Тест для контрольної роботи з теми « Стилістична норма». Метою тестування є дослідження рівня опанування знаннями, уміннями й навичками. До тестів додається також завдання щодо синтаксичного розбору речення.
Контрольна робота № 4 з теми « Стилістична норма».
І варіант
І завдання ( по 0,5 бал.= 9 балів)
1.Омоніми вжито в рядку:
А. пара з чайника, весільна пара; Б. носик чайника,носик дитини;
В. ніжка троянди, ніжка кресла ; Г. урок математики, життєвий урок.
2. Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми:
А. заводський брак – брак часу, маскарадний бал – високий бал ;
Б. білий колір – чорний колір, радісний погляд – сумний погляд;
В. чисте небо – чисті руки, тихий голос – тихе життя;
Г. крило ластівки – крило літака, палаюче сонце – пекуче сонце.
3. Слова, звуковий склад яких збігається тільки в одній граматичній формі, називаються:
А. омографи; Б.. омофони; В омоформи; Г. неповні омоніми.
4. Рядок, у якому всі слова однозначні:
А. башта, галоп, борода, готель; Б. атлетика, ліжко, кисень, магнітофон;
В. атака, горло, контур, крем; Г. дієта, диск, кабінет, бактерія;
5. Усі слова є синонімами до слова «дорога»:
А. стежка, вулиця, бруківка, смуга, спуск;
Б. шлях, гостинець, тракт, шосе, автострада;
В. трек, узвіз, магістраль, проспект, колія;
Г. доріжка, бульвар, траса, путівець, асфальт;
6. Усі пари слів – пароніми:
А. музичний – музикальний; робочий – робітничий
Б. далекий– близький; знайомий – маловідомий;
В. веселий – щасливий; швидкий – повільний;
Г. усміхнений – похмурий; усмішка – посмішка;
7. Знайдіть прислів’я, у якому вжито антоніми:
А. Сонце блищить, а мороз тріщить. Б. Грудень рік кінчає, а зиму починає.
В. Де ластівка не літає, а в квітні додому прилітає. Г. Зробив діло, гуляй сміло.
8. Усі слова власне українські:
А. мрія, формула, черевики, красень, село;
Б. театр, хата, пюре,новела, музей;
В. ангел, клас, повітря, парламент, кекс;
Г. журитися, крига, гай,взуття, сніданок.
9. Стилістично забарвлені слова записані в рядку:
А. лампа, читати , твердий ; Б. чимчикувати, бубніти, гамселити;
В. екран, відчинити , жовтий ; Г. картка, заходити, чистий.
10. До якого шару лексики належать слова чадо, живіт, перст, лицедій?
А. архаїзм; Б. історизми; В. неологізми; Г. варваризми.
11. Лише історизми:
А. фламінго, соната, трон, кубок ; Б. смерди, кармазини, війт, кольчуга;
В мірошник, ґрунт, урожай, шолом; Г. полонина, плай, когут, флояра .
12. Усі фразеологізми мають однакове значення;
А . відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі;
Б . входити в норму; входити в колію; входити в русло;
В. давати відсіч; давати перцю; давати по руках;
Г. вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води.
13. Спільнокореневими є всі слова ,крім
А. потік; Б. текти ; В утік ; Г. течія.
14. Редагування не потребує словосполучення
А. дозволити Олегу Семеновичу:
Б. заборонити товаришеві Самойленку;
В . передати листа дипломату Петренку;
Г. повідомити Сергію Івановичу.
15.Доберіть до фразеологізмів антоніми
Д. Аж іскри летять
ІІ завдання Синтаксичний розбір речення ( 3 бали)
З темного обрію вихопилася далека степова пісня що з великою журбою повилася в тиші ніби зголодніла й пожадлива душа розпачливо шукала собі нового спізнання щоб перемогти велику тугу світову щоб виправдати всі провини в житті ( М.Івченко).
-розділові знаки , граматичні основи та нумерація частин речення-1 бал
-схема та аналіз речення- 1 бал
Контрольна робота № 4 з теми « Стилістична норма».
ІІ варіант
І завдання ( по 0,5 бал.=9 балів)
1.Омоніми вжито в рядку:
А. гайковий ключ; скрипковий ключ; Б. ручка дитини, кулькова ручка;
В. ключ від замка, джерельний ключ; Г.дерев҆яна лінійка, урочиста лінійка.
2. Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми:
А. крила турбіни – крило літака, світла голова – голова зборів;
Б. цікава байка – сорочка з байки, маскарадний бал – високий бал;
В. білий колір – чорний колір, радісний погляд – сумний погляд;
Г. чистий папір – чиста душа, тихий голос – тихе життя.
3. Слова, які пишуться однаково, але відрізняються звучанням, називаються:
А . омографи; Б. омофони; В. омоформи; Г. пароніми.
4. Знайдіть такі словосполучення, у яких вжито багатозначне слово:
А .блок статей — опозиційний блок;
Б. літній день — літній чоловік;
В. поставити хворому банки — купити дволітрові банки;
Г. стрижка під бокс — ходити на бокс;
5. Визначте речення з контекстуальними синонімами:
А. Ялинки – не тільки дітям радість, а й символ одвічної зеленої природи .
Б Скільки летітиме думка – усе не буде межі, тільки нова і нова глибінь всесвіту .
В. Кожне слово складається із змісту і мелодії (Петро Панч).
Г. А хлюня мій ходить іще не може – синок мій любий, щастячко моє(В.Сосюра).
6. Усі пари слів – пароніми:
А. усмішка- посмішка; компанія-кампанія;
Б. далекий– близький; рахманний-спокійний;
В. свіжий- черствий; заможний- бідний;
Г. радісний – похмурий; туриський- туристичний;
7. Речення з контекстуальними антонімами:
А. На чорій землі білий хліб родить (Народна творчість).
Б. Книжки не прочитав – розуму не додалося (Народна творчість).
В. Згода дім будує, а незгода – руйнує (Народна творчість).
Г. Сорочку мати вишила мені червоними і чорними нитками (Д.Павличко).
8. В якому рядку всі слова запозичені?
А. нотаріус, формула, черевики, красень, село;
Б. театр, каска, яхта, новела, двері;
В. табун, форма, завод, бадьорий, історія;
Г. ангел, клас, кавун, парламент, кекс;
9. Стилістично забарвлені всі слова в рядку:
А. край, бабуся , чистий ; Б. еліпс, бубніти, рахманний;
В. чарівний, хмаринка , акуратний ; Г. повітря , вітрище ,твердий.
10. До якого шару лексики належать слова гусар, колгосп, боярин, кошовий?
А. архаїзми; Б. історизми; В. неологізми; Г. варваризми.
11. Лише історизми в рядку:
А. мірошник, ґрунт, урожай, шолом; Б. смерди, кармазини, війт, кольчуга ;
В. фламінго, соната, трон, кубок ; Г. полонина, плай, когут, флояра;
12. Знайдіть рядок, у якому всі фразеологізми мають однакове значення:
А. вийти на перші ролі; вийти на дорогу; вийти сухим із води;
Б. відкрити Америку; відкрити дорогу; відкрити очі;
В. входити в норму; входити в колію; входити в русло;
Г. давати драла; давати перцю; давати гарбуза;
13. Спільнокореневими є всі слова , крім:
А. пекти; Б. печера; В. печений ; Г. випічка.
14. Редагування потребує словосполучення:
А. повідомити Андрієві Івановичу;
Б. дозволити Богданові Семеновичу;
В. заборонити товаришу Марчуку;
Г. передати листа дипломатові Петренку.
15.Підбери до фразеологізмів синоніми
Д. Губці ніде впасти
ІІ завдання Синтаксичний розбір речення
Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись коли не знаєш з чого їх почать бо всі слова були уже чиїмись (Л.Костенко).
-частини мови-1 бал;
-розділові знаки ,граматичні основи та нумерація частин речення-1 бал;
-схема та аналіз речення- 1 бал.