24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок-гра з української мови для учнів 5 класу "Хрестики - нулики"

Про матеріал
Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»
Перегляд файлу

План-конспект уроку-гри  «Хрестики – нулики» у 5 класі

Тема.    Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія».

Мета:  поглибити, узагальнити й систематизувати знання учнів із фонетики; удосконалити орфоепічні й орфографічні навички;

розвивати вміння виділяти головне,аналізувати мовний матеріал, узагальнювати факти; розвивати слухову, зорову пам’ять, кмітливість, увагу; 

виховувати любов до слова, мовну культуру.

Тип уроку: систематизація та узагальнення  вивченого матеріалу.

Форма проведення: урок-гра «Хрестики - нулики».

Обладнання: Табло,  картки з нуликом та з хрестиком для оцінювання (по 9 штук),  завдання для команд, емблеми.

Хід уроку

І.  Організаційний етап

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Ось і закінчили ми вивчати тему «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»

Сьогодні на уроці систематизуємо й узагальнимо вивчений матеріал у формі гри  «Хрестики - нулики».

Цю гру ви знаєте, вона зрозуміла і доступна дітям будь-якого віку. Щоб  перемогти, треба показати знання з теми, кмітливість, організованість, взаємодопомогу.

Правила гри.

  1. У грі бере участь 2 команди.
  2. Ігрове поле складається   з  9 клітинок, кожна з яких містить назву конкурсу.
  3. Кожна команда буде вести боротьбу за ігрове поле, тобто за можливість закреслити клітинку знаком своєї команди.
  4. Команда , яка перемогла , вибирає наступний конкурс.
  5. Якщо  дві команди відповіли  правильно або неправильно, розігрується запасний конкурс.
  6. Щоб здобути перемогу у грі, необхідно закреслити 3 клітинки знаками своєї команди по горизонталі, або по вертикалі, або по діагоналі.
  7. Капітани команд вибирають емблему шляхом жеребкування .
  8. Гра починається з центрального ігрового поля.
  9. Час на виконання завдань – 1-3 хв.
  10.  Роботу команд оцінює журі.

ІІІ. Проведення гри

 

 

    Відгадайко

 

 

 

 

 

 

 

   Фонетична      

   плутанина

 

 

   Перевір себе

   

 

   Зашифровані  

         слова

 

 

 

 

 

 

 

 

   Хто більше?

 

 

 

  Злови помилку

 

 

    Грамотій

 

 

 

 

 

 

 

  Конструктор

 

 

 Нерозлучні друзі

Вчитель оголошує  І конкурс « Хто більше ?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання

1.Хто більше?

Утворіть слова , використавши букви

слова   енциклопедія.

2.Відгадайко

Відгадайте метаграми:

  1. З [ i ] – лежу я на дивані,

з [и]– пливу я в океані.

 2.  З  [в]  – росте на голові,

    з [к]– зростає із землі.

3.Конструктор

До поданих схем доберіть слова:

  1. Твердий приголосний,голосний, твердий приголосний.
  2. Твердий приголосний, голосний,м’який приголосний.
  3. Твердий приголосний, голосний, твердий приголосний ,твердий приголосний, голосний.
  4. М’який приголосний, голосний, твердий приголосний , голосний.

4.Зашифровані слова

Кожну літеру алфавіту позначте цифрою, починаючи з одиниці ,  і розгадайте зашифровані слова .

6,12, 3, 28,1,23,15,19.

 25,19,18,7,23,11,15,1.

5. Злови помилку

Пір’їна[  п і р й і н а ]       світять[ с в і т я т  ]

берізка[  б е р ’і з к а]     земля [з е м л й а ]

6.Перевір себе

Вставте пропущені букви е або и і підберіть перевірочні слова

         Зел ..ніти -

         С…ніти –

         П…тро - 

         Л…сиця –

 

7.Фонетична плутанина

Знайдіть помилки і виправте їх.

В українській мові 33  звуки. Букви Ї, Щ можуть позначати 1 звук або 2 звуки.

Дзвінкі приголосні творяться за допомогою шуму, а глухі за допомогою

голосу і шуму.

Букви я,ю,є завжди позначають 2 звуки.

Алфавіт налічує  38 букв.

 

  8.Грамотій

Вставте, де потрібно, апостроф.

Солов..їний, під..єднати, моркв..яний, бур..я, сузір..я, торф..яний,

без..язикий, медв..яний, зв..язок, р..юмсати ,без..іменний,матір..ю, в..юн,

св…ятковий,Лук..янівка , з..юрмитися.

 

9.Нерозлучні друзі

Назвіть пари приголосних за дзвінкістю - глухістю

 

Додатковий конкурс

 

Четверте зайве

З’ясуйте ознаку, що об’єднує три слова з групи, вилучіть зайве слово.

1.Ялина, вишня, лілія, яблуко.

2.Дзвінок, джерело, підземний, сиджу.

 

ІV. Підведення підсумків гри, нагородження переможців

Використана література

1.Лапшина І.М. Українська мова: Фонетика. Графіка / Вправи та ігри. ­­– К.: Академія, 1999, - 96с.

2. Глодан І.  Шкільне дозвілля . – Дрогобич , 1998.

docx
Додав(-ла)
Фляк Ніна
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку