Контрольна робота №5
Українська морфологія як розділ мовознавства
про частини мови
Варіант-1
Початковий рівень
1.Числівники за значенням поділяються на
А Якісні, відносні, присвійні
Б Назви істот і неістот
В Прості й складні
Г Кількісні й порядкові
2. За будовою числівники поділяються на
А Прості, складні, складені
Б Якісні, відносні, присвійні
В Тверді, м’які, мішані
Г Кількісні, збірні, дробові
3. Позначте рядок, у якому всі слова – збірні числівники
А Шість, двадцятий, семеро, три десятих
Б Двоє, дванадцятеро, тридцять троє, восьмеро
В Тринадцятьох, шістдесяти, вісімнадцятьом, на трьох
Г Другий, шостий, чотирнадцятий, дев’ятий
4. Числівники нуль, тисяча, мільйон, мільярд відмінюються як …
А Кількісні числівники
Б Порядкові числівники
В Займенник той
Г Іменники
5. Усі незмінювані іменники є у рядку
А Київ, Ромни, Луцьк, Одеса
Б Теля, кущ, калина, таксі
В Метро, кашне, шосе, трюмо
Г Кропива, пальто,Черкаси, Тернопіль
6. З’ясуйте рід іменників, поданих у прикладах
1Чоловічий рід А Теля, плече, рядно
2 Жіночий рід Б Ріка, радість, долина
3 Середній рід В Степ, край, юнак
4 Спільний рід Г Сирота, бідолаха, профессор
Середній рівень
7. Провідміняйте поданий числівник – 1276
8. Випишіть виділені іменники, виконайте їх морфологічний розбір.
За Ригою над Даугавою зозуля кує неугавно.Я дивлюся на плин води і на хвилі, що грають райдужно.
9. Утворіть від поданих прикметників просту і складену форми вищого і найвищого ступенів порівняння – великий ( успіх), низька(продуктивність)
Достатній рівень
10. Визначте, якоючастиною мови є виділені слова.
На (1) тому боці, ген під(2) обрієм, примостилося село, (3) а над ним посотались угору(4) сірими верболозами дими з коминів(Є.Гуцало).
А Іменник Б Займенник
В Прикметник Г Дієслово
Д Сполучник
11. Напишіть словниковий диктант.
(К,к)аменяр, (Г,г)рінченків словник, (Н,н)обелівська премія, (Ф,ф)ранківська кімната, (Ш,ш)евченківський стиль, (Е,е)зопова мова, (П,п)олярна зірка, (Ч,ч)ернеча гора, острів(С,с)вятої Анни, (П,п)резидент України, (Л,л)ауреат (Д,д)ержавної (П,п)ремії імені Т.Шевченка, (З,з)бройні (С,с)или України.
Високий рівень
12.Напишіть твір-роздум на тему: «Чи можна пробачити зраду?»
Контрольна робота №5
Українська морфологія як розділ мовознавства про частини мови
Варіант -2
Початковий рівень
А Свого, за тим, декого
Б Собою, хто-небудь, на комусь
В Будь-хто, абиякого, ні з ким
Г Кому, чийогось, нас
А Барвінкові очі, малиновий сік, кам'яна огорожа
Б Залізна воля, солодкий голос, скляний посуд
В Бузкова сукня, медові очі, ведмежа послуга
Г Оксамитові брови, золотий годинник, вовчі закони
А Над нами безхмарне небо.
Б Сьогодні вітер сильний, поривчастий.
В Привітання від сина найдорожче й найприємніше.
Г Результати дослідів можуть бути несподіваними.
А Двадцятьома чотирма
Б Трьохста двадцяти
В Шістдесяти двом
Г Сорока шістьох
А Коралі, Дніпро, жаль, небо
Б Черкаси, дріжджі, двері, ножиці
В Гроші, солодощі, золото, кисень
Г Гордість, Чернівці, Лубни, пахощі
А Бурштинове намисто, осінній день, морський берег,перелітні птахи
Б Срібний перстень, лебединий пух, смарагдове світло, твердий матеріал
В Ніжний голос, тепла хвиля, широке поле, юна дівчина
Г Тоненький струмок, радісна посмішка, стрункий юнак, дешевий автомобіль.
Середній рівень
7.Провідміняйте поданий числівник – 1587
8.Випишіть іменники, визначте їх морфологічні ознаки.
За Ригою над Даугавою зозуля кує неугавно. Я дивлюся на плин води і на хвилі, що грають райдужно.
9. Утворіть від поданих прикметників ступені порівняння.
Довге(волосся), дзвінкий(голос)
Достатній рівень
10. Визначте, якою частиною мови є виділені слова.
Андрійко(1) обнімав вовка(2) руками(3) й ногами, щоб вовкові було(4)легше.
А Іменник Б Займенник
В Прислівник Г Сполучник
Д Сполучник
11. Напишіть словниковий диктант.
(К,к)обзар, (Д,д)овженкові фільми, (Ф,ф)ранківська кімната, (А,а)хіллесова п'ята, (Т,т)ичининська строфа, (П,п)олярна зірка, острів (С,с)вятої Єлени, (М,м)іністр (О,о)світиі (Н,н)ауки України, (Д,д)епутат (В,в)ерховної(Р,р)ади, товариство(П,п)росвіта, студ/рада, (А,а)кт (П,п)роголошення (Н,н)езалежності України.
Високий рівень
12. «Хіба можна зневажати цілеспрямовану, працьовиту людину, яка вміє досягати поставленої мети, навіть якщо іноді вона поводить себе егоїстично».
Викладіть Ваш погляд на цю проблему.