Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Про матеріал

Контрольна робота складається з двох варіантів. У кожному завдання відповідно до рівнів: тести і розгорнута відповідь.

Перегляд файлу

1

Тема. Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Варіант І

І.рівень (0.5 б )Тести:

  1.      Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні йдеться про нелегку долю чумаків:

А) «Гомін, гомін по діброві»;  Б) «Стоїть явір над водою»; В) «Ой на горі та й женці жнуть»

Г) «Ой у степу криниченька»

  1.                 Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні  козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині:

 А) «Ой у степу криниченька»        Б) «Гомін, гомін по діброві»;  В) «Стоїть явір над водою»;

      Г) «Ой на горі та й женці жнуть»

3.  Укажіть, хто такий Тугар Вовк:

 А) старійшина тухольської громади;  Б) боярин, що прагне заволодіти тухольщиною;

 В) монгольський воєначальник;                 г) визволитель.

4. Укажіть, як називалася священна скеля тухольців у повісті І.Франка «Захар Беркут»:

А) Зелемень;                 б) Говерла;               в) Сторож             г) Кам’янка

 

ІІ рівень(Кожна правильно встановлена відповідність — 1бал.)

1. Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.

 

1 «Гомін, гомін по діброві»

2 «Ой на горі та й женці жнуть»

3 «Стоїть явір над водою»

4 «Ой у степу криниченька»

 

А чумак, зозуля

Б Запорозька Січ, шабля

В козак, Україна

Г Дорошенко, Сагайдачний

Д мати, син, сестри

 

2. Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.

1 Воли ревуть, води не п’ють,
Бо в Крим доріженьку чують…

2 Будуть пташки прилітати калиноньку їсти,
Будуть мені приносити з України вісті!..

3 «Мені з жінкою не возиться;
А тютюн та люлька
Козаку в дорозі
Знадобиться!»

4 «Змиють, мати, дрібні дощі,

       А розчешуть густі терни…»

 

А «Гомін, гомін по діброві»

Б «Ой у степу криниченька»

В «Жартівливі коломийки»

Г «Стоїть явір над водою»

Д «Ой на горі та й женці жнуть»

 

3. Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.

1 Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
Коломийку заспіваю, як болить серденко.

2 А я годна льонок брати та годна стелити,
А я годна заспівати та й годна робити.

3 Коломийка, коломийка, весела співанка,
Не раз її над колисков заспівала мамка.

4 Та хоч би всі зорі впали й писарями стали,
Ще би наших співаночок не переписали.

А Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової

Б Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі

В Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу

Г Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі

Д Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя

ІІІ рівень         (Правильна відповідь — 2 бали.)

4. Дайте поширену відповідь на питання..

А Чим приваблює мене образ Захара Беркута?

Б Що таке коломийки і яке їхнє значення в житті карпатських українців?

ІV рівень        (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 4 бали.)

5. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть уявну промову якогось із героїв повісті І. Франка «Захар Беркут».

Б Зробіть повний ідейно-художній аналіз народної козацької пісні «Ой на горі та й женці жнуть».

 

 

Тема. Контрольна робота № 1. «З пісенних скарбів», «Про далекі минулі часи»

Варіант ІІ

І.рівень (0.5 б )Тести:

  1.       Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні  козак, покинувши милу Україну, загинув на чужніні:

     А) «Ой у степу криниченька»      б) «Стоїть явір над водою»;     в) «Гомін, гомін по діброві»;

      Г) «Ой на горі та й женці жнуть»

  1.      Укажіть, хто такий Тугар Вовк:

 А)визволитель; б) старійшина тухольської громади;  в) монгольський воєначальник.

г) боярин, що прагне заволодіти тухольщиною;

 

  1.      Укажіть, у якій соціально-побутовій пісні йдеться про нелегку долю чумаків:

А) «Стоїть явір над водою»; Б)  «Гомін, гомін по діброві»;В) «Ой на горі та й женці жнуть»

Г) «Ой у степу криниченька»

4. Виберіть правильне твердження «жанр української пісенної лірики, яка за ритмом і мелодикою пов’язана з однойменним народним танцем- це…»:

А)козацькі пісні;       б)коломийки         в) повість;               г)соціально-побутові пісні            

 

ІІ рівень

(Кожна правильно встановлена відповідність — 1бал.)

1. Установіть відповідність між назвами пісень та ключовими словами.

1 «Гомін, гомін по діброві»

2 «Ой на горі та й женці жнуть»

3 «Стоїть явір над водою»

4 «Ой у степу криниченька»

А вода, козаченько, серденько, Московщина, кінь, калина, пташки

Б степ, вода, воли, доріженька, зозуля

В гора, долина, військо, кінь, жінка, люлька

Г дібровонька, туман, мати, син, турки, орда, сестра, пісок, вітри

Д ліс, гора, шабля, козак, чужина, сльози, родина, ворон

 

2. Установіть відповідність між рядками народних пісень та художніми засобами, використаними в них.

1 «Вернись, синку, додомоньку,
Змию тобі головоньку!»

2 Козак молоденький —
Оріхове сіделечко
І кінь вороненький.

3 Під ним кониченько,
Під ним вороненький.

4 Не рад явір хилиться.

А анафора (повтор), зменшено-пестливі слова

Б гіпербола, порівняння

В епітети, зменшено-пестливі слова

Г поетичні звертання, зменшено-пестливі слова

Д метафора, коротка форма прикметника

 

3. Установіть відповідність між рядками жартівливих коломийок та якостями, що в них висміюються.

1 Як ішов я через село, курка мене вздріла,
Якби не та паличенька, була б мене з’їла.

2 Та журюся, хлоп молодий, що ми жона схудне:
Доки зварить дещо їсти, то уже полудне.

3 — Ой ти, білява, білявино, чого така біла?
 Бо на мені пудеринку до півтора кіла.

4 Роботящий леґінище, нема що казати:
До півночі за дівками, до полудня — спати.

А заздрість, пихатість

Б лінощі, гультяйство

В несмак, невміння правильно користуватися косметикою

Г невмілість, лінощі

Д боягузтво, полохливість

 

ІІІ рівень       (Правильна відповідь — 2 бали.)

4. Дайте поширену відповідь на питання .

А Чим приваблює мене образ Мирослави, героїні повісті І. Франка «Захар Беркут»?

Б Визначте, якими за побудовою і ритмом є коломийки.

ІV рівень       (Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

5. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть уявний монолог-сповідь Тугара Вовка, героя повісті І. Франка «Захар Беркут».

Б Доведіть на основі вивчених коломийок, що народові, який їх складав і виконував, притаманні поетичність, почуття гумору, працьовитість та інші позитивні риси.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Остапенко Тетяна Вадимівна
    Дякую за якісну, творчу, цікаву розробку контрольної роботи.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рак Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
4419
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку