Контрольна робота№1."Вступ.Усна народна творчість. Давня українська література "

Про матеріал
Мета: за допомогою запропонованих завдань виявити в учнів рівень знань, умінь та навичок із вивченої теми, закріпити їх; розвивати увагу, пам’ять, спритність, рішучість, уміння акумулювати отриманні знання і застосовувати їх під час виконання завдань; вихо¬вувати працьовитість, наполегливість, старанність; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

9клас

Контрольна робота №1

Вступ. Усна народна творчість. Давня українська література

Варіант І
 

1. До родинно-побутових пісень належать:
А пісні про кохання та сімейне життя;
Б пісні про підневільне становище селян;
В клядки, веснянки, гаївки;

Г пісні про історичних осіб.
2. Нерозділене кохання, зрада, відчуття смутку й жалю - це тема твору:
А «Місяць на небі…»;
Б «Сонце низенько…»;
В «Ой летіла стріла…»;
Г «Ой під вишнею, під черешнею».
3. Народні балади – це:
А великі ліро-епічні твори казково-фантастичного, легендарно-історичного або героїчного змісту з
драматично напруженим сюжетом;
Б невеликі фантастичні епічні твори;
В ліро-епічні пісенні твори легендарно-історичного або родинно-побутового змісту з описами незвичайних ситуацій, людей і вчинків.
4. «Вийде сестра - розгнуздає,
Вийде мати - розпитає:
- Ой коню мій вороненький!
А де ж мій син молоденький?» – рядки з балади:
А «Ой летіла стріла…»
Б «Ой на горі вогонь горить…»;
В «Бондарівна»;
Г «Козака несуть..».
5. Слово Біблія походить з грецької мови, у якій воно означає:
А слова;
Б збірка книг;
В письмо;
Г спасіння.

6. Визначте назви творів, що за жанровою специфікою є народ­ними баладами:

А «Ой під вишнею, під черешнею»

Б «Вавилонська вежа»;

        В           «Ой летіла стріла»;

Г «Ой на горі вогонь горить».

7. Укажіть ознаки балади як жанру народної творчості:

А  невелика кількість персонажів;

Б  підкреслена узагальненість, відсутність деталізації;

В наявність ліричних відступів;

Г  стислість у викладі матеріалу;

Д  детальне зображення подій і персонажів;

Е  мелодійність.

8.Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії:

А Леся Українка; Б  П. Куліш; В  І. Хоменко;

Г Нечуй-Левицький; Д І. Пулюй;  Е В. Винниченко.

 

9. Установіть відповідність між уривком фольклорного твору і його назвою.

  1. Пісня та люба, пісня та щира,/ Все про кохання, все про любов.
  2. Нехай іде, нехай іде, / Нехай не вернеться, / На дасть йому Господь щастя, / Куди повернеться.
  3.              Ой матінко плаче, / Поки жити буде; / А сестриця пла­че, / Поки не забуде; / А миленька плаче, / Поки його ба­чить...
  4. Не плач, мати, не журися, / Та вже ж твій син оженився, / Та взяв собі паняночку, / В чистім полі земляночку.

А «...Козака несуть»

Б «Ой на горі вогонь горить»

В «Ой летіла стріла»

Г «Цвіте терен, цвіте терен»

Д «Місяць на небі…»


10 . Установіть відповідність:
Назва твору                                                              Провідний мотив
1) «Місяць на небі, зіроньки сяють»     А сум за вбитим вдовиним сином
2) «Цвіте терен, цвіте терен»                   Б оспівування палкого кохання до дівчини
3) «Ой на горі вогонь горить»                  В нерозділене кохання, адже милий поїхав
«іншої шукати»

4«Сонце низенько»                                   Г трагічна доля козака, що порубаний у долині  лежить

5 «Ой летіла стріла»           

 

11. Притча – це… Продовжіть визначення, наведіть приклад. Назвіть основні ознаки.
12. Указати жанр і тему твору «Ой летіла стріла..».
13. Проаналізувати легенду про Вавилонську вежу.
 

