Контрольна робота 6 клас
I варіант
I рівень (3 б.)
1.Образ (у художній літературі), що переходить від однієї літературної епохи до іншої, зберігається й активно функціонує протягом тривалого часу або в одній національній літературі, або в різних національних літературах – це…
а) традиційний образ;
б) вічний образ;
в) незвичний образ;
г) загадковий образ.
2. Міфологія – це…
а) сукупність міфів певної культури;
б) жанр літератури;
в) рід літератури;
г) наука про мовні засобию
3. Себелюбство, егоїзм засуджуються в давньогрецькому міфі:
а) «Дедал і Ікар»;
б) «Нарцис»;
в) «Пігмаліон і Галатея»;
г) «Деметра і Персефона».
4. Художня мова, де думка не висловлена прямо, а зашифрована в алегоріях і натяках – це…
а) незрозуміла мова;
б) мова сучасності;
в) «езопова мова»;
г) метафорична мова.
5.Ягня в байці називає вовка Світлістю. Цим Крилов:
а) натякнув на суспільну нерівність героїв;
б) показав, що у вовка є світлі, добрі риси;
в) показав, що вовк чинить правильно.
6.Про що дізнався Джим, сидячи в діжці з-під яблук?
а) про заховані скарби;
б) про піратську змову;
в) про карту острова;
г) про зраду друзів.
II рівень (3б.)
1.Поясніть, як ви розумієте вислів «вогонь Прометея».
2.Назвіть головні людські вади, що їх засудила байка (не менше п’яти).
3. Пригодницький роман – це…
III рівень (2 б)
Напишіть характеристику Джима Гокінса з роману «Острів Скарбів».
Творчий рівень (4 бали за докладну й обгрунтовану відповідь) (за вибором 1)
А) Висловіть своє судження про те, чому досі так популярні герої грецьких міфів Прометей, Геракл та ін.
Б) Продовжити діалог за запропонованим початком: «Побачила якось Лисиця із байки Езопа «Крук і Лисиця» Мавпу з байки І. Крилова «Квартет» та й питає…»
Контрольна робота 6 клас
II варіант
I рівень (3 б.)
1.Образ (у художній літературі), що переходить від однієї літературної епохи до іншої, зберігається й активно функціонує протягом тривалого часу або в одній національній літературі, або в різних національних літературах – це…
а) незвичний образ;
б) традиційний образ;
в) вічний образ;
г) загадковий образ.
2. Міф – це…
а) оповідання з реального життя;
б) уявлення стародавніх людей про світ;
в) фантастичні вигадки, що не пов’язані із життям людини;
г)розповідь про тварин.
3. Хто з героїв давньогрецьких міфів здійснив 12 подвигів, перебуваючи на службі в царя Еврісфея?
а) Тесей;
б)Персей;
в) Геракл;
г) Одіссей.
4. Мораль байки «Квартет» І. Крилова така:
а) «Проспівала – добре дбала - // То вже й потанцюй піди»..
б) «Як сідати – сварки марні , // Бо з вас музики незугарні»…
в) «Так, навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду» г) «Не слід зневажати нічого, щоб часом не довелося шкодувати».
5.Алегорія – це:
а) повчальний висновок у байці;
б) зображення предмета чи явища як живої істоти;
в) приховане зображення людини в образах звірів, предметів, явищ.
6. Що сталося з Сілвером наприкінці твору?
а) залишився на острові;
б) поплив до Англії;
в) був убитий;
г) утік з частиною скарбів.
II рівень (3б.)
1.Чим міф відрізняється від казки?
2. З яких частин складається байка?
3. Назвіть головні риси пригодницького роману.
III рівень (2 б)
Напишіть характеристику Джона Сілвера з роману «Острів скарбів».
Творчий рівень (4 бали за докладну й обгрунтовану відповідь) (за вибором 1)
а) Висловіть своє судження про те, які якості людського характеру зробили образи Ікара, Орфея, Пігмаліона з грецьких міфів вічними образами.
б) Продовжити діалог за даним початком: «Зустрілися якось Лисиця з байки Езопа «Лисиця і Виноград» та Бабка з байки І. Крилова «Бабка і Муравель» …
.