9клас
Контрольна робота №1
Вступ. Усна народна творчість. Давня українська література
Варіант І
1. До родинно-побутових пісень належать:
А пісні про кохання та сімейне життя;
Б пісні про підневільне становище селян;
В клядки, веснянки, гаївки;
Г пісні про історичних осіб.
2. Нерозділене кохання, зрада, відчуття смутку й жалю - це тема твору:
А «Місяць на небі…»;
Б «Сонце низенько…»;
В «Ой летіла стріла…»;
Г «Ой під вишнею, під черешнею».
3. Народні балади – це:
А великі ліро-епічні твори казково-фантастичного, легендарно-історичного або героїчного змісту з
драматично напруженим сюжетом;
Б невеликі фантастичні епічні твори;
В ліро-епічні пісенні твори легендарно-історичного або родинно-побутового змісту з описами незвичайних ситуацій, людей і вчинків.
4. «Вийде сестра - розгнуздає,
Вийде мати - розпитає:
- Ой коню мій вороненький!
А де ж мій син молоденький?» – рядки з балади:
А «Ой летіла стріла…»
Б «Ой на горі вогонь горить…»;
В «Бондарівна»;
Г «Козака несуть..».
5. Слово Біблія походить з грецької мови, у якій воно означає:
А слова;
Б збірка книг;
В письмо;
Г спасіння.
6. Визначте назви творів, що за жанровою специфікою є народними баладами:
А «Ой під вишнею, під черешнею»
Б «Вавилонська вежа»;
В «Ой летіла стріла»;
Г «Ой на горі вогонь горить».
7. Укажіть ознаки балади як жанру народної творчості:
А невелика кількість персонажів;
Б підкреслена узагальненість, відсутність деталізації;
В наявність ліричних відступів;
Г стислість у викладі матеріалу;
Д детальне зображення подій і персонажів;
Е мелодійність.
8.Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії:
А Леся Українка; Б П. Куліш; В І. Хоменко;
Г Нечуй-Левицький; Д І. Пулюй; Е В. Винниченко.
9. Установіть відповідність між уривком фольклорного твору і його назвою.
А «...Козака несуть»
Б «Ой на горі вогонь горить»
В «Ой летіла стріла»
Г «Цвіте терен, цвіте терен»
Д «Місяць на небі…»
10 . Установіть відповідність:
Назва твору Провідний мотив
1) «Місяць на небі, зіроньки сяють» А сум за вбитим вдовиним сином
2) «Цвіте терен, цвіте терен» Б оспівування палкого кохання до дівчини
3) «Ой на горі вогонь горить» В нерозділене кохання, адже милий поїхав
«іншої шукати»
4«Сонце низенько» Г трагічна доля козака, що порубаний у долині лежить
5 «Ой летіла стріла»
11. Притча – це… Продовжіть визначення, наведіть приклад. Назвіть основні ознаки.
12. Указати жанр і тему твору «Ой летіла стріла..».
13. Проаналізувати легенду про Вавилонську вежу.
14.Написати мінітвір (9-10 речень) на одну з поданих тем:
1. Народні пісні – душа народу.
2. Як жити за Біблійними заповідями?
3. Біблія –священна книга мудрості тисячоліть.
9клас
Контрольна робота №1
Вступ. Усна народна творчість. Давня українська література
Варіант ІІ
1. Поетичні фольклорні твори, у яких життя зображується через відтворення думок, почуттів і переживань героїв – це:
А народний епос;
Б народна лірика;
В народна драма;
Г народні казки.
2. Визначте, до якого виду народних пісень належать пісні про кохання:
А родинно-побутові;
Б соціально-побутові;
В весільні;
Г козацькі.
3. Назвіть найдавнішу рукописну книгу:
А Біблія;
Б Остромирове Євангеліє;
В «Повість минулих літ»;
Г «Історія Русів».
4. НЕ перекладав українсько мово Біблію
А Пантелеймон Куліш
Б Іван Нечуй-Левицький
В Михайло Грушевський
Г Іван Пулюй
Д Іван Огієнко.
5. Визначте пісні, які належать до родинно-побутових:
А «Ой летіла стріла»;
Б «Місяць на небі, зіроньки сяють»;
В «Ой на горі вогонь горить»',
Г «Ой під вишнею, під черешнею»;
Д «Сонце низенько, вечір близенько»;
Е «Цвіте терен, цвіте терен».
6. Визначте назви творів, що за жанровою специфікою є народними баладами:
А«Ой під вишнею, під черешнею»
Б«Вавилонська вежа»;
В «Ой летіла стріла»;
Г«Ой на горі вогонь горить».
Д «Місяць на небі, зіроньки сяють».
7.Фольклору притаманні такі ознаки:
А варіативність;
Б імпровізаційність;
В романтизм;
Г колективність;
Д анонімність;
Е письмова форма
8.У біблійній притчі про блудного сина НЕ порушено проблему
А багатство і бідність
Б батьки і діти
В лінь і праця
Г вірність і зрада
Д провина і покаяння
9.Установіть відповідність між художніми засобами та прикладами
1 Ой очі, очі, очі дівочі... А порівняння
2 Темні, як нічка, ясні як день Б метафора
3 Ви ж мене, очі, плакать навчили, В риторичне запитання
4 Де ж ви навчились зводить людей? Г оксиморон
Д звертання
10. Установіть відповідність між уривком фольклорного твору і його назвою.
А «Ой під вишнею, під черешнею…»
Б «Ой на горі вогонь горить»
В «Ой летіла стріла»
Г «Цвіте терен, цвіте терен»
Д «Місяць на небі…»
11.Балада – це… Продовжіть визначення, наведіть приклад. Назвіть основні ознаки балади як жанру
фольклору.
12. Зробіть короткий аналіз «Притчі про блудного сина».
13. З яких частин і творів яких жанрів складається Біблія?
14.Написати мінітвір (9-10 речень) на одну з поданих тем:
1. Народні пісні – душа народу.
2. Як жити за Біблійними заповідями?
3. Біблія –священна книга мудрості тисячоліть.