Контрольна робота з української мови (10 клас) на тему "Орфоепічна норма"

Про матеріал
Контрольна робота за темою "Орфоепічна норма" містить 6 варіантів по 18 завдань. Завдання 1 - 12 – мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний варіант. Потрібно вибрати один правильний варіант відповіді. Завдання оцінється (кожне) – по 1 балу. Завдання 13-14 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою. Завдання оцінється (кожне) – по 1 балу. Завдання 15 - 18 – завдання відкритої форми. Завдання оцінється (кожне) – по1 балу. Загальна кількість балів - 24.
Перегляд файлу

Контрольна робота 

Орфоепічна норма

Варіант 1

  1.     Вкажіть, у якому рядку в усіх словах приголосні тверді

А. Працювати, життя, хазяїн, монета, година.

Б. Поличка, сила, рік, струна, смужка.

В. Сказати, полотно, сон, велосипед, весна.

Г. Навчатися, влітку, людина, серце, з!рочка.

 

  1.           Усі приголосні звуки тільки глухі в рядку

А поличка, спадщина, ранок, сон;

Б стаття, пташка, спека, поспіх;

В страх, човен, межа, хрящ;

Г тінь, студент, шелест, пшоно.

 

  1.     У якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ?

А. ...аньбити, ...аразд, ...оробець, ...уманіст, ...урток.

Б....рати, ...арний, ...аз, ...уртожиток, ...ущавина.

В....валт, ...рунт, ...аздиня, ...анок, ...ава.

Г....удзик, ...арбуз, ...уркіт, ...уцульський, ...риб.

 

  1. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?

А. Взимку, подвір'я, весняний, олівець, співати.

Б. Криниця, собор, історія, праска, знання.

В. Сіль, літера, мрія, якір, спадщина.

Г. Струмок, сонячний, вулиця, ранок, сон.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку літери я, ю, є, ї позначають два звуки.

А. Місячний, лисиця, клятва, злякати, гілля.

Б. Життя, пляма, повітря, страусеня, суддя.

В. Яблуко, приїжджати, з'їсти, пір'їна, явір.

Г. Глянути, свято, стяг, стаття, козеня.

 

  1.     Однакова кількість букв і звуків у кожному слові в рядку

А заєць, бездощів'я, зоря, осяйність;

Б якийсь, пшениця, італієць, відсіювання;

В воїнський, враження, редакція, осяйність;

Г повістю, їдуть, ємність, очищений.

 

  1. Уподібнення приголосних звуків не відбувається в усіх словах у рядку

А дужка, перемогти, ґедзь;

Б боротьба, підживити, дівчинка;

В ріж, зсушити, ніжка;

Г змагання, сфотографувати, просьба.

 

  1. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку

А квітці – [кв’íц':і], глядач – [гл'адáч] 
Б ясен – [йáсен], чекання – [чеикáн':а] 
В льон – [л'он], обходжу – [обхóджу] 
Г жінка – [ж'iнка], мідь – [м’ід'] 

  1. У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів у алфавітному порядку?

А. Покровителька, порожній, правда, праска, працювати.

Б. Портфель, правдоподібний, прибудова, примайструвати, принесений.

В. Посуд, правосудця, праслов'янський, приневолений, приносити.

Г. Православний, прималювати, принада, принцеса, полотно.

10. Правило чергування у–в порушено у варіанті

А ходімо в парк

В перипетії в фільмі

Б знятися в комедії

Г у цьому супермаркеті

 

11. Чергування у-в дотримано в рядку:

А. В нашому місті цього року проходить Євробачення

Б. В давнину люди використовували шкури тварин замість одягу

В. У Уругваї живе багато ящерів

Г. В Україні зафіксовано географічний центр Європи

 

12. Звук [ґ] треба вимовляти в обох словах рядка:

А об..рунтувати, во..зальний

Б за..ратований, нама..атися

В ..удзичок, перемо..ти

Г а..русовий, домо..тися

13. Установіть відповідність між характеристикою звуків у слові та словом

1 у слові на один звук більше, ніж букв 
2 у слові однакова кількість звуків та букв 
3 у слові на один звук менше, ніж букв 
4 у слові на два звуки менше, ніж букв

А сім’я 
Б між’яр’я 
В дзьобик 
Г щабель 
Д дзеркало

14. Установіть відповідність між звуком та його характеристикою.

1. Приголосний, твердий, глухий, шумний, щілинний, язиковий.

2. Приголосний, твердий, дзвінкий, язиковий, шумний, проривний.

3. Приголосний, пом'якшений, дзвінкий, сонорний, язиковий.

4. Приголосний, пом'якшений, глухий, шумний, щілинний, глотковий.

А. [л']

Б.[с ]

В.[д ]

Г. [г']

15. Визначте кількість звуків і букв у кожному слові.

М’ятний, дзеркальний, джміль, сміятися.

16. Запишіть слова в алфавітному порядку, враховуючи першу, другу й наступні букви.

Сосна, зачарування, сила, гарбуз, знахідка, менеджер, конкурс, вівця, сузіря.

17. Поставте в поданих словах наголос.

Одинадцять, ваги, добовий, кухонний, олень, український, подруга, завдання.

18. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.

Обличчя, подвір’я, вогкість, щітка.

 

Контрольна робота 

Орфоепічна норма

Варіант 2

  1. У якому рядку в усіх словах приголосні тверді?

 А. Садовод, складність, князювати, найменший, врожай.

 Б. Ковзати, скоринка, однокласник, переклад, саджати.

 В. Козак, льодяний, навчати, апельсин, розумний.

 Г. Берег, вечірка, горіховий, друкар, займенниковий.

 

  1. Усі приголосні звуки тільки дзвінкі в рядку

А молотьба, новина, дорога, ворона;

Б гора, брунька, голова, вимога;

В різьба, річ, нога, завод;

Г робітник, берег, білий, молодий.

 

  1. Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'який приголосний:

А садиба, гайок, веселощі, коромисло;

Б білочка, крашанка, степ, колиска;

В малюк, синь, люлька, ялинонька;

Г персик, світло, тигреня, тисяча.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах є спільний звук.

А. Вісь, сів, сивий, ясний, син.

Б. Деревій, весна, вітер, павутина, кавун.

В. Віхоть, вогкий, кухня, хутір, фартух.

Г. Жених, дочці, дріжджі, череда, ціп.

 

  1. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?

А. Помешкання, папка, солов'ї, сказати, мірка.

Б. Чудово, земля, міліметр, знати, єдність.

В. Модниця, наклеїти, дзьоб, пташка, прогулянка.

Г. Зозуля, полька, саджанець, день, по-материнськи.

 

  1. У якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають один звук?

А. Значення, помилитися, співає, помічниця, знання.

Б. По-моєму, муляти, пом'якшувати, м'ята, купатися.

В. Пляма, копієчка, малювати, краєзнавчий, заживлятись.

Г. Ляльковий, осідання, колядки, сперечатися, малюнок.

 

  1. З'ясуйте, у якому рядку допущено помилку при розташуванні слів у алфавітному порядку.

А. Реквізит, режисер, ремінь, рефлекс, рецепт.

Б. Долина, доля, драже, дріботіти, дяк.

В. Заговорити, загубити, зажура, заколотник, залоза.

Г. Обміняти, оборона, овація, огортати, ознака.

 

  1. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку

А річці [р'іц':і], змагаєшся [змагайеишс'а];

Б зжувати [зжувати], підрісши [п'ідр'іш:и];

В пишеться [пишеиц:я], стежці [стесці];

Г зсунути [с:унути], рюкзак [р'уґзак].

 

  1. Усі слова записані за алфавітом у рядку

А весло, весна, ветеран, вепр, вжиток;

Б зрівняти, зрив, зростити, зрячий, зупиняти;

В передрук, передусім, перезимувати, переїзд, переказ;

Г легко, ледве, лепеха, лепет, ливарня;

 

10. Правило чергування у–в порушено у варіанті

А в основі сюжету

В у нашій школі

Б учити напам’ять

Г в синій книжці

11. Чергування у-в дотримано в усіх реченнях, окрім:

А. Мій дядько поїхав у відрядження в Палестину

Б. Щоб учитись в Узбекистані, потрібно знати узбецьку мову

В. Він почав працювати в університеті задовго до мене

Г. Цього дощового літа вода у Амазонці значно піднялась вище берега

12. Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

А    му[..]рість, [..]жерельний, досві[..]

Б    пі[..]бити, баске[..]бол, електропоїз[..]

В    тиж[..]невий, водоспа[..], [..]алекоглядний

Г    астерої[..], переїз[..]ний, [..]рібнесенький

Д    пере[..]овсім, по[..]звонити, [..]ублікат

13.Вкажіть відповідність:

1. Букв – 4; звуків – 5 ;

2. Букв – 8; звуків – 6;

3. Букв – 6; звуків – 5 ;

4. Букв – 4; звуків – 6 ;

 

А донька.

Б ящик.  

В в’яне.

Г барельєф.

Д дзенькіт.

14. Установіть відповідність між назвами розділів науки про мову та предметом вивчення їх.

1. Знаки письма.

2. Звуки мови та мовлення.

3. Правила вимови.

4. Правила написання слів.

 

А. Фонетика.

Б. Орфоепія.

В.Графіка.

Г. Орфографія.

Д Лексикологія

15. Визначте кількість звуків і букв у кожному слові.

Підземелля, в’юнок, єднання, щирість.

16. Запишіть слова в алфавітному порядку, враховуючи першу, другу й наступні букви.

Місце, техніка, садівництво, шпала, балка, агротехніка, байдарка, щоголь.

17. Поставте в поданих словах наголос.

Діалог, разом, центнер, солодощі, рукописний, локшина, приятель, вантажівка.

18. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.

Суддя, від’їзд, журиться, дзвінок.

 

Контрольна робота 

Орфоепічна норма

Варіант 3

  1. Визначте, у якому рядку в усіх словах приголосні глухі.

А. Тіньовий, скоринка, тинятися, котити, комар.

Б. Морок, кіготь, холод, проїзд, двері.

В. Монах, ховрах, кожух, темний, коло.

Г. Спека, спати, поспіх, чаша, посуха.

 

  1. Усі приголосні звуки тільки дзвінкі в рядку

А явір, гілля, козеня, замовлення;

Б свято, море, знання, людина;

В берег, вокзал, врожай, земля;

Г зозуля, дзьоб, солов'ї, нігті.

 

  1. Укажіть рядок слів, у яких усі приголосні тверді:

А  дорога, книга, ручка, мости;

Б міст, яма, зелений, техніка;

В соняшник, хлопчик, хутірець, поле;

Г яблуня, єнот, їжак, їжа.

 

  1. Однакова кількість букв і звуків у кожному слові в рядку

А підземний, єдність, щедрість, щабель;

Б значення, малювати, пообіцяти, саджати;

В юність, кукурудза, сіється, діяльний;

Г дзвінок, таємниць, бездіяльний, п'ять.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах дж  і дз позначають один звук.

А. Підземний, віджити, відзоріти, дзвонар, джунглі.

Б. Підзолистий, піджарити, дзвеніти, дзбан, дзенькіт.

В. Дзюркіт, джміль, джерело, дзьоб, дзеркало.

Г. Підживлення, джаз, кукурудза, відзвучати, джем.

 

  1. У якому рядку в усіх словах кількість звуків відповідає кількості букв?

А. Дзвін, молодь, ясен, бандура, колос.

Б. Мідь, птах, зерно, гаївка, бруд.

В. Політ, щука, зелень, човен, борщ.

Г. Добро, злагода, щавель, сокіл, ясність.

 

  1. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.

А. Боягуз, злюка, боєць, алюміній, хрящ.

Б. Кольє, коляда, розіб'ю, зоря, п'яльця.

В. Заєць, в'юн, віяло, п'єса, кар'єра.

Г. Лящ, бюро, хом'як, єпископ, ключ.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.

А. Галка, гомін, географ, гроно, глобус.

Б. Галас, геометрія, гіркота, гончар, гукнути.

В. Горбань, гуркіт, геній, гарба, гроза.

Г. Гумовий, грак, голова, груша, грім.

  1. В якому рядку подано правильну транскрипцію

А. рахівниця – [рах’іўни́ц'я] 
Б стежина – [стежин'а] 
В доводиться – [довóдиец':а] 
Г коротший – [коурóч'ч'ий] 
 

10. Правило чергування у–в порушено в рядку

А Отже, й ти спробуєш ківі на смак?

Б Завдання таке: упорядкувати числа.

В І праворуч, і ліворуч — усюди стоять знаки.

Г Братику, запам’ятай: учитися ніколи не пізно.

11. Чергування і-й дотримано в усіх реченнях, окрім:

А. Пан Листопад дмухнув першим холодним вітром, і дерева скинули своє багряне вбрання.

Б. Він з неприкритим презирством зайшов до квартири, де пахло декадансом і гріхом.

В. Перші промені сонця вже заливали кімнату золотим й срібним маревом.

Г. І стояв він тупий, плечистий, і байдужий, немов колода.

 

12. Укажіть рядок, у якому в усіх словах дж, дз позначають один звук:

А.  джаз, джерело, дзюркіт, підзамчя

Б.  дзеркало, гедзь, джоуль, гринджоли

В.  передзвін, підземний, джем, приїжджати

Г.  сходжений, надзвичайний, джерело, дзьоб

13 Встановіть відповідність між твердженнями:

1.Усі слова починаються на шиплячий.

2.Усі слова починаються на сонорний.

3. Усі слова починаються на м’який приголосний.

4. Усі слова починаються на глухий приголосний.  

 

А Людство, ніяковість.

Б Спека, посуха.

В літо, ніжно, цілитель.

Г щедрий, джміль.

Д вірність, пароплав, міра.

 

14. Установіть відповідність між словами та кількістю букв і звуків у них.

1.Дев'ять букв, десять звуків.

2.Дев'ять букв, дев'ять звуків.

3.Шість букв, чотири звуки.

4. Одинадцять букв, десять звуків.

А.Вечорниці.

Б.Єднайтеся.

В.Джміль.

Г. Братерський.

Д. Бар'єр

15. Визначте кількість звуків і букв у кожному слові.

Дзвонити, ювілейний, щеплення, коричневий.

16. Запишіть слова в алфавітному порядку, враховуючи першу, другу й наступні букви.

Забутий, спектр, вдячний, ластівка, гучний, холод, авіаційний, врода.

17. Поставте в поданих словах наголос.

Дрова, загадка, граблі, джерело, довідник, верба, русло, кропива.

18. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.

Підщепа, єдиний, джемпер, голубка.

Контрольна робота.  Орфоепічна норма.

Варіант 4

  1. Виберіть рядок, у якому в усіх словах приголосні дзвінкі.

А. Додавати, будинок, режисер, зріз, лев.

Б. З’їзд, ворог, левада, пити, раса.

В. Одяг, доба, здогад, дуб, дід.

Г. Рада, волошка, лити, перстень, словник.

 

  1. Усі приголосні звуки тільки глухі в рядку

А казка, піч, читач, каша;

Б щука, пшеничка, посошок, ціпок;

В скоїтись, скотитися, якість, щось;

Г кігті, частка, точиться, стиха.

 

  1. У якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних?

А. Допомога, морж, колодязь, друг, баржа.

Б. Круча, дача, праця, морока, перець.

В. Спориш, миша, дух, кожух, вісь.

Г. Брести, просити, водити, садити, ростити.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку кількість букв відповідає кількості звуків.

А. Чабан, ромашка, опозиція, непевний, прогулянка.

Б. Наснага, голова, повертається, танцівниця, віяти.

В. Драма, танок, мова, парта, щабель.

Г. Дзьоб, насміятися, їзда, гумор, розв'язаний.

 

  1.     З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.

А. Ярмо, об'єкт, спересердя, поєдинок, оформлення.

Б. Юрист, яблуко, єдиний, паяти, лілея.

В. Набиватися, малюнок, рядок, об'єктив, царювати.

Г. Щастя, об'єднати, забуття, каяття, родючий.

 

  1.     Визначте, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.

А. Борона, відживати, вабити, подружжя, контракт.

Б. Вибори, відмикати, відміна, вносити, вороний

В. Рости, симпатія, знахар, витівки, ручка.

Г. Відгук, шофер, автомобіль, скромний, писати.

 

  1.     Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку

А ллється [л':ец':а], вогко [вохко];

Б розсипати [розсипати], земля [зеимл'а];

В несу [неису], джміль [джм'іл'];

Г дужка [душка], пишеться [пишеиц':а].

 

  1.     Усі слова записані за алфавітом у рядку

А поцілунок, почуттєвий, поштар, пошити, правка;

Б царівна, цариця, цензура, циган, цикорій;

В окунь, оператор, очіпок, ощадний, ощасливити:

Г апеляція, арешт, арка, арія, артистичний;

 

 

  1.     Вкажіть, у якому рядку допущено помилки при переносі слів.

А. Роз'яс-нити, під-в'язати, рай-он, бай-ка, Мар-'ян.

Б. Ма-йор, май-ка, по-стіль, без-іменний, яг-ня.

В. Люд-ство, кур'-єр, рибаль-ство, Лук'-ян, ор-фограма.

Г. Ви-цвісти, юна-цький, вер-нють, ан-тена, пест-ливий.

 

10. Правило чергування і–й порушено у варіанті

А іти правильним шляхом

В нині тебе і не впізнати

Б шоколад і сирний пиріг

Г колись і ти переможеш

11. Правило чергування у–в порушено у варіанті

А уже розпогоджується, загубити в траві

Б збільшити втричі, найкращі в світі

В у зведеного брата, в іншій серії

Г в оксамиті, зайди в бібліотеку

12. Підкреслена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка

А    засвітити, зломити, зчищати

Б    садочок, футболіст, дивина

В    коротший, витрачати, позаторік

Г    царювати, цимбаліст, цікавий

Д    анекдот, покрівля, краяти

13 Установіть відповідність між словами та характеристикою наголошення слів

1 наголошений перший склад;         А читання, новий;

2 наголошений другий склад;          Б батьківський, олень;

3 наголошений третій склад;           В сантиметр, некролог;

4 наголошений четвертий склад;     Г ненависть, донька;

Д асиметрія, вуглеводневий.

14 Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:

1 дзьоб;

2 ящик;

3 рояль;

4 галька.

А У слові на один звук більше, ніж букв.

Б У слові на один звук менше, ніж букв.

В У слові на два звуки менше, ніж букв.

Г У слові однакова кількість букв і звуків.

Д У слові на два звуки більше, ніж букв.

15. Визначте кількість звуків і букв у кожному слові.

Під’їзд, солдатський, пір'їна, джаз

16. Запишіть слова в алфавітному порядку, враховуючи першу, другу й наступні букви.

Юність, щогла, ясний, банк, праця, інший, єдність, батон.

17. Поставте в поданих словах наголос.

Довідник, кілометр, випадок, горошина, гуртожиток, бородавка, бурштиновий, новий.

18. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.

Коріння, щебечуть, нігтик, крутиться.

Контрольна робота . Орфоепічна норма.

Варіант 5

 

  1.     З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах приголосні тверді.

А. В'ялий, люлька, метал, обстріл, залізниця.

Б. Людина, напруга, журнал, коваль, стільчик.

В. Кобзар, перина, банкет, сорок, бант.

Г. Вчений, заїзд, папороть, картина, вологість.

 

  1.     Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'який приголосний:

А смородина, термометр, спальня, тиша;

Б тюльпан, чайник, лялька, міський;

В місток, сільський, курорт, лижі;

Г ярок, сумно, пролісок, чистенький.

 

  1.     Укажіть рядок слів, у яких усі приголосні тверді:

А ваза, ковдра, сіяти, крити;

Б береза, паста, шафа, вазон;

В берег, дорога, кріт, краяти;

Г зимівля, сонячно, добре, корисно.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах звуки уподібнюються.

А. Рости, безбережний, анекдот, рясний, вокзал.

Б. Молотьба, березняк, якби, житловий, роздавати.

В. Розпач, розчесати, бездарний, безхмарний, легкий.

Г. Легко, дочці, пісня, розширити, честь.

 

  1. У якому рядку у словах кількість звуків відповідає кількості букв?

А. Краєвид, літера, сміятися, політ, півень.

Б. Їдуть, край, розмір, вікно, юність.

В. День, колос, боротьба, молитва, крило.

Г. Рядок, груша, молодий, бджола, поет.

 

  1. Визначте, у якому рядку літери я, ю, є,ї позначають два звуки.

А. Земля, читання, лякати, юрта, м'ята.

Б. Любов, малювання, пам'ять, яблуко, малюнок.

В. Солов'ї, сузір'я, ярмарок, м'ясо, Європа.

Г. Знання, рядно, тяжко, в'юн, клятва.

 

  1. Укажіть рядок слів, у яких буква ю позначає два звуки:

А любити, юшка, юхт, бюст;

Б юрта, в’юн, матір'ю, розумію;

В крицю, юність, солов'ю, милістю;

Г заздрістю, країною, мишею, радістю.

 

  1. Правильну вимову відображає транскрипція слів у рядку

А просьба [прóс'ба], буряк [бур'ак] 
Б вівця [в'івц’а], ґудзик [ґýдзик] 
В анекдот [анеикдóт], радість [радіст'] 
Г боротьба [бород'бá], жінка [ж’íнка] 

 

 

 

  1.     У якому рядку допущено помилку при розташуванні слів за алфавітом?

А. Пава, паляниця, пам'ять, пан, планета.

Б. Переїзд, пильно, південний, пломінь, плита.

В. Парость, перелаз, питання, плем'я, повість.

Г. Парк, пелюстка, перевал, підліток, пісня.

 

10. Правило чергування і–й порушено у варіанті

А Харків і Мелітополь

В світло й ясно надворі

Б велика ймовірність

Г і ти не засумніваєшся

11.. Правило чергування і–й порушено у варіанті

А чистити й мити, батьки й діти

В дозвольте йти, клич і його

Б і знову дощ, ручка й олівець

Г ми й порахуємо, інь і ян

12.Підкреслена буква позначає той самий звук у кожному слові рядка

А    трембіта шістнадцять, апетит

Б    компанія, кампанія, отаман

В    вокзальний, ґніт, підґрунтя

Г    задрімати, джмелик, вихід

Д    передісторія, стиль, п'ять

13 Установіть відповідність між словами та характеристикою наголошення слів

1 наголошений перший склад;              А фольга, випадок;

2 наголошений другий склад;              Б твердокопчений, філадельфійський;

3 наголошений третій склад;              В новий, форзац; 

4 наголошений четвертий склад;    Г феномен, фарфор;

Д черговий, кулінарія

14. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:

1 щабель;

2 джміль;

3 біль;

4 явір.

А На одну букву більше, ніж звуків.

Б На дві букви більше, ніж звуків.

В Кількість букв і звуків однакова.

Г На два звуки більше, ніж букв.

Д На одну букву менше, ніж звуків.

 

15. Визначте кількість звуків і букв у кожному слові.

Полювання,  граєшся,  дзвонити, ювелір.

16. Запишіть слова в алфавітному порядку, враховуючи першу, другу й наступні букви.

Фантазія, ракурс, випадок, імовірний , виразно, вулиця, ґанок, гном.

17. Поставте в поданих словах наголос.

Донька, дочка, йогурт, жалюзі, заробіток, горошина, застібка, лате.

 

18. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.

Дзенькіт, просьба, прянощі, знається.

 

Контрольна робота 

Орфоепічна норма

Варіант 6

  1. Визначте, у якому рядку в усіх словах є м'які приголосні.

А. Пісня, світло, ранок, косуля, політ.

Б. Дятел, сокира, листя, переліт, колиска.

В. Дядько, лялька, няня, дяк, люлька.

Г. Ведмідь, ряска, каченя, сопілка, мороз.

 

  1. Виділіть рядок слів, у яких всі приголосні дзвінкі.

А книга, літо, морози, грози;

Б межа, юпітер, косовиця, хліб;

В дорога, гора, здоровий, димова;

Г крига, суниця, лимон, апельсин.

 

  1. Визначте рядок слів, у яких всі приголосні глухі:

А шматок, постіль, голосний, корабель;

Б паштет, сік, кошик, хотіти;

В ложка, праска, юшка, ватра;

Г сімнадцять, королівство, золото, ліс.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах відбувається уподібнення звуків.

А. Сил, свято, звісно, щастя, весняний.

Б. Чесно, тести, рясний, дзюрчати, хвоя.

В. Зчистити, розжарити, зшити, дочці, льотчик.

Г. Вогко, книжка, грядка, списати, низько.

 

  1. З'ясуйте, у якому рядку в усіх словах кількість букв відповідає кількості звуків.

А. Антракт, стерильний, яблуко, копита, завіса.

Б. Навіювати, пильний, боятися, спокуса, земля.

В. Скоїти, завести, спокій, пень, кінь.

Г. Їдять, щабель, розум, місто, розпестити.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку в усіх словах літери я, ю, є позначають два звуки.

А. Явір, злючий, болючий, спопеляючий, навіяний.

Б. Зять, приєднати, цвітіння, палаючий, відзначення.

В. Споживаючий, перукарня, плюнути, повітряний, якір.

Г. Ялинка, узгір'я, з'юрмитися, єпископ, з'єднати.

 

  1.     Правильну вимову відображає транскрипція слів у рядку

А щастя [шчáс'т'а], няньчити [н'анчити] 
Б човен [чóвиен], свято [св'áто] 
В земля [зеимл'á], подвір’я [подв’ірйа] 
Г м’ята [м’ата], совість [сóв’іст'] 

  1.      У якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку?

А. Гумор, гумореска, гуморист, гумористичний, гупати.

Б. Запорука, заручитися, заскочити, засмаглий, залоскотати.

В. Кришталевий, курити, купіль, критика, кислий.

Г. Водити, водовід, возик, влити, вкрити.

 

 

  1.           У якому рядку всі слова слід писати з апострофом?

А. Поголів...я, безриб...я, горохв...яний, В...язьма, п...ють.

Б. Торф...яний, без...язикий, пів...яблука, дит...ясла, пір...я.

В. Об...ява, об...їзд, мор...як, черв...як, бур...як.

Г. Об...єкт, ін...єкція, св...ятковий, Св...ятослав, роз...яснити.

 

10. Правило чергування і–й порушено у варіанті

А І блискавка, й гроза ударили одночасно.

Б Мабуть, і я трохи з вами потанцюю.

В На мить усе стихло — і потемніло.

Г Денисе, іди в парк погуляти.

11. Літеру у на місці всіх пропусків треба писати в рядку

А    ..війшли до хати, переконана ... цьому

Б    .свободу віримо, прочитала ... афіші

В    зайшла ..ранці, пішли ... світлицю

Г    була ... Сваляві, дивився ... віконечко

Д    приходила ... формі, квіти ... руках

 

12. Підкреслена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка

А    межувати, жалюгідний, крутіж

Б    харків’янин, забрьоха, різний

В    привокзальний, красень, морок

Г    дзеленькати, мороз, зобов’язати

Д    шістсот, майструвати, митець

13. Установіть відповідність між словом та кількістю звуків у ньому:

1 солов’ї

2 дощі

3 джміль

4 єство

А 4

Б 5

В 6

Г 7

Д 3

14 Встановіть відповідність між твердженнями:

1.Усі слова починаються на шиплячий.

2.Усі слова починаються на сонорний.

3. Усі слова починаються на м’який приголосний.

4. Усі слова починаються на глухий приголосний.  

 

А молоко, листопад, радість.

Б Спека, посуха, фанера.

В ліс, річка, діловод.

Г жолудь, часник, джоуль.

Д вірність, пароплав, міра.

 

15. Визначте кількість звуків і букв у кожному слові.

Бурячиння, міжгір’я, під’їжджати, джем.

16. Запишіть слова в алфавітному порядку, враховуючи першу, другу й наступні букви.

Ґудзик, диктант, дятел, жайворонок, олень, червоний, чотирнадцять, галстук.

17. Поставте в поданих словах наголос.

Закрутка,  єретик,  індустрія, каталог, квартал, отаман, маркетинг, разом.

18. Запишіть слова фонетичною транскрипцією.

Сміється, молодість, льотчиця, дзюркіт.

docx
Додано
30 квітня
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку