Контрольна робота 5 кл. Синтаксис і пунктуація (вставні слова, складні речення, пряма мова, діалог)

Про матеріал

Контрольна робота містить чотири тести, встановлення відповідності, створення діалогу, схем складних речень та написання невеликого тексту із використанням складних речень.

Перегляд файлу

 


                                         Контрольна робота

                                Синтаксис і  пунктуація

                                              1-й варіант

1.     У котрому рядку записано речення з прямою мовою? ( Розділові знаки пропущені.)

А  У народі говорили, що хліб – всьому голова.

Б  Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.

В  Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.

Г  Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.

2.     У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?

А  «Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.

Б  Брехун сам собі ворог,- казала наша сусідка.

В  «А що таке щастя?», - спитав я у матері.

Г  «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати. 

3.     Запиши речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора.

Хвалилася калина: «Я з медом солодка!»

4.      Перед кожною реплікою діалогу ставлять:

А  кому;                                    Б  тире;

В  двокрапку;                          Г  лапки.

5.     Спиши у вигляді діалогу, ставлячи розділові знаки.

Тату, а ти плавав на теплоході? Доводилося, синку. Цікаво? Дуже. То незабутні враження.

6. Установи відповідність:

1.     А: « П».                       А  «Лихе слово ранить,- навчала бабця, - а добре – лікує».

2.     «П?» - а.                      Б    Денис вигукнув: «Ану віддай мяч!» - і кинувся до    хлопця. 

3.     «П, - а, - п».                В  Тарас сказав: «До чужої біди я не байдужий».

4.     А: «П!» - а.             Г  «Хто багато говорить, той мало робить», - писав В. Сухомлинський.

5.     «П», - а.         

 

7.  Подані речення перебудуй на речення з прямою мовою, запиши, побудуй їхні схеми.

А  Дівчинка плакала, що вона боїться переходити вулицю.

Б  Василько гукнув, щоб ішов дощик.

В  Маринка запитала у Василька, чому він засмутився.

 

8.  Опиши погоду за вікном, використовуючи складні речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     Контрольна робота

                                                    Синтаксис і  пунктуація

                                                             2-й варіант

1.     Вставні слова в реченні відіграють роль:

А означення;                                              Б присудка;

В  підмета;                                                  Г  не виступають членами речення.

2.     У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?

А  «Земля найкраще пахне восени» - говорив сам до себе Тимофій.

Б  Побачив Півень веселку та й сміється: « І в мене хвіст барвистий!»

В  «Як тебе звати, хлопчику?», - запитала тітка.

Г  « Івасику, - покликала мама? – а йди-но сюди!».

3.     Запиши речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора.

Прошу бабусю: «Розкажіть мені про своє дитинство».

4.     Перед прямою мовою, після слів автора завжди ставлять:

А  лапки;                                  Б  кому;

В  двокрапку;                          Г  тире.

5.     Спиши у вигляді діалогу, ставлячи розділові знаки.

Діду, це правда, що ніхто, крім вас, у нашому селі не вміє піч мурувати? Правда, сину. А як вас не стане? Не стане – нікому буде й цеглину покласти.

6. Установи відповідність:

1. А: « П».              А  «Лихе слово ранить,- навчала бабця, - а добре – лікує».

2. «П?» - а.              Б   «Тобі бувало боляче від чиїхось слів?» - спитала Оля.

3. «П, - а, - п».        В  «Хто багато говорить, той мало робить», - писав В. Сухомлинський.

        4.  А: «П!» - а.        Г  «Добро не пропадає, а зло вмирає», - говорить народне прислівя.

         5.     «П», - а.  

 

7.     Подані речення перебудуй на речення з прямою мовою, запиши, побудуй їхні схеми.

А  Дівчинка пожалілася мамі, що її вкусила оса.

Б  Василько гукнув, щоб ішов дощик.

В  Маринка запитала у Іванка, чому він запізнився.

 

      8. Склади прогноз погоди на завтра, використовуючи складні речення.

 

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку