Розробка уроку з української мови для 5 класу.Тема: речення з однорідними членами ( без сполучників та зі сполучниками і, а, але). Кома між однорідними членами.

Про матеріал
Це розробка уроку з української мови для учнів 5 класу( За підручником : українська мова. 5 клас. С.Я.Єрмоленко, В.Т.Сичова). Вона допоможе актуалізувати та поглибити знання учнів про однорідні члени речення; сформує навички їх розрізняння ,навчить виділяти з допомогою інтонації та на письмі однорідні члени речення; виробить вміння використовувати однорідні члени речення в мовленні; розвине грамотність письма, усне та писемне мовлення шляхом ключових компетентностей. Після проведеного уроку учні зможуть розрізняти однорідні члени речення ; усвідомлять стилістичну функцію однорідних членів речення; правильно інтонуватимуть речення з однорідними членами;навчаться розставляти та обґрунтовувати розділові знаки в них;зможуть знаходити та виправляти пунктуаційні помилки на вивчені правила.
Перегляд файлу

Українська мова , 5 клас.

 (За підручником : Українська мова . 5клас. С.Я.Єрмоленко, В.Т.Сичова.- Київ. Грамота. 2018 р.)

Тема. Речення з однорідними членами(без сполучників і зі сполучниками а,але). Кома між однорідними членами.

Мета: актуалізувати та поглибити знання учнів про однорідні члени речення; формувати навички їх розрізняння , виділення з допомогою інтонації та на письмі; виробляти вміння використовувати однорідні члени речення в мовленні; розвивати грамотність письма, усне та писемне мовлення шляхом ключових компетентностей.

Очікувані результати: учні розрізняють однорідні члени речення ; усвідомлюють стилістичну функцію однорідних членів речення; правильно інтонують речення з однорідними членами; розставляють та обґрунтовують розділові знаки в них;знаходять та виправляють пунктуаційні помилки на вивчені правила.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

Словниковий диктант.

Міжгір'я, цвях, жменьці, промінці, вузький, баский, камінчик, шістдесят, випускний, тижневий, баластний, угорський, узбережжя, Іловайськ, Фійона, сподівання, Мекка, празький, Полісся, Дрогобич, Нью-Йорк, Единбург,волошка, превелебний, прегарний, пригірок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Спостереження над мовним матеріалом.

Прочитайте та порівняйте речення. Яка різниця між ними? Зробіть висновок.

На околиці села росли верби. - На околиці села росли верби, тополі, старий дуб.

Улітку ми ходимо по гриби. – Улітку ми ходимо по гриби, купаємось у річці.

Моя мама найкраща. – Моя мама найкраща, наймудріша.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

  1. Пояснення вчителя.
  2. Робота з підручником ( Українська мова . 5 клас . С.Я. Єрмоленко,

В.Т. Сичова)

Стор.179-180, 181.

Дайте відповіді на питання.

1). Коли між одно рідними членами речення ставимо коми?

2). Чи ставимо якийсь знак, якщо між двома однорідними членами речення стоїть неповторюваний сполучник і, й, та ?

3). Які члени речення можуть бути однорідними?

Виконання вправ з підручника. Вправи 444, 446, 447.

  1. Колективна робота біля дошки.

Коментоване письмо. Запишіть речення , знайдіть однорідні члени речення, підкресліть їх, надпишіть частини мови  над словами у реченнях.

По заході сонця одразу сплив повний місяць над островом, освітив очерети, кущі, виселок.( М. Трублаїні).2. Гарна нивка , та чужа.( М.Коцюбинський).3. Старий грає, промовляє, ногами тупцює.( Т.Шевченко). 4.Працюй не лише силою, а й умінням.( Нар. творчість).5.Трудова копійка і міцна, і дорога.( Нар.творчість).

ІV. Закріплення знань, умінь, навичок.

Робота біля дошки.

Розставити знаки, знайти однорідні члени речення, підкреслити однорідні члени речення. Поясніть уживання сполучників, постановку розділових знаків.

Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів – скількома епітетами супроводиться визнання української мови.( О.Гончар). Над шляхом схилились мрійні берізки, весело зеленіли гайки ,буйними травневими травами й квітками зеленіла , синіла, рожевіла,червоніла,голубіла земля. ( О.Соколовський). Тяжко, важко в світі жити сироті без роду… По діброві вітер віє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.( з творів Т.Шевченко).

  1. Навчальний диктант

Райдуга в бурульці.

Удень почав танути сніг, капали краплі з дахів, а вночі знову підмерзло. Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану  бурульку. Вона звисала з даху . Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками – синім, рожевим, червоним, блакитним,жовтим…

Юрко стоїть і затамував подих здивування. Красива бурулька, мов райдуга. На даху біля бурульки сіли горобці та й цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою – райдугою. ( За В Сухомлинським).

5.Бесіда.

- Які члени речення називають однорідними?

- На що вказує назва « однорідні»?

- За допомогою чого однорідні члени речення поєднуються в реченні?

- Які розділові знаки ставлять при однорідних членах?

- Коли при однорідних членах речення не ставиться кома?

6.Гра «Четверте зайве».

Закресліть «четверте зайве» . Поясніть , що спільного між іншими словами кожного рядка.

Груша, слива, книга, яблуко.

Автобус, трамвай, ножиці, тролейбус.

Шафа, кошик, стіл, диван.

  • Чи можна дати групі слів одну назву?

7.Виконати тестове завдання.

Вправа 448.стор.181.

8. Я – редактор. Прочитайте речення, відновіть розділові знаки  між однорідними членами речення. Запишіть відновлені речення.

Вправа 451.

V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання.

Вивчити параграф 42, стор. 179-181, впр.453( 1).

VІ. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа « Мікрофон».

  • Я можу навести власний приклад речення з однорідними членами…

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку