Контрольна робота містить чотири тести, встановлення відповідності, створення діалогу, схем складних речень та написання невеликого тексту із використанням складних речень.
Контрольна робота
Синтаксис і пунктуація
1-й варіант
1. У котрому рядку записано речення з прямою мовою? ( Розділові знаки пропущені.)
А У народі говорили, що хліб – всьому голова.
Б Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.
В Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.
Г Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.
2. У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?
А «Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.
Б Брехун сам собі ворог,- казала наша сусідка.
В «А що таке щастя?», - спитав я у матері.
Г «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати.
3. Запиши речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора.
Хвалилася калина: «Я з медом солодка!»
4. Перед кожною реплікою діалогу ставлять:
А кому; Б тире;
В двокрапку; Г лапки.
5. Спиши у вигляді діалогу, ставлячи розділові знаки.
Тату, а ти плавав на теплоході? Доводилося, синку. Цікаво? Дуже. То незабутні враження.
6. Установи відповідність:
1. А: « П». А «Лихе слово ранить,- навчала бабця, - а добре – лікує».
2. «П?» - а. Б Денис вигукнув: «Ану віддай м’яч!» - і кинувся до хлопця.
3. «П, - а, - п». В Тарас сказав: «До чужої біди я не байдужий».
4. А: «П!» - а. Г «Хто багато говорить, той мало робить», - писав В. Сухомлинський.
5. «П», - а.
7. Подані речення перебудуй на речення з прямою мовою, запиши, побудуй їхні схеми.
А Дівчинка плакала, що вона боїться переходити вулицю.
Б Василько гукнув, щоб ішов дощик.
В Маринка запитала у Василька, чому він засмутився.
8. Опиши погоду за вікном, використовуючи складні речення.
Контрольна робота
Синтаксис і пунктуація
2-й варіант
1. Вставні слова в реченні відіграють роль:
А означення; Б присудка;
В підмета; Г не виступають членами речення.
2. У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?
А «Земля найкраще пахне восени» - говорив сам до себе Тимофій.
Б Побачив Півень веселку та й сміється: « І в мене хвіст барвистий!»
В «Як тебе звати, хлопчику?», - запитала тітка.
Г « Івасику, - покликала мама? – а йди-но сюди!».
3. Запиши речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора.
Прошу бабусю: «Розкажіть мені про своє дитинство».
4. Перед прямою мовою, після слів автора завжди ставлять:
А лапки; Б кому;
В двокрапку; Г тире.
5. Спиши у вигляді діалогу, ставлячи розділові знаки.
Діду, це правда, що ніхто, крім вас, у нашому селі не вміє піч мурувати? Правда, сину. А як вас не стане? Не стане – нікому буде й цеглину покласти.
6. Установи відповідність:
1. А: « П». А «Лихе слово ранить,- навчала бабця, - а добре – лікує».
2. «П?» - а. Б «Тобі бувало боляче від чиїхось слів?» - спитала Оля.
3. «П, - а, - п». В «Хто багато говорить, той мало робить», - писав В. Сухомлинський.
4. А: «П!» - а. Г «Добро не пропадає, а зло вмирає», - говорить народне прислів’я.
5. «П», - а.
7. Подані речення перебудуй на речення з прямою мовою, запиши, побудуй їхні схеми.
А Дівчинка пожалілася мамі, що її вкусила оса.
Б Василько гукнув, щоб ішов дощик.
В Маринка запитала у Іванка, чому він запізнився.
8. Склади прогноз погоди на завтра, використовуючи складні речення.