Контрольна робота № 5.
“Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”
I варіант
а) щ…тка, тх…р, бдж…лка;
б) щ…т, вих…д, к…істлявий;
в) ш…стнадцять, підк…дати, зах..сний.
2. Знайдіть рядок, де в усіх словах відбувається спрощення:
а) тиж..невий, компос..ний, контрас..ний;
б) облас..ний, хвас..ливий, зап'яс..ний;
в) радіс..ний, перехрес..ний, проїз..ний.
3.Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються з апострофом:
а) в…ється, моркв…яний, інтерв…ю;
б) м…яч, бур…як, без…язикий;
в) в…язати, хлоп…ячий, міжгір…я.
4.У якому рядку на місці крапок слід вставити префікс з-?
а) …сипати, ...мусити, …полоти;
б) …шити, …веліти, …бити;
в) …турбований, …в’язати, … кинути.
5.У всіх словах якого рядка на місці крапок слід поставити ь?
а) малесен…кий, Натал…чин, чернігівс…кий;
б) Юл…чин, гол…ці, ніч…;
в) дон..чин, стан…те, змагают..ся.
6.Співвіднесіть, у яких рядках відбулося чергування голосних:
1) о-і; а) колесо, печі, шести;
2) е-і; б) четверо, женити, пшениця;
3) е-о; в) села, Києва, несе;
г) будівля, гірка, Харкова.
7.Перепишіть, вставляючи на мiсцi крапок потрiбнi слова чи префiкси (у-в, і-й).
Наш ..читель, живемо .. Одесi, дерева .. кущi, учителi .. учнi, .. кiмнатi .. Оксани, троянди .. айстри.
8.Поставте подані дієслова у формі I особи однини, підкресліть літери, які позначають звуки, що зазнали чергування.
Носити, водити, кликати, чистити.
9. Запишіть вказані слова у фонетичній транскрипції:
Під’їзд, кохання, розкльований.
Контрольна робота № 5.
“Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”
II варіант
1. Укажіть рядок, у всіх словах якого слід замість крапок вставити літеру и:
а) веч…рній, ч…сло, сх…бити ;
б) розк...шний, к…птява, к…піти;
в) к…шеня, ліщ…на, х…мерний.
2. Знайдіть рядок, де в усіх словах відбувається спрощення:
а) чес..ний, доблес..ний, швидкіс..ний;
б) компос..ний, ціліс..ний, радіс..ний;
в) корис..ний, щас..ливий, хвас..ливий.
3.Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються з апострофом:
а) пор…ядок, бур…я, п…ята;
б) під…їхати, зв…язок, цв…ях;
в) об…єм, подвір…я, в…ялий.
4. У якому рядку на місці крапок слід вставити префікс с-?
а) …трусити, …кипіти, …хвалити;
б) …триманий, …дичавіти, …ненавидіти;
в) …берегти, згорнути, …хвилювати;
5.У всіх словах якого рядка на місці крапок слід поставити ь?
а) куз…ня, квітон…ці, Малан…чин;
б) гарнен…кий, т…мяний, навчаєт…ся;
в) тон…ший, різ…бяр, пишеш….
6.Співвіднесіть, у яких рядках відбулося чергування голосних:
1) о-і; а) пшоно, жонатий, чорний;
2) е-і; б) морква, червоний, шовковий;
3) е-о; в) весілля, сім, папір;
г) Чернігів, твір, справедливість.
7.Перепишіть, вставляючи на мiсцi крапок потрiбнi слова чи префiкси (у-в, і-й).
Працював ..вечерi, оселились .. Києвi, прийшов .. запитав, навчаюсь .. школi, Iван .. Марiчка, вовк .. ягня.
8.Поставте подані дієслова у формі I особи однини, підкресліть літери, які позначають звуки, що зазнали чергування.
Казати, писати, сидіти, летіти.
9. Запишіть вказані слова у фонетичній транскрипції:
Безкарний, джерельна, п’ятірня.