Контрольна робота №1
Практична риторика. Морфологічна норма
Рівень 1
А веселий, яскравий, лісовий
Б відвертий, мужній, міцний
В щирий, довгий, дерев’яний
Г сумний, глибокий, скляний
2. Лише відносні прикметники записано в рядку
А київський, народний, качиний
Б дорожній, світлий, кімнатний
В ситцевий, хімічний, зимовий
Г залізний, мовний, ведмежий
3. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А високий, жахливий, сліпий
Б холодний, новий, предобрий
В бідний, весняний, сміливий
Г важливий, теплий, міцний
4. Лише числівники записано в рядку
А десять, десятий, десяток В два, другий, удвох
Б сім, семеро,сьомий Г три, трійко, тричі
5. Помилку допущено в узгоджені числівника з іменником у варіанті
А три апельсина В два телефони
Б чотири озера Г три помідори
6. Правильною є відмінкова форма числівника в рялку
А восьмидесяти семи В шестистами трьома
Б сімдесятьох п’ятьох Г стами вісьмома
7. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?» --
А за чверть дванадцята В сім годин десять хвилин
Б десять хвилин четвертої Г без двадцяти хвилин перща
8. Лише дієслова дійсного способу записано в рядку
А вивчили, замовили б, гратимеш
Б вишиваю, озвучуй, застерігала
В молитимуся, будьмо, очікуєш
Г буду спати, утнула, запиваю
9. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку
А застерегти – застережімо В ходити – ходімте
Б купувати – купуйте Г пливти – пливімо
10. Лише пасивні дієприкметники записано в рядку
А колотий, замордований, осиротілий
Б здійснений, танцюючий, перебитий
В усвідомлений, закритий, випраний
Г замусолений, опалий, розвинутий
Рівень 2
Приклад |
Троп |
1 на нашій – не своїй землі 2 річка синіє, зітхає, сміється 3 самотність – як обірвана струна 4 пролісків перших блакитні отари |
А метафора Б метонімія В оксиморон Г порівняння Д персоніфікація |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Форма дієслова |
Приклад |
1 інфінітив 2 дієприслівник 3 дієприкметник 4 безособове дієслово |
А знежирений Б занедбавши В завойовують Г збожеволіти Д мрячить |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Рівень 3
учбовий процес – _____________________________
природній – _________________________________
самий веселий – ______________________________
у травні місяці – _____________________________
без десяти сім – _______________________________
одержати освіту – _____________________________
слідуючим чином – _______________________________
слідуючого дня – _______________________________
Рівень 4
Напишіть промову ( одна сторінка) на тему: «Здоровий спосіб життя: мрія чи реальність?». Використайте в ній тропи.