Контрольна робота № 1. Лексикологія. Написання слів іншомовного походження

Про матеріал
5 клас. НУШ. Контрольна робота № 1. Лексикологія. Написання слів іншомовного походження
Перегляд файлу

 

Контрольна робота № 1

Лексикологія. Написання слів іншомовного походження

І варіант

Початковий і середній рівень  ( 3 б.)

           Виберіть правильну відповідь  (по 0,5 б.)

1. Лексичне значення слова пояснюється у:                                           

    а) тлумачних словниках;     б) орфоепічних;     в) орфографічних.

 

2. У переносному значенні вжито таке словосполучення:                    

     а) солодке печиво;     б) солодкий напій;     в) солодкі слова.

 

3. Синоніми – це слова, що:                                                                      

    а) мають однакову форму слова, але різне значення;

    б) близькі за значенням, але різні за формою;

    в) протилежні за значенням.

 

4.   Як назвати виділені слова: три яблука,    три парти:                                      

    а) омонімами;          б) синонімами;                   в) антонімами.

 

5. Антонімами є слова в рядку:                                                                             

    а) малювати - перемальовувати;     б) заходити - виходити;

    в) приходити - заходити.

 

6.  Якими лексичними одиницями є слова заїзд - з’їзд, зброя – збруя?

                А) синонімами,   Б) антонімами,  В) паронімами,  Г) омонімами

 

                           Достатній рівень (3 бали)

7.   Установіть відповідність

                  Слово                                       Синонім

1 чемний                                     А витончений

2 вишуканий                               Б ввічливий

3 ворожий                                   В боязкий

                                                     Г хижий

 

 

  8. Вкажи рядок, у якому всі слова пишуться без м’якого знака:

       А) міл…ярд, сіл…ський, королів…ський, мен…ше;

       Б) бал…ка, україн…ський, Натал…чин, с…вято;

       В) Солов…йов, л…отчик, вуз…кий, кін…чик;

       Г) Хар…ків, гал…ченя, ковал…ський, міл…йон.

 

  9.   Вкажіть рядок, у якому всі слова іншомовного походження написані 

     правильно:

        А) панно, тона, бонна, вілла;

        Б) донна, брутто, коллектив, ванна;

        В) манна, бароко, комісія, клас;

        Г) інтеллігенція, аппарат, рококо, група.

 

                         Високий рівень (6 б.)

10. Запишіть слова іншомовного походження і правильно вставте літери

     и та і

 А) С..мптом, ф..нанси, економ..ка,

 Б) такт..чний, д..пломант, ор..г..нал,

 В) кред..т, гр..ф, л..нгв..ст..ка.

 

11.   Перепишіть слова і вставте (де треба) пропущені знак м’якшення і  

      апостроф.

А) П..ємонт, Ц..юрих, Г..юго,

Б)  прем…єра, батал…йон, Ал..яска,

В) бл…юз,  бутон…єрка, б…юро.

 

12. Перепишіть подані іншомовні слова, подвоюючи, де потрібно, букви.

А) Ір..аціональний, віл..а, антен..а,

Б) ім..іграція, Дал..ас, ім..унітет, мір...а,

В) дон..а,  імпрес..іонізм, беладон..а.

 

 

 

Контрольна робота № 1

Лексикологія. Написання слів іншомовного походження

ІІ варіант

Початковий і середній рівень (3 б.)

1.Наука, яка вивчає значення слів, їх уживання - це:

    а) лексикологія;            б) фонетика;                       в) синтаксис.

 

2. Назвіть слова в переносному значенні:

    а) світло сонця;            б) світло науки;                 в) світло лампи.

 

3. Слова з протилежним значенням називаємо:

    а) синонімами;             б) омонімами;                   в) антонімами.

 

4. Виберіть синонімічний ряд:

    а) брудно, охайно, скрутно;     б) невідомий, незвичайний, незнайомий;

    в) солдат, боєць, воїн.

 

5.  Омоніми – це слова:

  а) однакові за звучанням і написанням, але різні за лексичним значенням; 

  б) протилежні за лексичним значенням;

  в) різні за звучанням і написанням, але близькі за лексичним значенням.

 

6. У якому рядку правильно підібрано антоніми до слова велетень?

         а) гігант, силач;                                   б) високий, міцний

         в) ліліпут, карлик;                               г) великий, значний

 

                                     Достатній рівень (3 б.)

 

7. Установіть відповідність між словами та групами слів за значенням.

1 синоніми                             А патрон (куля), патрон (керівник)

2 омоніми                               Б хуртовина, віхола, завірюха, хуга

3 антоніми                              В сердитий, ласкавий

4 пароніми                              Г бювет, кювет

 

 

 

 

8. Вкажіть рядок, у якому в словах іншомовного походження пишеться и:

         А) р…туал, д…спетчер, інц…дент, ц…фра;

         Б) з…гзаг, Лейпц…г, ш…рма, в…кінг;

         В) д…ктор, б…льярд, Р…м, д…ригент;

         Г) кред…т, б…ографія, дж…гіт, ц…ферблат.

 

9.   Вкажіть рядок, у якому всі слова іншомовного походження пишуться з

    апострофом:

       А) ін…єкція, п…єдестал, миш…як, об…єкт;

       Б) кур…єр, ф…юзеляж, р…юкзак, б…юро;

       В) порт…єра, п…юре, під…їзд, шампін…он;

       Г) верф…ю, б…язь, арф…яр, В…язьма.

 

Високий рівень (6 б.)

10. Запишіть слова іншомовного походження і правильно вставте літери и та і

 А) ..люстрац..я, л..м..тувати, ф..ксувати,

 Б) асоц..ац..я, акред..тац..я, маркет..нг,

 В) д..лер, л..з..нг, маг..стр, ауд..т.

 

11. Перепишіть слова і вставте (де треба) пропущені знак м’якшення і апостроф.

  А) бар…єр, кон…юнктура, п…юпітр,

  Б) д…юшес, ател…є, г…яур,

  В) б…язь,  ф…юзеляж, Руж…є.

 

12. Перепишіть подані іншомовні слова, подвоюючи, де потрібно, букви.

  А)  Одіс..ей, оп..ортунізм, пан..а,

  Б) ман..а, оп..онент, кас..а,

  В) нет..о, ван..а, міс..іс.

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку