Контрольна робота № 1 із української мови 5 клас (за новою програмою)

Про матеріал

Контрольна робота складена відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06. 2017 р.).

Перегляд файлу

Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових класах.

І варіант

 

  1. Текст – це:

а) декілька частин мови, зібраних в одне речення;

б) група речень, які розповідають про різні події, явища;

в) група речень, об’єднаних між собою темою, головною думкою та граматично.

 

  1. Тема тексту  - це:

а) мета тексту, заради якої його створено: повідомити, зясувати, спонукати;

б) те, про що йдеться в тексті, його зміст;

в) добір виражальних засобів мови залежно від мети висловлювання.

 

 

  1. Головна думка тексту – це:

а) частина теми тексту (підтема);   б) те, про що йдеться  в тексті, його зміст;

в) те, заради чого його було створено (чого він навчає, до чого закликає, від чого  застерігає).

 

  1. Абзац - це:

а) частина тексту, обєднана однією мікротемою.

б) частина тексту, що містить його головну думку;

в) чітко і стисло сформульована підтема тексту;

      5. Типи мовлення є такі:

а) науковий, публіцистичний, художній;

б) оповідання, казка, вірш;             

в) розповідь, опис, роздум.

      6. Подані речення запишіть у такій послідовності, щоб вони утворили текст. Доберіть заголовок. Визначте і сформулюйте мікротеми тексту (пункти плану).

1)Тоді треба тільки стрибнути і вхопити здобич.2) Побачила лисицю та як  закричить! 3)У лисиці був тяжкий день.4) Вона подалася до болота. 5) А сорока ще трохи подратувала лисицю, покепкувала з неї й полетіла далі шукати нових пригод.  6)Лисицю мучив голод.7)Тут вона чекатиме.8) Качки миттю знялися на крило.   9)Угорі пролітала сорока.10) Серед болота било джерело, яке ніколи не замерзало.   11)Лисиця підповзла зовсім близько й причаїлася.12) Тут жили великі дикі качки.  13)Навіть миша чула, коли наближається лисиця, і ховалася в нору.14) Качки були на воді. 15)Осіння ожеледь не давала можливості підлізти до зайця.16) Треба було  дочекатися, поки котрась вилізе на берег.

 

 

     7. Зайдіть загальну назву:

 а) (Д, д)ніпро;                        

 б) (П, п)етро;

 в) (Р, р)ічка.

        8. Види речень за метою виловлення поділяються на:

а) розповідні, описові, спонукальні;

б) окличні,розповідні,питальні;

в) питальні, спонукальні, розповідні.

          9. Знайдіть іменник, який означає неістоту:

а) лелека;               

б) дівчинка;         

в) хата;                     

       10. Наука, що вивчає частини мови називається:

а) Лексикологія;

б) Графіка;

в) Морфологія.

     11. До тексту-опису можна поставити запитання:

а) протягом якого часу;

б) який предмет;

в) що відбулося.

      12. Закінчіть речення.

Мова для мене – це ... .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових класах.

ІІ варіант

1. Текст - це...

А) група слів, словосполучень та речень;

Б) висловлювання, що складається з кількох речень;

В) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;

2. Тема тексту - це...

А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

В) оцінка предмета чи явища;

3. Головна думка тексту - це...

А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;

Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;

В) висновок, що робить автор;

4. Скласти план означає...

А) поділити текст на абзаци;

Б) зазначити послідовність розташування думки;

В) визначити в тексті мікротеми, чітко й стило їх сформувати.

5. Знайдіть іменник, який пишеться з маленької букви:

А) (К, к)раїна;                         

Б) (Д, д)онбас;

В) (П, п)ольща;                       

6. Розрізняють такі типи мовлення:

А) розповідь, повість,  опис;

Б) опис, оповідання,  роздум;

В) розповідь, опис, роздум;

7. Знайдіть іменник, який означає істоту:

А) сорочка;        

Б) кішка;        

В) будинок;

8. Заголовок тексту повинен відображати

А) тип мовлення;

Б) тему та головну думку тексту;

В) стиль мовлення.

9. Прочитайте текст і визначіть, до якого типу мовлення він належить:

А) опис;

Б) розповідь;

В) роздум;

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося,  що вона  містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

10. Визначте тему та головну думку тексту

А) Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини;

Б) Помідори. Помідори є отруйними;

В) Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки;

Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

11. Знайдіть власну назву:

А) (О, о)зеро;                             

Б) (Д, д)митро;

В) (С, с)обака

12. Закінчіть речення.

Мова для мене – це ... .

 

 

 

Оцінки та відгуки
  1. Кондратенко Тетяна
    Щиро дякую за зекономлений час)
  2. НЕСКРЕБА ТЕТЯНА
    Дякую за допомогу! Прекрасний матеріал!
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку