Контрольна робота 10 клас ІІ семестр профільний рівень українська мова
1. Прийменник у потрібно вжити в рядку: (0,5 б.)
А мікротеми ... тексті
Б розвиток науки ... Україні
В роль української мови ... світі
Г винаходи ... історії людства
2. Позначте рядок, у якому всі слова – збірні числівники (0,5 б.)
А Шість, двадцятий, семеро, три десятих
Б Двоє, дванадцятеро, тридцять троє, восьмеро
В Тринадцятьох, шістдесяти, вісімнадцятьом, на трьох
Г Другий, шостий, чотирнадцятий, дев’ятий
3. Окремо потрібно писати всі сполучники рядка: (0,5 б.)
А коли/б, начеб/то, з/тим/щоб, мов/би
Б для/того/щоб, як/тільки, тому/що, дарма/що
В у/зв'язку/з/тим/що, за/те, ніби/то, так/що
Г з/того/часу/як, не/мов, про/те, як/що
4. У якому рядку всі іменники вживаються тільки у формі однини? (0,5 б.)
А Ліс, ріка, озеро, море, океан.
Б Людство, Дніпро, масло, сум.
В Роковини, шори, зарості, сіні.
Г Петро, мед, воїн, Суми.
5. Усі незмінювані іменники є у рядку (0,5 б.)
А Київ, Ромни, Луцьк, Одеса
Б Теля, кущ, калина, таксі
В Метро, кашне, шосе, трюмо
Г Кропива, пальто,Черкаси, Тернопіль
6. З’ясуйте рід іменників, поданих у прикладах (0,5 б.)
1Чоловічий рід А Теля, плече, рядно
2 Жіночий рід Б Ріка, радість, долина
3 Середній рід В Степ, край, юнак
4 Спільний рід Г Сирота, бідолаха, профессор
7. Позначте рядок, у якому всі займенники пишуться разом. (0,5 б.)
А Ні/хто, де/який, аби/що, де/хто.
Б Ні/котрий, ні/для/кого, де/що, хтозна/що.
В Ні/скільки, ні/з/чим/ будь/що, хто/зна/який.
Г Будь/який, ні/який, аби/який, скільки/небудь.
8. Частку ні потрібно писати разом в усіх словах рядка: (0,5 б.)
А ні/хто, ні/в/якому, ні/від/чого
Б ні/який, ні/скільки, ні/кого
В ні/чого, ні/в/що, ні/до/чого
Г ні/де, ні/з/кого, ні/з/ким
9. Разом потрібно писати всі сполучники рядка: (0,5 б.)
А що/б, за/те, дарма/що, тому/що
Б поки/що, ні/би/то, у/зв'язку/з/тим, коли/б
В мов/би, не/наче, як/би, про/те
Г як/що, так/що, ні/би, наче/б/то
10. У якому рядку до складу словосполучень входять тільки відносні прикметники? (0,5 б.)
А Бурштинове намисто, осінній день, морський берег, перелітні птахи.
Б Срібний перстень, лебединий пух, смарагдове світло, твердий матеріал.
В Ніжний голос, тепла хвиля, широке поле, юна дівчина.
Г Тоненький струмок, радісна посмішка, стрункий юнак, дешевий автомобіль
11. Провідміняйте поданий числівник – 1276 ( 1 б.)
12. Випишіть виділені іменники, виконайте їх морфологічний розбір. (1 б.)
За Ригою над Даугавою зозуля кує неугавно. Я дивлюся на плин води і на хвилі, що грають райдужно.
13. Утворіть від поданих прикметників просту і складену форми вищого і найвищого ступенів порівняння – великий ( успіх), низька (продуктивність) (1 б.)
14. Визначте, якою частиною мови є виділені слова. (1 б.)
На (1) тому боці, ген під(2) обрієм, примостилося село, (3) а над ним посотались угору(4) сірими верболозами дими з коминів(Є.Гуцало).
А Іменник Б Займенник
В Прикметник Г Дієслово
Д Сполучник
15. Напишіть словниковий диктант. (1 б.)
(К,к)аменяр, (Г,г)рінченків словник, (Н,н)обелівська премія, (Ф,ф)ранківська кімната, (Ш,ш)евченківський стиль, (Е,е)зопова мова, (П,п)олярна зірка, (Ч,ч)ернеча гора, острів(С,с)вятої Анни, (П,п)резидент України, (Л,л)ауреат (Д,д)ержавної (П,п)ремії імені Т.Шевченка, (З,з)бройні (С,с)или України.
Прочитайте текст. Виконайте завдання після нього.
Тієї ночі на Січі мало хто спав. Цілу ніч гомоніло, (1)начебто при пожежі. А другого дня, ЯК ТІЛЬКИ стало на світ,хлопці сиділи вже рядком на січових валах і придивлялися, як козаки перевозили (2)за ріку коней, вози з припасами на великих чайках .– Чи ти (3)вже бачив коли таке? – питав Івась Андрія .– (4)Ой, чи раз! Звідсіля (5)й більше війська виходило
16. З'ясуйте, якими частинами мови виражені слова, позначені цифрами (1 б.)
17. У першому реченні тексту прийменник на вжито з іменником у формі: (0,5 б.)
А родового відмінка
Б давального відмінка
В знахідного відмінка
Г місцевого відмінка
18. Виділений у тексті сполучник підрядності належить до (0,5 б.)
А часових сполучників
Б причинових сполучників
В порівняльних сполучників
Г умовних сполучників