Контрольна робота № 1 Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Лексикологія

Про матеріал
Контрольна робота № 1 Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Лексикологія
Перегляд файлу

Контрольна робота № 1

Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Лексикологія

Варіант 1

1. Текст – це:

А) декілька частин мови, зібраних в одне речення;

Б) група речень, які розповідають про різні події, явища;

В) група речень, об’єднаних між собою темою, головною думкою та граматично.

2. Укажіть іменник:

А) осінній;      Б) місто;       В) вчора.

3. Укажіть дієслово теперішнього часу:

А) грає;        Б) малюватиме;      В) змарнів.

4. Слово мати у словосполученнях рідна мати, мати щастя– це:

А) синонім;     Б) паронім;      В) омонім.

5. Вкажіть слово, що має значення «який не зупиняється перед труднощами».

А) рішучий;     Б) надійний;      В) вірний.

6. Синоніми – це слова

А) що мають протилежне значення; Б) однакові за написанням і звучанням, але різні за лексичним значенням; В) різні за написанням і звучанням, але близькі за лексичним значенням.

7. Укажіть рядок, в якому всі слова є паронімами

А) ефектний – ефективний, ясний – темний;

Б) адрес – адреса, роздумувати – мислити;

В) голосний – голосовий, гривня – гривна.

8. Омоніми — це слова, що

А) мають однакову форму, але різне значення;

Б) протилежні за значенням;

В) близькі за значенням, але різні за формою.

9. У переносному значенні вжито всі виділені слова рядка

А) відкритий характер, грати на скрипці, глибока печаль; Б) запашний коровай, ніс людини, теплий погляд; В) холодний погляд, спадає вечір, рожеві мрії.

10. Лексичне значення слова – це:

А) те, що слово означає; Б) належність слова до певної частини мови; В) те ж, що й граматичне значення.

11. Укажіть рядок, у якому слова ужиті тільки в прямому значенні:

А) усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;

Б) рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;

В) усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону.

Контрольна робота № 1

Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово. Лексикологія

Варіант 2

1. Наука, що вивчає всі слова, які вживаються у мові, називається:

А) Лексикологія;     Б) Графіка;     В) Морфологія.

2. Зайдіть загальну назву:

А) (Д, д)ніпро;      Б) (П, п)етро;     В) (Р, р)ічка.

3. Знайдіть іменник, який означає неістоту:

А) лелека;     Б) дівчинка;      В) хата.

4. Слово золотий ужито в прямому значенні в рядку:

А) золота осінь;      Б) золотий ланцюжок;      В) золоті руки.

5. Вкажіть слово, що має значення «який діє нерозсудливо, необережно»:

А) незалежний;      Б) необачний;      В) негарний.

6. Антоніми – це слова, що

А) вживають мешканці певного регіону;

Б) протилежні за значенням;

В) близькі за значенням, але різні за формою.

7. Позначте рядок, в якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:

А) солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б) білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В) гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів.

8. Лексичне значення слова – це

А) те, що слово означає;

Б) належність слова до певної частини мови;

В) те ж, що й граматичне значення.

9. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:

А) лагідний, дивний, сумний;

Б) безмежний, безкрайній, безкінечний;

В) дбайливий, старанний, жагучий.

10. Позначте пару слів, що є антонімами:

А) велетень, гігант;     Б) мужній, сміливий;     В) велетень, карлик.

11. Омоніми — це слова, що

А) мають однакову форму, але різне значення;

Б) протилежні за значенням;

В) близькі за значенням, але різні за формою.

 

 

12. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать:                                                                                

1) глибокий — мілкий;                                                     А) омоніми;

2) самостійний — незалежний;                                       Б) пароніми;

3) роман, Роман;                                                                В) синоніми;

4) континент — контингент;                                            Г) антоніми.

13. Прочитайте  текст, визначте  його   тип  мовлення.

      Калина – гіллястий  кущ  або  невисоке  дерево  висотою 1,5 метри  з  сіро-бурою  корою  стовбурів  і  голими  гілками. Листя  темно-зелене, майже  голе. Суцвіття  на  верхів’ях   молодих  гілок  у  вигляді  мітли  з  6-8  промінцями, завширшки  5-10  сантиметрів. Цвіт  білий, плоди  у  вигляді  грона – червоні.

        А) опис;     Б) розповідь;   В) роздум.

    14. Доберіть  до  тексту  заголовок, який  відповідає  його  темі

         А) Калина – символ  України;

         Б) Кущ  калини;

         В) Калина – лікарська  рослина.

    15. Подані  речення  запишіть  у  такій  послідовності, щоб  вони  утворювали  текст

         А) І  захотілося  тому  вовкові  пити.

         Б) Ту  річку  люди  прозвали  Вовчою.

         В) Звір  зупинився  і  почав  рити  яму.

         Г) А  з  нього  потекла  вода.

         Д) Якось  улітку  біг  балкою  вовк.

         Е) Пізніше  утворилася  з  джерельця  річка.

         Є) До  тих  пір  рив, поки  не  докопався  до  джерельця.

     16. Доберіть  до  тексту  заголовок.

     17. Визначте  тему  тексту

          А) розповідь  про  вовка, якого  мучила  спрага;

          Б) розповідь  про  походження  назви  річки  Вовчої;

          В) розповідь  про  спекотне  літо.

 

 

 

 

 

 

 

12. Установіть відповідність між словами і лексикологічною групою, до якої вони належать:                                                                                

1) глибокий — мілкий;                                                     А) омоніми;

2) самостійний — незалежний;                                       Б) пароніми;

3) роман, Роман;                                                                В) синоніми;

4) континент — контингент;                                            Г) антоніми.

13. Прочитайте  текст, визначте  його   тип  мовлення.

      Калина – гіллястий  кущ  або  невисоке  дерево  висотою 1,5 метри  з  сіро-бурою  корою  стовбурів  і  голими  гілками. Листя  темно-зелене, майже  голе. Суцвіття  на  верхів’ях   молодих  гілок  у  вигляді  мітли  з  6-8  промінцями, завширшки  5-10  сантиметрів. Цвіт  білий, плоди  у  вигляді  грона – червоні.

        А) опис;     Б) розповідь;   В) роздум.

    14. Доберіть  до  тексту  заголовок, який  відповідає  його  темі

         А) Калина – символ  України;

         Б) Кущ  калини;

         В) Калина – лікарська  рослина.

    15. Подані  речення  запишіть  у  такій  послідовності, щоб  вони  утворювали  текст

         А) І  захотілося  тому  вовкові  пити.

         Б) Ту  річку  люди  прозвали  Вовчою.

         В) Звір  зупинився  і  почав  рити  яму.

         Г) А  з  нього  потекла  вода.

         Д) Якось  улітку  біг  балкою  вовк.

         Е) Пізніше  утворилася  з  джерельця  річка.

         Є) До  тих  пір  рив, поки  не  докопався  до  джерельця.

     16. Доберіть  до  тексту  заголовок.

     17. Визначте  тему  тексту

          А) розповідь  про  вовка, якого  мучила  спрага;

          Б) розповідь  про  походження  назви  річки  Вовчої;

          В) розповідь  про  спекотне  літо.

 

doc
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
4405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку