ТЕМА ЗАНЯТТЯ: УТВЕРДЖЕННЯ ЛЕКСИЧНОЇ НОРМИ В СЛОВНИКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ПОВТОРЕННЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ). МЕТА ЗАНЯТТЯ: У ФОРМІ ДІЛОВОЇ ГРИ ЗАКРІПИТИ ЗНАННЯ ПРО УТВЕРДЖЕННЯ ЛЕКСИЧНОЇ НОРМИ В СЛОВНИКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ, СПРИЯТИ УСВІДОМЛЕННЮ ВАЖЛИВОСТІ СЛОВНИКІВ ЯК ДЖЕРЕЛА БАГАТОАСПЕКТНОЇ ІНФОРМАЦІЇ;підготуватись до тематичного оцінювання: розвивати вміння знаходити в тексті різні групи слів за значенням, за походженням і за вживанням, фразеологізми, пояснювати їх значення, визначати їх вид, розвивати комунікативні вміння доречно й правильно використовувати в мовленні.
1. Для чого потрібні словники? 2. Поясніть, яким словником ви скористаєтесь для перевірки вимови; 3. Поясніть, яким словником ви скористаєтесь при поясненні лексичного значення слова; 4. Яким словником ви скористаєтесь при визначенні походження слова; 5. Який словник слугує для перевірки правильності написання слова? 6. До якого словника ви звернетесь при доборі синонімів, антонімів, паронімів, омонімів? 7. Чим відрізняються лінгвістичні словники від енциклопедичних? 8. Назвіть види лінгвістичних словників. 9. Які онлайн-словники найбільш вам відомі?ЛІНГВІСТИЧНА ДУЕЛЬ
Словник української мови, упорядкований Б. Грінченком (1907 – 1909рр.)Словник української мови в 11 томах (1970-1980 рр.)Словник української мови у 20 томах (2020 р.) УКЛАДАННЯ СЛОВНИКА ДІЛОВОЇ ЛЮДИНИПОСИЛАННЯ НА GOOGLE ДОКУМЕНТЗАВДАННЯ. ПРОАНАЛІЗУЙТЕ СЛОВНИКОВІ СТАТТІ З НАЙАВТОРИТЕТНІШИХ ДЖЕРЕЛ СВОГО ЧАСУ. ЗАПОВНІТЬ ТАБЛИЦІ ВИЗНАЧЕННЯМИ ЗІ СЛОВНИКІВ.