Контрольна робота № 2 з української мови для 10 класу."Орфоепічна норма". Рівень стандарту (у двох варіантах). Теми - Милозвучність, основні правила вимови звуків та наголошування слів. Підручник "Українська мова" Авраменко О.
1 варіант Контрольна робота 10 клас
Орфоепічна норма
1-6 завдання оцінюється по 0,5 б.
1.Орфоепічна норма
А вивчає систему графічних знаків
Б регулює наголошування слів, а також вимову голосних і приголосних звуків
В визначає можливості використання слова відповідно до його значення
Г визначає правильне написання слів
2.Буквосполучення дж, дз позначають один звук у рядку
А відзнака, воджу, надзвуковий Б кукурудза, віджени, ґудзик
В бджола, родзинки, засуджений Г віддзеркалення, підземний, картридж
3.Букви Я, Ю, Є позначають по два звуки в кожному слові рядка
А юний, нюанс, браконьєр, єресь Б зграя, різьбяр, черв'як, мільярд
В зв'язок, ярлик, маєток, в'юнець Г валюта, монпансьє, осяяння, віньєтка
4. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А життя, земля, соловей, яблунька Б єдність, пояснення, юнь, щавель
В зяблик, життєпис, українець, з'єднання Г духмяно, мрія, щільність, яблуня
5. Звук [д] є в кожному слові рядка
А ходьба, погода, депутат, молодість Б здоровий, джаз, одержати, думка
В дім, джмелик, бадьорий, Десна Г футболіст, гандбол, пейнтбол, баскетбол
6.Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка
А нігтьовий, могти, легкість Б нігтик, дігтяр, вогко В пошана, смієшся, шістдесят
Г волосся, навчаєшся, смаглявий
7-9 завдання оцінюється по 3 б.
7.Спишіть, обираючи У чи В
Зайшла (у,в) фойє, реклама (у,в) метро, допис (у, в) соцмережах, прочитав (у, в) Інтернеті, найкраща (у,в) світі, побувати (у, в) Фінляндії.
8.Затранскрибуйте слова
Просьба, екземпляр, лічба, дзижчать, подружці, полегкість, зозулька, джойстик, брудниться, розжувати.
9. Поставте наголос у словах
Асиметрія, випадок, сантиметр, маркетинг, український, фольга, навчання, черговий, чорнослив, щипці.
2 варіант Контрольна робота 10 клас
Орфоепічна норма
1-6 завдання оцінюється по 0,5 б.
1.Орфоепічна помилка
А порушення норм творення граматичних форм Б вживання слів у невластивому значенні
В неправильне написання слів Г відхилення від норм літературної вимови
2.Букви д і ж, д і з позначають два звуки в рядку
А відродження, саджають, джунглі Б підзвітний, підземний, відзначити
В джемпер, ушкодження, дзвіниця Г джоуль, джентльмен, дзиґлик
3. Звук [й] є в кожному слові рядка
А ярус, лінія, юність, йодована Б буря, кальцій, мрія, єдність
В іній, сюжет, більярд, клятва Г грильяж, боєць, конферансьє, навчання
4. Звук [т] є в кожному слові рядка
А кіг[ ]і, милує[ ]ься, молодіс[ ]ь Б ях[ ]а, пода[ ]ок, а[ ]мосфера
В фу[ ]бол, [ ]ішитися, моло[ ]ьба Г каш[ ]ан, шіс[ ]надцять, Закарпа[ ] я
5. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А грієшся, пояснення, немовля Б багряний, одіссея, співають
В різнотрав’я, ательє, пів’яблука Г якання, хитрість, граєшся
6.Підкреслені букви позначають однаковий звук у кожному слові рядка
А шоколад, граєш, умиваєшся Б плед, дзюдо, тендітний
В лазня, книжці, зібрання Г тінь, перекидається, тікати
7-9 завдання оцінюється 3 б.
7.Спишіть, обираючи У чи В
Човен (у, в) очереті, готівка (у, в) банкоматі, кав’ярня (у,в) Львові, затишно (у,в) офісі, не сунься (у, в) воду, покласти (у, в) форму .
8.Затранскрибуйте слова
Пейнтбол, Великдень, видзьобувати, Болівія, флешці, онучці, посміхаєшся, дошці, скотч, вогко.
9. Поставте наголос у словах
Довідник, лате, донька, зручний, кілометр, листопад, новий, підлітковий, принести, разом.