Контрольна робота №2( комбінована:анкета головного героя, тестові завдання).Українська література 1920-1930 рр.Проза (за творчістю М.Хвильового,Ю.Яновського, В.Підмогильного)
Варіант -1
Початковий рівень (3 б.)
А Експресіонізм
Б Імпресіонізм
В Символізм
Г Неоромантизм
А Затримати
Б Розстріляти
В Підняти революцію
Г Винести вирок
А Любов головного героя до читання
Б Дитинство головного героя, котрий переїздить до міста
В Кар’єрний ріст головного героя
Г Нещаслива доля головного героя
А Вигорський
Б Світозаров
В Радченко
Г Венедович
А Військовим журналістом
Б На Одеській кіностудії
В Редактором журналу Українська література»
Г Кореспондентом на Нюрнберзькому процесі
А Товариш Майстер кіно
Б Товариство малого кіно
В Товариська майстерня кіно
Г Товариш машина кіно
Середній рівень (3 б.)
1 Доктор Тагабат 2 Дегенерат 3 Андрюша 4 «Я»
А «З холодним розумом і каменем замість серця, мій безвихідний хазяїн, мій звірячий інстинкт, злий геній».
Б «Приплюснутий ніс, нагадує каторжника, мусив бути у кримінальній хроніці палач із гільйотини, якому Я складав гімни; солдат революції».
В «Завше мнеться і ставить незрозумілий житейський ієрогліф, з тремтячим непевним голосом, усе поривається щось сказати, чудний комунар».
Г «…мислі – до неможливості натягнутий дріт. Нікчема в руках Тагабата, м’ятежний син, справжній комунар… йшов у нікуди».
Д «Тоді я беру … милу голову з нальотом сріблястої сивини і тихо кладу на свої груди…»
А Сев Б ТО-МА-КІ В Майк Г Професор Д Богдан
1 «Скільки – то води втекло з того дня, коли я, молодий, зелений юнак, осунувся в життя!Зараз мені – за сімдесят, мене термосить іноді ломота, руки дрижать, і на очі набігає сльоза».
2 «Я не виношу самотності.Навіть у своїй кабіні я проробив віконце, щоб розмовляти з пасажирами. Руки мої на ричагах, а язик бовтається біля пасажирки».
3 «я за неділю багато придумаю кадрів для картини.Нікуди я не поспішаю, ніхто мене не викликає на фабрику телефоном, я працюю, як каторжний».
4 «Сьогодні чистив скла в ліхтарях, назавтра мене призначили до бункера перегортати вугілля, ще через день – я слідкував за плитою в куховара, мив посуд…».
1 Одружується з Надійкою
2 Їде працювати на Херсонщину
3 Дарує на день народження золоту каблучку
4 Читає лекції на курсах держслужбовців
А Степан Б Борис В Лука Г Левко Д Максим
Достатній рівень (3 б.)
Високий рівень (3 б.)
12.Анкета головного героя «Я» (новела М.Хвильового «Я»(«Романтика»):
1. Знайомство з героєм (прізвище, ім’я, по батькові).
2.Де проживає?
3. Національність.
4. Освіта.
5.Місце роботи.
6. Сімейний стан, склад сім’ї.
7. Персонаж епізодичний , другорядний чи головний?
8. Чи є прототип? Якщо так, то хто?
9. Чи відповідає портрет героя його внутрішньому світові? Аргументуйте.
10. Риси характеру персонажа.Аргументуйте.
11. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність.
12. Роль художніх засобів для самовираження героя.
13. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб.
14. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись.
Варіант – 2
Початковий рівень
А Олександра Олеся
Б Василя Стефаника
В Івана франка
Г Михайла Коцюбинського
Д Миколи Вороного
А експресіонізм
Б імпресіонізм
В Символізм
Г Неоромантизм
Д Неокласицизм
А Стеллу
Б Ганку
В Тайях
Г Полю
А «Біле сонце пустелі»
Б «Біла пустеля»
В «Пустеля Сахара»
Г «Земля»
А Зоська Б «мусінька» В Надійка Г повія Д Рита
А Епітет, метафору
Б Оксиморон, тавтологію
В Порівняння, епітет
Г Гіперболу, метафору
Д літоту, персоніфікацію
Середній рівень
1 «Шість на моїй совісті? І це неправда.Шість сотень.Шість тисяч, шість мільйонів – тьма на моїй совісті! Тьма!»
2 «Я бачу тільки білу лисину й надто високий лоб».
3 2Цей невеселий комунар, коли треба енергійно розписатись під темною постановою – «розстрілять», завше мнеться, завше не ім’я і прізвище на суворому життьовому документі ставить, а незрозумілий та химерний хвостик».
4 «Мені він завжди нагадує каторжника, і я думаю,що він не раз мусів стояти у відділі кримінальної хроніки».
А Андрюша Б Я В Доктор Тагабат Г Дегенерат Д Мати
1 Я 2 Тайях 3 Степан Радченко 4 То-Ма-Кі
А Засуджує людей до розстрілу
Б Танцює на сцені
В Починає писати повість про людей
Г Пише спогади про роботу на кінофабриці
Д Упав з коня і довго хворів
1 Тайах 2 Сев 3 Професор 4 Богдан
А Олександр Довженко
Б Григорій Гричер
В Павло Нечеса
Г Іта Пензо
Д Василь Кричевський
Достатній рівень
10. Поясніть, чому новелу М.Хвильового «Я(Романтика)» присвячено «Цвітові яблуні»?
11. Порівнюючи образи жінок( за романом В.Підмогильного «Місто») , визначте їхню роль у житті Степана Радченка.
Високий рівень
12.Анкета головного героя Степана Радченка( роман «Місто» В.Підмогильного):
1. Знайомство з героєм (прізвище, ім’я, по батькові).
2.Де проживає?
3. Національність.
4. Освіта.
5.Місце роботи.
6. Сімейний стан, склад сім’ї.
7. Персонаж епізодичний , другорядний чи головний?
8. Чи є прототип? Якщо так, то хто?
9. Чи відповідає портрет героя його внутрішньому світові? Аргументуйте.
10. Риси характеру персонажа.Аргументуйте.
11. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність.
12. Роль художніх засобів для самовираження героя.
13. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб.
14. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись.
Підготувала Кучерук С.П., учитель української мови
і літератури, учитель-методит