Контрольна робота № 5 з теми “Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”

Про матеріал
Контрольна робота містить завдання з наступних тем: Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності). Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-). Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Основні правила переносу. Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення). Правила вживання апострофа.
Перегляд файлу

Контрольна робота № 5.

“Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”

I варіант

  1. Укажіть рядок, у всіх словах якого слід замість крапок вставити літеру І:

   а) щ…тка, тх…р, бдж…лка;

   б) щ…т, вих…д, к…істлявий;

   в) ш…стнадцять, підк…дати, зах..сний.

2. Знайдіть рядок, де в усіх словах відбувається спрощення:

    а) тиж..невий, компос..ний, контрас..ний;      

    б) облас..ний, хвас..ливий, зап'яс..ний; 

    в) радіс..ний, перехрес..ний, проїз..ний.

3.Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються з апострофом:

  а) в…ється, моркв…яний, інтерв…ю;           

  б) м…яч, бур…як, без…язикий;

  в) в…язати, хлоп…ячий, міжгір…я.

4.У якому рядку на місці крапок слід вставити префікс з-?

  а) …сипати, ...мусити, полоти;

  б) …шити, …веліти, …бити;

  в) …турбований, в’язати, кинути.

5.У всіх словах якого рядка на місці крапок слід поставити ь?

  а) малесен…кий, Натал…чин, чернігівс…кий;

  б) Юл…чин, гол…ці, ніч…;

  в) дон..чин, стан…те, змагают..ся. 

6.Співвіднесіть, у яких рядках відбулося чергування голосних:

1) о-і;   а) колесо, печі, шести;

2) е-і;   б) четверо, женити, пшениця;

3) е-о;  в) села, Києва, несе;

                                  г) будівля, гірка, Харкова.

                     7.Перепишіть,  вставляючи  на  мiсцi крапок потрiбнi слова чи  префiкси (у-в, і-й).

     Наш  ..читель, живемо ..  Одесi, дерева .. кущi, учителi  ..  учнi, .. кiмнатi .. Оксани, троянди .. айстри.

8.Поставте подані дієслова у формі I особи однини, підкресліть літери, які позначають звуки, що зазнали чергування.

     Носити, водити, кликати, чистити.

9. Запишіть вказані слова у фонетичній транскрипції:

Під’їзд, кохання, розкльований.

 

 

Контрольна робота № 5.

“Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”

II варіант

1. Укажіть рядок, у всіх словах якого слід замість крапок вставити літеру и:

   а) веч…рній, ч…сло, сх…бити ;

   б) розк...шний, к…птява, к…піти;

   в) к…шеня, ліщ…на, х…мерний.

2. Знайдіть рядок, де в усіх словах відбувається спрощення:

    а) чес..ний, доблес..ний, швидкіс..ний;    

    б) компос..ний, ціліс..ний, радіс..ний; 

    в) корис..ний, щас..ливий, хвас..ливий.

3.Виділіть рядок, у якому всі слова вживаються з апострофом:

    а) пор…ядок, бур…я, п…ята;    

    б) під…їхати, зв…язок, цв…ях;

    в) об…єм, подвір…я, в…ялий.

4. У якому рядку на місці крапок слід вставити префікс с-?

  а) …трусити, кипіти, хвалити;

  б) …триманий, …дичавіти, …ненавидіти;

  в) …берегти, згорнути, …хвилювати;

5.У всіх словах якого рядка на місці крапок слід поставити ь?

  а) куз…ня, квітон…ці, Малан…чин;

  б) гарнен…кий, т…мяний, навчаєт…ся;

  в) тон…ший, різ…бяр, пишеш….

6.Співвіднесіть, у яких рядках відбулося чергування голосних:

1) о-і;   а) пшоно, жонатий, чорний;

2) е-і;   б) морква, червоний, шовковий;

3) е-о;  в) весілля, сім, папір;

                              г) Чернігів, твір, справедливість.

7.Перепишіть,  вставляючи  на  мiсцi крапок потрiбнi слова чи  префiкси (у-в, і-й).

     Працював  ..вечерi,  оселились .. Києвi, прийшов .. запитав,  навчаюсь .. школi, Iван .. Марiчка, вовк .. ягня.

8.Поставте подані дієслова у формі I особи однини, підкресліть літери, які позначають звуки, що зазнали чергування.

     Казати, писати, сидіти, летіти.

9. Запишіть вказані слова у фонетичній транскрипції:

Безкарний, джерельна, п’ятірня.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Крючкова Тетяна Володимирівна
    Дякую. Ваша робота стала в нагоді. Я б ще додала тест або завдання на правопис подовжених приголосних
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
6093
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку