Наскрізні змістові лінії1. Громадянська відповідальність. Метою вивчення цієї наскрізної лінії є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи; ґрунтується у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.2. Екологічна безпека та сталий розвиток. Це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.3. Підприємливість та фінансова грамотність. Забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.4. Здоров’я і безпека. Вивченням наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» прагнемо сформувати учня духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінним членом суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища. КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ Спілкування державною мовою. Спілкування іноземними мовами. Математична компетентність. Уміння вчитися впродовж життя. Соціальні та громадянськіЕкологічна грамотність Здорове життя. Підприємливість. Загальнокультурна грамотністьІнформаційно-цифрова компетентність
Прийом естетичного стимулювання. Доповнення змісту навчального предмета естетично значущою інформацією. Зацікавлення учнів шляхом демонстрування фрагментів фільмів, відеокліпів, соціальних роликів, створюючи таким чином ситуацію емоційних переживань. Буктрейлер « Тіні забутих предків» М. Коцюбинського. https://www.youtube.com/watch?v=Mwdsu. YZemao
Прийом «Інформаційна палітра». Доповнення навчального матеріалу цікавими відомостями, фактами, історичними даними. Франко у цифрах- 60 неповних років життя- 40 років активної творчої праці- у 30 років — одружився- у 37 — захистив докторську дисертацію- 4 арешти через політичні переконання (1877, 1880, 1889 і 1892 рр.)- 3 невдалі спроби стати депутатом галицького сейму та австрійського парламенту (1895, 1897, 1898 рр.)- 3 великих кохання (до Ольги Рошкевич, Юзефи Дзвонковської, Целіни Журовської)- 4 дітей (Андрій, Тарас, Петро, Анна)- володів 19-ма мовами- 5-ма мовами писав власні твори (більшість – українською, цілу низку – німецькою, польською, російською, болгарською).- мав близько 100 псевдонімів (Джеджалик, Мирон, Мирон Сторож, Мирон Ковалишин, Руслан, Іван Живий, Невідомий, Не-Давид, Не-Теофраст, Non severus, Vivus, Марко В-а, Один з молодіжи, Один з русинів міста Львова та багато ін.).- портрет на банкноті номіналом 20 гривень.
Прийом дослідження. Формування нових знань та формулювання учнями висновків на основі проведених на уроці експериментів, аналізу дібраних учителем прикладів, розв’язання пізнавальних задач. Проблема злочину й кари в повісті О. Кобилянської «Земля». Проблемно-пошукове завдання. Доведіть, що в повісті домінує національна християнсько-етична оцінка кровного переступу та його внутрішніх потаємних причин. Учні досліджують текст, висловлюють свої думки, аргументують.
Прийом «Зв’язок поколінь». Мотивація навчальної діяльності шляхом використання висловів відомих особистостей, афоризмів, прислів’їв та приказок. Наприклад, учні можуть скласти невеличкий твір-роздум за прислів’ям або пояснити, як вони розуміють вислів відомого письменника. Вислови Івана Франка- Лиш праця світ таким, як є, створила. Лиш в праці варто і для праці жить.- Лиш боротись — значить жить!- Щастя ніколи довго не триває. Щастя все – день, година, одна хвилина.
Прийом «Мнемонічна скарбничка». Цей прийом полягає у своєрідному (часто креативному) формулюванні окремих правил або означень з метою їх кращого запам’ятовування учнями. Кафе «Птах» КПТФХ - Для запам'ятовування приголосних, перед якими префікс «з-» перетворюється на «с-» У префіксах ____, _____ завжди буква з;У словах прізвище, прізвисько, прірва вживається префікс ____;Префікс ____ вживається на позначення збільшеної міри якості;Слова із префіксом _____ означають наближення, приєднання, неповноту дії та ознаки;Префікс пре також пишеться у таких чотирьох словах: _____________________________________________________________Префікс с пишеться перед літерами _________________.
Прийом дидактичної гри. Розвиток інтелектуальних, емоційних, мотиваційних якостей особистості через ігрову. Завдання: хто складе більшу кількість речень. Висхідні слова: добро, краса, творити, жити, мудрість. Зразки відповідей: Творитимеш добро – житимеш у мудрості та красі. Мудро живімо, добре красу творімо!Добре творити красу й жити в мудрості!Добро і красу твориш – мудро живеш.