Контрольна робота складається з двох варіантів. У кожному завдання відповідно до рівнів: тести і розгорнута відповідь.
1
Тема. Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»
Варіант І
І.рівень (0.5 б )Тести:
А) «Гомін, гомін по діброві»; Б) «Стоїть явір над водою»; В) «Ой на горі та й женці жнуть»
Г) «Ой у степу криниченька»
А) «Ой у степу криниченька» Б) «Гомін, гомін по діброві»; В) «Стоїть явір над водою»;
Г) «Ой на горі та й женці жнуть»
3. Укажіть, хто такий Тугар Вовк:
А) старійшина тухольської громади; Б) боярин, що прагне заволодіти тухольщиною;
В) монгольський воєначальник; г) визволитель.
4. Укажіть, як називалася священна скеля тухольців у повісті І.Франка «Захар Беркут»:
А) Зелемень; б) Говерла; в) Сторож г) Кам’янка
ІІ рівень(Кожна правильно встановлена відповідність — 1бал.)
1. Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.
1 «Гомін, гомін по діброві» 2 «Ой на горі та й женці жнуть» 3 «Стоїть явір над водою» 4 «Ой у степу криниченька» |
А чумак, зозуля Б Запорозька Січ, шабля В козак, Україна Г Дорошенко, Сагайдачний Д мати, син, сестри |
2. Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.
1 Воли ревуть, води не п’ють,
2 Будуть пташки прилітати калиноньку їсти,
3 «Мені з жінкою не возиться; 4 «Змиють, мати, дрібні дощі, А розчешуть густі терни…» |
А «Гомін, гомін по діброві» Б «Ой у степу криниченька» В «Жартівливі коломийки» Г «Стоїть явір над водою» Д «Ой на горі та й женці жнуть» |
3. Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.
1 Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
2 А я годна льонок брати та годна стелити,
3 Коломийка, коломийка, весела співанка,
4 Та хоч би всі зорі впали й писарями стали, |
А Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової Б Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі В Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу Г Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі Д Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя |
ІІІ рівень (Правильна відповідь — 2 бали.)
4. Дайте поширену відповідь на питання..
А Чим приваблює мене образ Захара Беркута?
Б Що таке коломийки і яке їхнє значення в житті карпатських українців?
ІV рівень (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)
5. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть уявну промову якогось із героїв повісті І. Франка «Захар Беркут».
Б Зробіть повний ідейно-художній аналіз народної козацької пісні «Ой на горі та й женці жнуть».
Тема. Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»
Варіант ІІ
І.рівень (0.5 б )Тести:
А) «Ой у степу криниченька» б) «Стоїть явір над водою»; в) «Гомін, гомін по діброві»;
Г) «Ой на горі та й женці жнуть»
А)визволитель; б) старійшина тухольської громади; в) монгольський воєначальник.
г) боярин, що прагне заволодіти тухольщиною;
А) «Стоїть явір над водою»; Б) «Гомін, гомін по діброві»;В) «Ой на горі та й женці жнуть»
Г) «Ой у степу криниченька»
4. Виберіть правильне твердження «жанр української пісенної лірики, яка за ритмом і мелодикою пов’язана з однойменним народним танцем- це…»:
А)козацькі пісні; б)коломийки в) повість; г)соціально-побутові пісні
ІІ рівень
(Кожна правильно встановлена відповідність — 1бал.)
1. Установіть відповідність між назвами пісень та ключовими словами.
1 «Гомін, гомін по діброві» 2 «Ой на горі та й женці жнуть» 3 «Стоїть явір над водою» 4 «Ой у степу криниченька» |
А вода, козаченько, серденько, Московщина, кінь, калина, пташки Б степ, вода, воли, доріженька, зозуля В гора, долина, військо, кінь, жінка, люлька Г дібровонька, туман, мати, син, турки, орда, сестра, пісок, вітри Д ліс, гора, шабля, козак, чужина, сльози, родина, ворон |
2. Установіть відповідність між рядками народних пісень та художніми засобами, використаними в них.
1 «Вернись, синку, додомоньку,
2 Козак молоденький —
3 Під ним кониченько, 4 Не рад явір хилиться. |
А анафора (повтор), зменшено-пестливі слова Б гіпербола, порівняння В епітети, зменшено-пестливі слова Г поетичні звертання, зменшено-пестливі слова Д метафора, коротка форма прикметника |
3. Установіть відповідність між рядками жартівливих коломийок та якостями, що в них висміюються.
1 Як ішов я через село, курка мене вздріла,
2 Та журюся, хлоп молодий, що ми жона схудне:
3 — Ой ти, білява, білявино, чого така біла?
4 Роботящий леґінище, нема що казати: |
А заздрість, пихатість Б лінощі, гультяйство В несмак, невміння правильно користуватися косметикою Г невмілість, лінощі Д боягузтво, полохливість |
ІІІ рівень (Правильна відповідь — 2 бали.)
4. Дайте поширену відповідь на питання .
А Чим приваблює мене образ Мирослави, героїні повісті І. Франка «Захар Беркут»?
Б Визначте, якими за побудовою і ритмом є коломийки.
ІV рівень (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)
5. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть уявний монолог-сповідь Тугара Вовка, героя повісті І. Франка «Захар Беркут».
Б Доведіть на основі вивчених коломийок, що народові, який їх складав і виконував, притаманні поетичність, почуття гумору, працьовитість та інші позитивні риси.