Урок №
Контрольна робота № 1. «Вступ. Міфи та легенди українців.
Народні перекази. Народні казки»
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю й корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати сумлінне ставлення до навчання.
Очікувані результати: учні знають зміст і художні особливості вивчених народних казок, уміють виділяти в них ключові епізоди, висловлювати власні думки з приводу прочитаного, проводити аналогії із сучасним життям.
Теорія літератури: образне слово, міф, фольклор, легенда, переказ, народна казка.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Вступне слово вчителя.
На попередніх уроках ми з вами познайомилися з чудовим світом фантазії, мудрості нашого народу. Міфи, легенди, перекази, казки не лише розповідають про життя, уявлення, мрії наших предків, розважають, а й навчають бути працьовитими, кмітливими, розумними, мужніми, сміливими, любити рідний край. Своїми міркуваннями про це ви й поділитеся на сьогоднішній контрольній роботі. Успіху вам!
1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
2. Виконання учнями тестових завдань.
Варіант І
І–ІІ рівні (Кожна правильна відповідь – 1 бал.)
А міфами Б легендами В переказами Г казками
А «Берегиня» Б «Про зоряний Віз»
В «Неопалима купина» Г «Чому в морі є перли і мушлі»
А Перун Б Дажбог В Сварог Г Білобог
А «Як виникли Карпати» Б «Білгородський кисіль»
В «Прийом у запорожців» Г «Дажбог»
А перемогою жайворона Б перемогою орла В перемогою миші Г нічиєю
6. Летючий корабель в однойменній народній казці символізує
А мрію людей про швидкісні кораблі Б творчу фантазію народу
В мрію людей про літаки Г майстерність, вправність народу в будівництві
ІІІ рівень
(Кожна правильна відповідь – 1,5 бала.)
7. Напишіть, чому відступили польський та угорський королі від міста Дорогобуж (за легендою «Неопалима купина»)
8. Напишіть, хто така Берегиня. Як вона, за уявленнями наших предків, допомагала людям?
ІV рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь – 3 бали.)
9. Виконайте одне із завдань (5-7 речень).
А Напишіть твір-мініатюру «Краса світу і людської душі в художньому слові».
Б За якими критеріями пес вибирав собі товариша? Людина сильніша від тварин фізичною силою чи чимось іншим? Свою думку поясніть. (За міфом «Чому пес живе коло людини»)
В Чим вам подобається казка «Мудра дівчина»
Варіант ІІ
І–ІІ рівні
(Кожна правильна відповідь – 1 бал.)
А міфом Б переказом В легендою Г казкою
А «Берегиня» Б «Про зоряний Віз» В «Чому в морі є перли і мушлі» Г «Дажбог»
А чарівний світ рослин України Б народну фантазію
В непередбачуваність явищ природи Г мужність і непереможність народу
А змагалися з ним на шаблях Б наказували здобути зброю
В казали варити кашу Г просили розповісти щось смішне
А миша Б змія В сокіл Г білочка
А «Летючий корабель» Б «Мудра дівчина»
В «Про правду і кривду» Г «Яйце-райце»
ІІІ рівень
(Кожна правильна відповідь – 1,5 бала.)
7. Коротко схарактеризуйте героїню народної казки «Мудра дівчина».
8. Напишіть, хто такий Дажбог. Як він, за уявленнями наших предків, допомагав людям?
ІV рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь – 3 бали.)
9. Виконайте одне із завдань (5-7 речень).
А Напишіть твір-мініатюру «Народне уявлення про добро і зло в казці».
Б Поясніть, як, за легендою, виникли гори Карпати.
В Чим вам подобається казка «Летючий корабель».
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
– Сьогодні на уроці найскладнішим для мене було…
1