Контрольна робота № 1 "Вступ. Міфи та легенди українців. Народні перекази. Народні казки"

Про матеріал
Контрольна робота для 5 класу за темою "Вступ. Міфи та легенди українців. Народні перекази. Народні казки" Контрольна робота містить тестові завдання, відкриті питання та завдання творчого рівня за темами: міфи та легенди давніх українців "Про зоряний віз", "Берегиня", "Чому пес живе коло людини?", "Дажбог", "Неопалима купина", "Як виникли Карпати»; народні казки «Яйце-райце», «Мудра дівчина» та «Летючий корабель». ТЛ: фольклор (УНТ), легенда, міф, переказ, народна казка, тема, гіпербола.
Перегляд файлу

Урок №

Контрольна робота № 1. «Вступ. Міфи та легенди українців.
Народні перекази. Народні казки»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю й корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати сумлінне ставлення до навчання.

Очікувані результати: учні знають зміст і художні особливості вивчених народних казок, уміють виділяти в них ключові епізоди, висловлювати власні думки з приводу прочитаного, проводити аналогії із сучасним життям.

Теорія літератури: образне слово, міф, фольклор, легенда, переказ, народна казка.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

На попередніх уроках ми з вами познайомилися з чудовим світом фантазії, мудрості нашого народу. Міфи, легенди, перекази, казки не лише розповідають про життя, уявлення, мрії наших предків, розважають, а й навчають бути працьовитими, кмітливими, розумними, мужніми, сміливими, любити рідний край. Своїми міркуваннями про це ви й поділитеся на сьогоднішній контрольній роботі. Успіху вам!

  • ІІ. Основний зміст роботи

1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2. Виконання учнями тестових завдань.

Варіант І

І–ІІ рівні (Кожна правильна відповідь – 1 бал.)

  1. Первісні уявлення давніх людей про всесвіт, явища природи, тварин, рослини, про богів та героїв називають

А міфами      Б легендами      В переказами      Г казками

  1. Про дівчину, яка напоїла людей і врятувала їх, говориться в легенді чи міфі

А «Берегиня»                                       Б   «Про зоряний Віз»    

В   «Неопалима купина»                       Г   «Чому в морі є перли і мушлі»

  1. Родоначальником русів-українців, першим князем і незмінним покровителем був

А Перун      Б   Дажбог         В   Сварог            Г   Білобог

  1. Силун і Карпо – це герої легенди

А «Як виникли Карпати»                   Б   «Білгородський кисіль»

В «Прийом у запорожців»                 Г   «Дажбог»

  1. Війна між птахами й звірами у казці «Яйце-райце» закінчилася

А   перемогою жайворона     Б   перемогою орла     В  перемогою миші     Г нічиєю

6. Летючий корабель в однойменній народній казці символізує

А мрію людей про швидкісні кораблі          Б   творчу фантазію народу

В мрію людей про літаки           Г   майстерність, вправність народу в будівництві

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь – 1,5 бала.)

7. Напишіть, чому відступили польський та угорський королі від міста Дорогобуж (за легендою «Неопалима купина»)

8. Напишіть, хто така Берегиня. Як вона, за уявленнями наших предків, допомагала людям?

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь – 3 бали.)

9. Виконайте одне із завдань (5-7 речень).

А Напишіть твір-мініатюру «Краса світу і людської душі в художньому слові».

Б За якими критеріями пес вибирав собі товариша? Людина сильніша від тварин фізичною силою чи чимось іншим? Свою думку поясніть. (За міфом «Чому пес живе коло людини»)

В Чим вам подобається казка «Мудра дівчина»

Варіант ІІ

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь – 1 бал.)

  1. Твір, у якому розказується про вигадані, незвичайні, часом фантастичні події, називається

      А   міфом    Б   переказом    В   легендою    Г   казкою

  1. Про жінку, яка зупинила страшних ворогів, говориться в легенді чи міфі

А   «Берегиня»     Б   «Про зоряний Віз»    В   «Чому в морі є перли і мушлі»     Г  «Дажбог»

  1. Неопалима купина в народній легенді символізує

А чарівний світ рослин України                Б   народну фантазію

В непередбачуваність явищ природи        Г   мужність і непереможність народу

  1. За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так

А змагалися з ним на шаблях                     Б   наказували здобути зброю

В казали варити кашу                                 Г   просили розповісти щось смішне

  1. Загнати скот у яйце-райце чоловікові допоміг (допомогла)

А миша      Б   змія              В   сокіл            Г білочка

  1. Простий герой (чи героїня) виявляється мудрішим за освіченого пана в казці

А «Летючий корабель»             Б   «Мудра дівчина»   

В «Про правду і кривду»          Г   «Яйце-райце»

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь – 1,5 бала.)

7. Коротко схарактеризуйте героїню народної казки «Мудра дівчина».

8.  Напишіть, хто такий Дажбог. Як він, за уявленнями наших предків, допомагав людям?

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь – 3 бали.)

9. Виконайте одне із завдань (5-7 речень).

А Напишіть твір-мініатюру «Народне уявлення про добро і зло в казці».

Б Поясніть, як, за легендою, виникли гори Карпати.

В   Чим вам подобається казка «Летючий корабель».

  • ІІІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

 Сьогодні на уроці найскладнішим для мене було…

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Цибань Тетяна
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
3042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку