КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
«Золоті сторінки далеких епох». Модерністська проза поч. XX ст. (Й.В.Гете, Ф.Кафка, А.Камю)
1-й в.
1-2 рівні. Тест
1.Укажіть століття, яке увійшло в історію людства як доба Просвітництва:
а) XVI ст.; б) XVII ст.: в) XVIIІ ст.
2. Попередня робота Гете над поемою «Фауст» мала назву
а) «Пролог на небі»; б) «Пролог в театрі»; в) «Прафауст».
3. Джерелом трагедії «Фауст» є:
а) народна легенда про доктора Фауста, чарівника, чорнокнижника;
б) юнак спокушає юну дівчину та кидає її; в) народна легенда про Мефістофеля;
г) легенда про праведника, якого спокушав сатана з дозволу Бога.
4. Яку мету ставив перед собою Мефістофель, укладаючи угоду з Фаустом:
а) знищити людство; б) оволодіти душами людей; в) довести «мізерність людську».
5. Мефістофель пророкує Маргариті одвічні муки за гріхи, проте голос з неба промовляє:
а) "Свята!"; б) "Приречена"; в) "Врятована!".
6. Людина-комаха в новелі Ф. Кафки «Перевтілення» є символом:
а) ізольованості людини у родині; б) приреченості людського кохання;
в) крайньої людської самотності.
7. Ознакою індивідуального стилю Кафки є те, що письменник фантастичні й вірогідні події в новелі «Перевтілення» описує:
а) підкреслено буденно; б) емоційно, з експресією; в) відсторонено нейтрально.
8. Вкажіть, хто із членів родини завдає Григорові найжорстокішого морального болю:
а) сестра; б) мати; в) батько.
9. Після перевтілення Грегор сприймає навколишній світ:
а) розумом; б) серцем; в) інтуїтивно.
10. Творчість А. Камю належить до:
а) естетики експресіонізму; б) літератури соцреалізму; в) ідеї екзистенціалізму.
11. На думку А. Камю, особистість повинна бунтувати проти світового абсурду, щоб:
а) зберегти своє людське Я; б) здолати світовий абсурд; в) утвердити моральні цінності людського буття.
12. Провідним мотивом роману «Чума», за твердженням А Камю, є боротьба європейського опору проти:
а) нацизму; б) фашизму; в) тоталітаризму.
3-й рівень. Виконайте наступні завдання:
1.Поясніть, у чому полягає сутність угоди між Фаустом і Мефістофелем.
2. Складіть сенкан до образу Грегора Замзи («Перевтілення») (1 іменник, 2 прикметники, 3 дієслова, речення- висновок).
3. Установіть послідовність подій у романі «Чума»:
А Смерть сина слідчого Отона;
Б Нашестя щурів;
В Хвороба і смерть священника Панлю;
Г Запровадження карантину в Орані;
Д Спроба Р. Рамбера залишити Оран.
4-й рівень.
Висловіть власну думку з приводу того, чи вичерпується проблематика роману «Чума» подоланням « коричневої чуми» (фашизму) в 1945р.? Чи актуальний твір Камю в наш час? Чи залишиться він актуальним у майбутньому? Відповідь аргументуйте.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
«Золоті сторінки далеких епох». Модерністська проза поч. XX ст. (Й.В.Гете, Ф.Кафка, А.Камю)
2-й в.
1-2 рівні. Тест
1. Діячі Просвітництва вважали найвищою цінністю, основою розвитку людини та суспільства:
а) розум; б) кохання; в) релігію.
2. Кому належать слова: «Я - тої сили часть // Що робить лиш добро, бажаючи лиш злого»:
а) Мефістофелю; б) Фаусту; в) Вагнеру.
3. Зав'язкою сюжету «Фауста» є суперечка між:
а) директором театру, поетом і комічним актором; б) Господом і Мефістофелем;
в) Фаустом і Вагнером.
4. Кому належать ці слова:
«У філософію я вник,
До краю всіх наук дійшов –
Уже я лікар, і правник.
І, на нещастя, богослов…»:
а) Фаусту; б) Вагнеру; в) Богу.
5. Ключовою фразою угоди, що укладають Фауст і Мефістофель, є:
а) «Скінчися, мить! Огидна ти!» б) "Я все пізнав і розпізнав!"; в) "Спинися, мить! Прекрасна ти!".
6. Зло в оповіданні «Перевтілення» є:
а) природнича сила; б) космічна сила; в) соціальна сила.
7. Початок твору «Перевтілення»: «Прокинувшись якось вранці після неспокійного сну, Грегор побачив, що він. . . перетворився на жахливу, потворну комаху» становить:
а) експозицію; б) зав’язку; в) кульмінацію.
8. Вкажіть, як відреагував Грегор на метаморфозу, що з ним сталася:
а) збирався у такому вигляді іти на роботу; б) злякався і заховався; в) хотів вилізти і налякати повіреного.
9. Батько, що виганяє сина із «сімейного раю», виступає у новелі в ролі біблійного:
а) Іова; б) Ноя; в) Бога; г) Іуди.
10. Назвіть персонаж роману «Чума», який веде «хроніку»:
а) Гран; б) Рамбер; в) Ріє
11. У романі А. Камю відбувається перехід від:
а) «естетики абсурду» до «естетики бунту» б) «естетики бунту» до «естетики абсурду»; в) «естетики бунту» до «естетики любові».
12. Основою поведінки персонажів роману, які опинилися у кризовій ситуації є ідея:
а) морального вибору; б) професійного обов’язку; в) релігійних переконань.
3-й рівень. Виконайте наступні завдання:
А батько закидає Грегора яблуками;
Б Грегор-комаха із захопленням слухає гру сестри на скрипці;
В пожильці покидають помешкання Замзи;
Г візит повіреного до домівки Грегора Замзи;
Д Грегор захищає портрет дами в хутрі.
4-й рівень.
Висловіть власну думку з приводу того, чи вичерпується проблематика роману «Чума» подоланням « коричневої чуми» (фашизму) в 1945р.? Чи актуальний твір Камю в наш час? Чи залишиться він актуальним у майбутньому? Відповідь аргументуйте.