14.Написати мінітвір (9-10 речень) на одну з поданих тем:
1. Народні пісні – душа народу.
2. Як жити за Біблійними заповідями?
3. Біблія –священна книга мудрості тисячоліть.
 

9клас

Контрольна робота №1

Вступ. Усна народна творчість. Давня українська література
Варіант ІІ
 

1. Поетичні фольклорні твори, у яких життя зображується через відтворення думок, почуттів і переживань героїв – це:
А народний епос;
Б народна лірика;
В народна драма;
Г народні казки.
2. Визначте, до якого виду народних пісень належать пісні про кохання:
А родинно-побутові;
Б соціально-побутові;
В весільні;
Г козацькі.
3. Назвіть найдавнішу рукописну книгу:
А Біблія;
Б Остромирове Євангеліє;
В «Повість минулих літ»;
Г «Історія Русів».

4. НЕ перекладав українсько мово Біблію

А Пантелеймон Куліш

Б Іван Нечуй-Левицький

В Михайло Грушевський

Г Іван Пулюй

Д Іван Огієнко.

5. Визначте пісні, які належать до родинно-побутових:

А «Ой летіла стріла»;

Б «Місяць на небі, зіроньки сяють»;

В «Ой на горі вогонь горить»',

Г «Ой під вишнею, під черешнею»;

Д «Сонце низенько, вечір близенько»;

Е «Цвіте терен, цвіте терен».

6. Визначте назви творів, що за жанровою специфікою є народ­ними баладами:

А«Ой під вишнею, під черешнею»

Б«Вавилонська вежа»;

        В «Ой летіла стріла»;

Г«Ой на горі вогонь горить».

          Д «Місяць на небі, зіроньки сяють».

7.Фольклору притаманні такі ознаки:

А варіативність;

Б імпровізаційність;

В романтизм;

Г колективність;

Д анонімність;

Е письмова форма

8.У біблійній притчі про блудного сина НЕ порушено проблему

А багатство і бідність

Б  батьки і діти

В лінь і праця

Г вірність і зрада

Д провина і покаяння

 

9.Установіть відповідність між художніми засобами та прикладами

1 Ой очі, очі, очі дівочі...                         А порівняння

2 Темні, як нічка, ясні як день                  Б метафора

3 Ви ж мене, очі, плакать навчили,          В риторичне запитання

4 Де ж ви навчились зводить людей?          Г оксиморон

                                                               Д звертання

 

10. Установіть відповідність між уривком фольклорного твору і його назвою.

  1. Нехай іде, нехай іде, / Нехай не вернеться, / На дасть йому Господь щастя, / Куди повернеться.
  2.              Ой матінко плаче, / Поки жити буде; / А сестриця пла­че, / Поки не забуде; / А миленька плаче, / Поки його ба­чить...
  3. Не плач, мати, не журися, / Та вже ж твій син оженився, / Та взяв собі паняночку, / В чистім полі земляночку.
  4. Пісня та люба, пісня та щира,/ Все про кохання, все про любов.

 

А «Ой під вишнею, під черешнею…»

Б «Ой на горі вогонь горить»

В «Ой летіла стріла»

Г «Цвіте терен, цвіте терен»

      Д   «Місяць на небі…»
 

11.Балада – це… Продовжіть визначення, наведіть приклад. Назвіть основні ознаки балади як жанру
фольклору.
12. Зробіть короткий аналіз «Притчі про блудного сина».

13. З яких частин і творів яких жанрів складається Біблія?
 

14.Написати мінітвір (9-10 речень) на одну з поданих тем:
1. Народні пісні – душа народу.
2. Як жити за Біблійними заповідями?
3. Біблія –священна книга мудрості тисячоліть.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ігор Шкварчук
    Вибачте можно отримати відповіді?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
24597
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку