Урок на тему : "Узагальнення та систематизація вивченого з фонетики"

Про матеріал
Дана розробка передбачає проведення уроку узагальнення знань учнів 5 класу з фонетики у формі змагання "Три кроки до перемоги". Учні виконують завдання в парах або у групах. У кінці уроку визначається команда (пара)-переможець.
Перегляд файлу

Тема уроку. Узагальнення та систематизація вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія».

Мета уроку. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми, удосконалювати правописні та орфоепічні навички; розвивати память, логічне мислення; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю.

Обладнання: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, фішки.

Тип уроку: урок  узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок учнів.

Методи та прийоми: бліц-опитування, робота в парах, «мікрофон».

Форма проведення: урок-гра.

   Хід уроку

І.Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

«Скриня гарного настрою».

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. «Перший крок до перемоги»

1.Бліц-опитування (робота в парах). Кожна пара отримує фішку за правильну відповідь.

-Фонетика вивчає…

-Синонім до слова транскрипція

-Назвіть голосні звуки української мови..

-Префікс с- пишемо перед приголосними…

-У слові Батьківщина ……складів.

-Апостроф пишемо у слові мякий, тому що..

-Назвіть приголосні звуки-африкати.

-Букви я,ю, є,ї дають два звуки…

-Букву и пишемо у коренях –бир-, -дир-, тир-, -пир-, якщо…

-Який приголосний  в українській мові завжди мякий?

Назвіть шиплячі приголосні звуки

2.»Експерти» (з роздатковим матеріалом). Робота в парах

-Назвіть орфограми, поясніть правопис.

Розєднати, неньчин, склеїти, збирати, морквяний, море й гори, голці, сховати.

ІІІ. Виконання вправ на закріплення практичних умінь учнів. «Другий крок до перемоги»

Шляхом виконання низки вправ необхідно скласти початок висловлювання.

1.Вправа з ключем (робота в парах)

Із названих учителем слів випишіть у зошит лише ті, в яких вживається апостроф.

Наїжачитись, імя, репях, рясний, словяни, цвях, повіря, обрядовий, здоровя, піря, святковий, буряк, мятний.

-Підкресліть другу букву у кожному слові, Прочитайте перше складене вами слово.

2. «Редактор» (робота в парах)

-Виправте помилки у транскрипції слів.

[рйаснійе], [історійа], [дозвіла ], [ навчайетса], [ осіній], [гойдаєтса ], [опирайетса ]

-Підкресліть перший звук у кожному слові. Складіть із підкреслених букв друге слово нашого висловлювання.

3. «Почуй слово» (робота в парах)

-Запишіть лише ті слова, у яких букви я, ю, є, ї дають два звуки.

Колосся, колодязь, кропивяний, румяний, алея, подякувати, юність.

-Підкресліть у словах першу букву. Складіть нове слово.

4. «Хто швидше?» (робота в парах)

-Поділіть слова на склади. Запишіть.

Знання, аварія, радість, айстра, яблуня, скляний, орбіта, дружба, паркет, ящер, поява, кальмар.

-У всіх словах, що мають два склади, підкресліть другу букву. Прочитайте слово.

ІV. Творча робота. «Третій крок до перемоги»

  1. Бесіда

-Зі складених вами слів побудуйте початок висловлювання (Мелодія рідного краю – найкраща …) (музика)

-Яке, на вашу думку слово, слід додати?

-Поясніть, як ви розумієте це висловлювання?

2. Розбір за будовою

-Позначте значущі частини у кожному слові складеного нами висловлювання.

3. «Мікрофон».

Мелодія рідного краю – це….

V. Підведення підсумків уроку. Підрахунок отриманих кожною парою фішок, визначення пари-переможця.

Рефлексія.

VІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку