11 Утворіть лексично правильні словосполучення.
1 Переводити А газети
2 Переказувати Б ордери
3 Підписувати В кошти
4 Передплачувати Г через майдан
Ґ з хорватської
12. Наведіть чотири приклади слів, у яких букви я, ю, є, ї позначали б один звук.
Підсумкова контрольна робота за І семестр
ІV варіант
1/В алфавітному порядку подано всі слова рядка
а/ марабу, фламінго, окапі, жирафа, лев; б/салон, парта, виклик, сіяч, граблі
в/ вантаж, мікрочип, скульптура, шашки, ялинка;
в/ атракціон, винагорода, виплата, блокпост, дамба; д/ жалюзі, злак, фрак, масло, пенал.
2.Однакова кількість букв і звуків в усіх словах рядка
а/ рілля, корова, гілля, прийом; б/ буряк, бур’ян, рядно, порядок
в/яма, культура, драбина, повінь; г/ щирість, висиджує, вовк, ясність
д/кукурудза, ненавиджу, гуща, сяяти.
3. Букви я, ю, є позначають один звук
а/ ятрити, бязь, поезія, стаття; б/останнє, гравюра, моряк, дитячий
в/ капюшон, мадяр, черв’як, торф’яний; г/ краков’як, цвях, рябий, арф’яр
д/ юшка, зрання, п’ять, рюкзак.
4. Буквосполучення дз, дж позначають один звук в усіх словах
а/ дзенькіт, джміль, джерело, джинси; б/ передзахідний, надзамковий, віджим, джгут
в/ дзвіниця, народження, підживлювати, підземний
г/ джунглі, надзвуковий, відзвучати, дзвін; д/ ходжу, переджнивний, дзюрчати, відзвітувати.
5. Лексичну помилку допущено
а/ освітлювальний прилад; б/ освітній заклад; в/освічене перехрестя
г/ освітянська спільнота; д/ освітлена особа
6. . Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні го¬лосних.
а/ Чернігова, річний, доріжці, більшості: б/ хлібороб, розгін, новобудова, ночі;
в/ роковини, газопровід, опік, подорожувати; г/ пішохід, будівля, обпекти, ніжностю.
7. Позначте рядок, у якому допущено помилки в чергуванні при¬голосних.
а/ Кавказький, гадяцький, верещати, козацтво; б/ латишський, поштовий, мангишлацький;
в/бряжчати, мандрівництво, черкаський, птаство; г/ сільський, розміщувати, самаркандський.
8. Тільки перше слово пишуть із великої літери у всіх рядках, окрім:
а/ (к)римський (п)івострів, (с)офійський (с)обор, (д)ень (н)езалежності;
б/ (н)нобелівська (ІІ)ремія, (є)вронейська (п)лоща, (г)олосіївський парк;
в/ (ф)ранківські (с)онети, (з)аслужений (а)ртист, (д)амоклів (м)еч;
г/ (ч)ернеча (г)ора, (м)арійчин (в)інок, (о)лімпійські (і)гри.
9. Позначте три рядки, у яких правильно написано всі слова з м'яким знаком.
а/ Намагаються, заморозь, доньчин, спільчанський; б/ стрілецький, військо, звертаються, Горький; в/працьовитий, восьмий, місяць, виходьте, легенько;г/кіньський, кухонь, вишенка, лікарь, складаются; д/ бринчати, деренчати, пилинці, їдальня; е/ вузький, няньчин, друкарень, стань, Мельничук.
10. Апостроф треба ставити в словах
Під..їхати, зім…яти, арф…яр, кр…юк, з…явитися, Св..ятослав, розв…язати, пуп…янок, львів…янин, хутор…янин, підв…язати, торф…яний, р…юмсати, р…ядно, черв…як, пів…Європи, без…іменний, з…економити, Стеф…юк, пів…ями, Р…єпін, Мін…юст.
11.Утворіть лексично паралельні словосполучення
1.переводити А. газети
2.переказувати Б. ордери
3.підписувати В. кошти
4.передплачувати Г. через майдан Д. з хорватської
12. Зробіть звуко-буквенний аналіз слів змія, життя, ялиця, навмання