Тема: Контрольна робота. Міфи, легенди. Народні казки. Тести. (5 клас. Українська література)
ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
І варіант
Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)
Що таке «Зоряний Віз»?
А Візок, прикрашений зірками;
Б назва міста;
В небесне сузір’я;
Г зоряний пил.
Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?
А Щоб уславити воїна Синевіра;
Б бо воно було синє-синє;
В бо воно мало синій вир;
Г сподобалась назва.
Звідки береться перлина («Чому в морі є перли і мушлі»)?
А Виникає всередині мушлі;
Б формується як частина коралового рифу;
В виникає в морській піні;
Г з’являється на кістках деяких риб.
Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)
-Яку загадку загадав пан братам, які прийшли до нього ділити корову? («Мудра дівчина»)
-Назвіть персонажа казки за описом: одна нога за вухо прив’язана, а на одній скаче, бо коли відв’яже другу, то одним ступнем увесь світ переступить. («Летючий корабель»
-Назвіть будь-яке із завдань, які пан давав Марусі («Мудра дівчина»).
Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)
Виконайте одне із запропонованих завдань:
-Охарактеризуйте таких персонажів казки «Летючий корабель»: дурень, його друзі, цар.
-Що таке міф? Назвіть різновиди міфів. Наведіть декілька прикладів міфів, які ви прочитали.
-Обґрунтуйте, чому людина — цар природи. («Чому пес живе коло людини?»)
Високий рівень (за питання — 0-4 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
а) «Які магічні здібності я хотів би мати і чому?».
б) «Мій улюблений персонаж казки «Летючий корабель»
в) «Чи завжди добро перемагає зло?» (За вивченими казками)
II варіант
Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)
1.Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)
А Її боявся навіть лев;
Б в неї була рушниця;
В вона годувала інших тварин;
Г вона мала найгучніший голос.
2.«Неопалима купина» — це:
А фортеця, що встояла під час пожежі; .
Б річ, яку не можна спалити;
В речовина, яка може спалахнути сама по собі;
Г ясенове листя з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.
3.Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?
А Щоб уславити воїна Синевіра;
Б бо воно було синє-синє;
В бо воно мало синій вир;
Г сподобалась назва.
Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)
-Назвіть персонажа казки за описом: одна нога за вухо прив’язана, а на одній скаче, бо коли відв’яже другу, то одним ступнем увесь світ переступить. («Летючий корабель»
-Назвіть будь-яке із завдань, які Маруся пропонувала пану. («Мудра дівчина»)
--Назвіть персонажа казки за описом: він може одним разом з’їсти шість пар смажених волів і сорок пічок хлібаю. («Летючий корабель»)
Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)
Виконайте одне із запропонованих завдань:
-Охарактеризуйте таких персонажів міфу «Берегиня»: Сварог, Берегиня, Чорнобог.
-Що таке фольклор? Назвіть види фольклору. Наведіть приклади фольклорних творів.
-Як, згідно з легендою, утворився «Зоряний Віз»?
Високий рівень (за питання — 0-4 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1) «Який міф мені запам’ятався найбільше й чому?»
2) «Мій улюблений персонаж казки «Яйце-райце».
3) «Стародавні вірування наших пращурів». (За вивченими міфами)
III варіант
Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал
Мара була богинею («Берегиня»):
А ранкового марева;
Б плодючості та врожаю;
В добра, радості та щастя;
Г темної ночі, хвороб та смерті.
Звідки береться перлина («Чому в морі є перли і мушлі»)?
А Виникає всередині мушлі;
Б формується як частина коралового рифу;
В виникає в морській піні;
Г з’являється на кістках деяких риб.
Що почули небіж із дядьком від усіх, кого запитали? («Про правду і кривду»)
А Лучче жити правдою;
Б лучче жити кривдою;
В лучче жити по совісті; .
Г лучче жити своїм розумом.
Середній рівень (за кожне питання — 1 бал)
Назвіть будь-яке із завдань, які пан давав Марусі («Мудра дівчина»).
На кого перетворювався хлопець, щоб заробити грошей для батька? («Ох»)
Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?
А Щоб уславити воїна Синевіра;
Б бо воно було синє-синє;
В бо воно мало синій вир;
Г сподобалась назва. Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)
Виконайте одне із запропонованих завдань:
Охарактеризуйте таких персонажів казки «Ох»: Ох, батько, син.
Що таке легенда? Які спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з казками?
Яку символіку має неопалима купина для України? («Неопалима купина»)
Високий рівень (за питання — 0-4 бали)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1) «Який фольклорний твір мені сподобався найбільше?».
2) «Мій улюблений персонаж казки «Про правду и кривду».
3) «Що мають спільного легенди з реальним життям?» (За вивченими легендами).