Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Лексикологія

Про матеріал
Контрольна робота з української мови у 5 класі містить різнорівневі завдання тестового та творчого характеру . Контрольна робота дає можливість вчителю перевірити рівень знань, умінь і навичок учнів.
Перегляд файлу

Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових класах.  Текст. Речення. Слово.  Лексикологія

В – 1

  1. Текст – це

А група слів, словосполучень та речень

Б висловлювання, що складається з кількох речень

В група речень, об’єднаних темою та головною думкою

Г кілька мікротем

  1. Прочитайте текст, визначте його тип мовлення. Придумайте й запишіть заголовок.

Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, даючи йому в їжу … помідори.

      А опис   Б розповідь   В роздум    Г оцінка предмета

  1. Визначте, до якої частини мови належить виділене слово в реченні.

Іскра мала, але вогонь з неї великий (Народна творчість).

А іменник  Б прикметник   В дієслово   Г числівник

  1. Укажіть прислів’я, у якому НЕ використано антоніми.

А Держи голову в холоді, ноги в теплі, проживеш довгий вік на землі (Народна творчість).

Б Де правда,там і щастя (Народна творчість).

В Маленька праця краща за велике безділля (Народна творчість).

Г Праця приносить достаток, а лінь – злидні (Народна творчість).

  1. Укажіть рядок, у якому всі слова  багатозначні.

А золотий, крило, коса, корінь    Б сніг, краса, коло, шафа

В дім, лисичка, осінь, промінь   Г небо, гострий, праця, Батьківщина

  1. Лексичну помилку допущено в рядку

А правильна відповідь  Б сусідський будинок  В розплющувати очі  Г освітлена вулиця

  1. Укажіть рядок, у якому пари слів НЕ є омонімічними.

А срібний ніж – срібне волосся    Б хитра лисичка – зібрати лисички

В спритна ласка – материнська ласка    В літній день – літній чоловік

  1. Доберіть слово, яким можна заповнити пропуск у реченні.
  1. Василько вчиться грі на баяні в _____________ школі.
  2. Матуся приготувала смачні ___________ котлети.

А музикальній     Б музичній    В парні    Г парові

  1. Доберіть синоніми й антоніми до виділеного слова.

Здоровий, як циганова коняка: день біжить, а три лежить  (Народна творчість).

  1.   Складіть два речення зі словом солодкий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – в переносному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 1. Повторення вивченого в початкових класах.  Текст. Речення. Слово.  Лексикологія

В – 2

1. Головна думка тексту – це

А те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує
Б те, про що в тексті розповідається

В висновок, який робить автор                                

Г головна мікротема

2.Прочитайте текст, визначте його тип мовлення. Придумайте й запишіть заголовок.

Дніпро – найбільша ріка в Україні, третя в Європі після Волги та Дунаю за площею басейну та четверта за довжиною. Має звивисте річище, утворює рукави, багато перекатів, островів, проток, мілин. Ширина долини річки – до 18 км. Ширина заплави – до 12 км. Живлення змішане: снігове, дощове й підземне.


А опис   Б розповідь   В роздум    Г оцінка предмета або явища

  1. Визначте, до якої частини мови належить виділене слово в реченні.

                       Скрипуче колесо довго їздить (Народна творчість).

А іменник  Б прикметник   В дієслово   Г числівник

  1. Укажіть речення, у якому використано омонім.

А В здоровому тілі – здоровий дух (Народна творчість).

     Б Де правда, там і щастя (Народна творчість).

     В Гарний світ та рідний край найдорожчий , найгарніший - лиш поглянь на    неба край! (Н. Мовчан-Карпусь)

    Г  Величезні, гігантські кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах

    (М. Коцюбинський ).

5. Укажіть рядок, у якому всі слова є однозначними.

А гострий, година, заєць, відмінок

Б голова, мова, сухий, говорити

В магніт, термометр, Харків, ангіна

Г ручка, стіл, ніжний, борщ

  1. Лексичну помилку допущено в рядку

А парне молоко  Б получити посилку  В заважає учневі  Г перелік запитань

  1. Укажіть рядок із антонімічними парами слів.

А літо – осінь, теплий – холодний

Б привітний – працелюбний, зимовий – весняний

В м’яко – твердо, радість – смуток

Г  щирий – дружній, повільний – швидкий

  1. Доберіть слово, яким можна заповнити пропуск у реченні.
  1. Площі й вулиці у свята особливо _________.
  2. Оленка __________ дівчинка.

А людяні  Б людні  В освічена Г освітлена

  1. Доберіть синоніми й антоніми до виділеного слова.

Малий Тарас любив  читати книги та мав хист до малювання.

  1.  Складіть два речення зі словом теплий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – в переносному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
10363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку