Презентація " Використання акмеологічних технологій на уроках Української мови та літератури"

Про матеріал
У презентації містяться матеріали акмеологічного напряму, який можна використовувати на уроках української мови та літератури. Рівень стандарту.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВИКОРИСТАННЯ АКМЕОЛОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

Номер слайду 2

Наскрізні змістові лінії1. Громадянська відповідальність. Метою вивчення цієї наскрізної лінії є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.2. Екологічна безпека та сталий розвиток. Це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.3. Підприємливість та фінансова грамотність. Забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.4. Здоров’я і безпека. Вивченням наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» прагнемо сформувати учня духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища. КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ Спілкування державною мовою. Спілкування іноземними мовами. Математична компетентність. Уміння вчитися впродовж життя. Соціальні та громадянськіЕкологічна грамотність Здорове життя. Підприємливість. Загальнокультурна грамотністьІнформаційно-цифрова компетентність

Номер слайду 3

Акме -(від грец. – вершина, квітуча пора) – вища точка, період розквіту особистості, найвищих її досягнень, коли людина проявляє свою зрілість в усіх сферах життєдіяльності і, передусім, у професійній діяльності

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Прийом естетичного стимулювання. Доповнення змісту навчального предмета естетично значущою інформацією. Зацікавлення учнів шляхом демонстрування фрагментів фільмів, відеокліпів, соціальних роликів, створюючи таким чином ситуацію емоційних переживань. Буктрейлер « Тіні забутих предків» М. Коцюбинського. https://www.youtube.com/watch?v=Mwdsu. YZemao

Номер слайду 6

Прийом «Інформаційна палітра». Доповнення навчального матеріалу цікавими відомостями, фактами, історичними даними. Франко у цифрах- 60 неповних років життя- 40 років активної творчої праці- у 30 років — одружився- у 37 — захистив докторську дисертацію- 4 арешти через політичні переконання (1877, 1880, 1889 і 1892 рр.)- 3 невдалі спроби стати депутатом галицького сейму та австрійського парламенту (1895, 1897, 1898 рр.)- 3 великих кохання (до Ольги Рошкевич, Юзефи Дзвонковської, Целіни Журовської)- 4 дітей (Андрій, Тарас, Петро, Анна)- володів 19-ма мовами- 5-ма мовами писав власні твори (більшість – українською, цілу низку – німецькою, польською, російською, болгарською).- мав близько 100 псевдонімів (Джеджалик, Мирон, Мирон Сторож, Мирон Ковалишин, Руслан, Іван Живий, Невідомий, Не-Давид, Не-Теофраст, Non severus, Vivus, Марко В-а, Один з молодіжи, Один з русинів міста Львова та багато ін.).- портрет на банкноті номіналом 20 гривень.

Номер слайду 7

Прийом дослідження. Формування нових знань та формулювання учнями висновків на основі проведених на уроці експериментів, аналізу дібраних учителем прикладів, розв’язання пізнавальних задач. Проблема злочину й кари в повісті О. Кобилянської «Земля». Проблемно-пошукове завдання. Доведіть, що в повісті домінує національна християнсько-етична оцінка кровного переступу та його внутрішніх потаємних причин. Учні досліджують текст, висловлюють свої думки, аргументують.

Номер слайду 8

Прийом «Зв’язок поколінь». Мотивація навчальної діяльності шляхом використання висловів відомих особистостей, афоризмів,  прислів’їв та приказок. Наприклад, учні можуть скласти невеличкий твір-роздум за прислів’ям або пояснити, як вони розуміють вислів відомого письменника. Вислови Івана Франка- Лиш праця світ таким, як є, створила. Лиш в праці варто і для праці жить.- Лиш боротись — значить жить!- Щастя ніколи довго не триває. Щастя все – день, година, одна хвилина.

Номер слайду 9

Прийом «Мнемонічна скарбничка». Цей прийом полягає у своєрідному (часто креативному) формулюванні окремих правил або означень з метою їх кращого запам’ятовування учнями. Кафе «Птах» КПТФХ - Для запам'ятовування приголосних, перед якими префікс «з-» перетворюється на «с-» У префіксах ____, _____ завжди буква з;У словах прізвище, прізвисько, прірва вживається префікс ____;Префікс ____ вживається на позначення збільшеної міри якості;Слова із префіксом _____ означають наближення, приєднання, неповноту дії та ознаки;Префікс пре також пишеться у таких чотирьох словах: _____________________________________________________________Префікс с пишеться перед літерами _________________.

Номер слайду 10

Прийом дидактичної гри. Розвиток інтелектуальних, емоційних, мотиваційних якостей особистості через ігрову. Завдання: хто складе більшу кількість речень. Висхідні слова: добро, краса, творити, жити, мудрість. Зразки відповідей: Творитимеш добро – житимеш у мудрості та красі. Мудро живімо, добре красу творімо!Добре творити красу й жити в мудрості!Добро і красу твориш – мудро живеш.

Номер слайду 11

Прийом «Ключові слова» – доречна під час узагальнення вивченого або як підсумок із певного питання. Народився … на санях. В …містечку Дуклі. Прийшли … у …І принесли … круглий.… у сніговій завіїКрутиться довкола … . У долоні у …Місяць – золотий горіх. Б. Ігор - Антонич

Номер слайду 12

Результат роботи

pptx
Додав(-ла)
Романюк Тетяна
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку