11 клас.Контрольна робота № 4 з теми « Стилістична норма».

Про матеріал

Тест для контрольної роботи з теми « Стилістична норма». Метою тестування є дослідження рівня опанування знаннями, уміннями й навичками. До тестів додається також завдання щодо синтаксичного розбору речення.

Перегляд файлу

Контрольна робота № 4 з теми « Стилістична норма».

І варіант

І завдання (  по 0,5 бал.= 9 балів)

 

1.Омоніми вжито в рядку:

 А. пара з чайника, весільна пара;           Б. носик чайника,носик дитини;

 В. ніжка троянди, ніжка кресла ;            Г. урок математики, життєвий урок.

 

2. Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми:

А.  заводський брак – брак часу, маскарадний бал – високий бал ;

Б.  білий колір – чорний колір, радісний погляд – сумний погляд;

В.  чисте небо – чисті руки, тихий голос – тихе життя;

Г. крило ластівки – крило літака, палаюче сонце – пекуче сонце.

 

3. Слова, звуковий склад яких збігається тільки в одній граматичній формі, називаються:
А.  омографи;    Б.. омофони;    В омоформи;   Г. неповні омоніми.
 

4.  Рядок, у якому всі слова однозначні:

А. башта, галоп, борода, готель;            Б. атлетика, ліжко, кисень, магнітофон;
В. атака, горло, контур, крем;                Г. дієта, диск, кабінет, бактерія;
 

5. Усі слова є синонімами до слова «дорога»:

А. стежка, вулиця, бруківка, смуга, спуск;
Б. шлях, гостинець, тракт, шосе, автострада;

В.  трек, узвіз, магістраль, проспект, колія;
Г. доріжка, бульвар, траса, путівець, асфальт;
 

6. Усі пари слів – пароніми:
А. музичний – музикальний; робочий – робітничий

Б. далекий– близький; знайомий – маловідомий;
В. веселий – щасливий; швидкий – повільний;
Г. усміхнений – похмурий; усмішка – посмішка;
 

7. Знайдіть прислів’я, у якому вжито антоніми:

А. Сонце блищить, а мороз тріщить.            Б. Грудень рік кінчає, а зиму починає.
В. Де ластівка не літає, а в квітні додому прилітає.     Г. Зробив діло, гуляй сміло.
 

8. Усі слова власне українські:

А. мрія, формула, черевики, красень, село;
Б. театр, хата,  пюре,новела, музей;
В. ангел, клас,  повітря, парламент, кекс;
Г. журитися, крига,  гай,взуття, сніданок.

 

9. Стилістично забарвлені слова записані в рядку:

А.  лампа, читати , твердий ;          Б.   чимчикувати, бубніти, гамселити;

В.  екран, відчинити , жовтий ;      Г. картка, заходити, чистий.

 

10. До якого шару лексики належать слова чадо, живіт, перст, лицедій?

А. архаїзм;       Б. історизми;        В. неологізми;                 Г. варваризми.

 

11. Лише історизми:

 А. фламінго, соната, трон, кубок ;          Б. смерди, кармазини, війт, кольчуга;

 В мірошник, ґрунт, урожай, шолом;      Г. полонина, плай, когут, флояра .

 

12. Усі фразеологізми мають однакове значення;

А . відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі;
Б .  входити в норму; входити в колію; входити в русло;
В.   давати відсіч; давати перцю; давати по руках;
Г.   вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води.

 

13. Спільнокореневими є всі слова ,крім

А.  потік;       Б.  текти ;     В утік ;       Г. течія.
 

14. Редагування не  потребує  словосполучення

А.  дозволити Олегу Семеновичу:

Б.  заборонити товаришеві Самойленку;

В . передати листа дипломату Петренку;

Г.  повідомити Сергію Івановичу.

 

15.Доберіть до фразеологізмів антоніми

  1.                                  У свинячий голос                   А. Ні світ ні зоря
  2.                                  Одного поля ягода                 Б. Пустити шпильку
  3.                                  Як мокре горить                     В. Не з нашої парафії
  4.                                  Мазати медом                         Г. Змотати вудки

                                                                   Д. Аж іскри летять

ІІ завдання               Синтаксичний розбір речення ( 3 бали)

З темного обрію вихопилася далека степова пісня що з великою журбою повилася в тиші ніби зголодніла й пожадлива душа розпачливо шукала собі нового спізнання щоб перемогти велику тугу світову щоб виправдати всі провини в житті ( М.Івченко).

-частини мови-1 бал

-розділові знаки , граматичні основи та нумерація частин речення-1 бал

-схема та аналіз речення- 1 бал

 

 

 

Контрольна робота № 4 з теми « Стилістична норма».

ІІ варіант

І завдання (  по 0,5 бал.=9 балів)

1.Омоніми вжито в рядку:

 А. гайковий ключ; скрипковий ключ;             Б. ручка дитини, кулькова ручка;

 В. ключ від замка,  джерельний  ключ;   Г.дерев҆яна лінійка, урочиста лінійка.

 

2. Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми:

 А. крила турбіни – крило літака, світла голова – голова зборів;

 Б. цікава байка – сорочка з байки, маскарадний бал – високий бал;

 В. білий колір – чорний колір, радісний погляд – сумний погляд;

 Г. чистий папір – чиста душа, тихий голос – тихе життя.

 

3. Слова, які пишуться однаково, але відрізняються звучанням, називаються:
А . омографи; Б.  омофони; В. омоформи;  Г. пароніми.

 

4. Знайдіть такі словосполучення, у яких вжито багатозначне слово:

  А .блок статей — опозиційний блок;              

  Б. літній день — літній чоловік;
  В. поставити хворому банки — купити дволітрові банки;
  Г. стрижка під бокс — ходити на бокс;
 

5. Визначте речення з контекстуальними синонімами:
А.  Ялинки – не тільки дітям радість, а й символ одвічної зеленої природи .
Б Скільки летітиме думка – усе не буде  межі, тільки нова і нова глибінь всесвіту .
В. Кожне слово складається із змісту і мелодії (Петро Панч).
Г. А хлюня мій ходить іще не може – синок мій любий, щастячко моє(В.Сосюра).

6. Усі пари слів – пароніми:

А. усмішка- посмішка;  компанія-кампанія;
Б. далекий– близький; рахманний-спокійний;
В. свіжий- черствий; заможний- бідний;
Г. радісний – похмурий; туриський- туристичний;
 

 

7.  Речення з контекстуальними антонімами:
А. На чорій землі білий хліб родить (Народна творчість).
Б. Книжки не прочитав – розуму не додалося (Народна творчість).
В. Згода дім будує, а незгода – руйнує (Народна творчість).
Г. Сорочку мати вишила мені червоними і чорними нитками (Д.Павличко).

 

8. В якому рядку всі слова запозичені?

А. нотаріус, формула, черевики, красень, село;

  Б. театр, каска, яхта, новела, двері;
  В. табун, форма, завод, бадьорий, історія;    

  Г. ангел, клас, кавун, парламент, кекс;
 

9. Стилістично забарвлені  всі слова  в рядку:

 А. край, бабуся , чистий ;                     Б. еліпс, бубніти, рахманний;

 В.  чарівний, хмаринка , акуратний ;   Г. повітря , вітрище ,твердий.

 

10. До якого шару лексики належать слова гусар, колгосп, боярин, кошовий?

А. архаїзми;         Б. історизми;        В. неологізми;                  Г. варваризми.

 

11. Лише історизми в рядку:

А.  мірошник, ґрунт, урожай, шолом;      Б. смерди, кармазини, війт, кольчуга ;

В. фламінго, соната, трон, кубок ;            Г. полонина, плай, когут, флояра;

 

12. Знайдіть рядок, у якому всі фразеологізми мають однакове значення:

А. вийти   на перші ролі; вийти на дорогу; вийти сухим із води;
Б.  відкрити Америку; відкрити дорогу; відкрити очі;
В.  входити в норму; входити в колію; входити в русло;
Г. давати драла; давати перцю; давати гарбуза;
 

13. Спільнокореневими є всі слова , крім:

А.   пекти;        Б. печера;             В.  печений ;     Г. випічка.

 

14. Редагування потребує  словосполучення:

А. повідомити Андрієві Івановичу;

Б. дозволити  Богданові Семеновичу;

В. заборонити товаришу  Марчуку;

Г.  передати листа дипломатові Петренку.

 

15.Підбери до фразеологізмів синоніми

 

  1.                                  Рукою подати                         А. Як чорна хмара
  2.                                  Курці ніде клюнути                Б. Каші не звариш
  3.                                  Розводити антимонії              В. За два кроки
  4.                                  Як у воду опущений               Г. Правити теревені

                                                                    Д. Губці ніде впасти

 

ІІ завдання             Синтаксичний розбір речення

Страшні слова коли вони мовчать коли вони  зненацька причаїлись коли не знаєш з чого їх почать бо всі слова були уже чиїмись  (Л.Костенко).

         -частини мови-1 бал;

-розділові знаки ,граматичні основи та нумерація частин речення-1 бал;

-схема та аналіз речення- 1 бал.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Иванова Алина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Субота Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кароліна Швед
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Солобчук Неля
Додано
30 березня 2020
Переглядів
19202
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку