Контрольна робота №7
Будова слова. Орфографія
Варіант 1
Початковий рівень
1. Спільнокореневими є всі слова в рядку:
А) білий, біленький, біль
Б) білий, біла, біле
В) білий, білка, побілка
Г) білий, біленький, білити
2. Різні форми одного слова є в рядку:
А) мрія, замріяний, мріяти
Б) ліс, лісник, лісовик
В) ходити, ходила, ходитиму
Г) музика, музичний, музикант
3. Слова, які не мають закінчення є в рядку:
А) море, небесний, пюре
Б) шкільний, жінка, віл
В) піч, матір, любов
Г) метро, кенгуру, кафе
4. Слово з префіксом і суфіксом є в рядку:
А) премудрість
Б) премудрий
В) мудрий
Г) мудрість
5. Усі слова пишуться з префіксом с- у рядку:
А) (з, с) питати, (з, с) казати, (з, с) фотографувати
Б) (з, с) мішати, (з, с) варити, (з, с) кувати
В) (з, с) кривити, (з, с) вісити, (з, с) колотити
Г) (з, с) мити. (з, с) шити, (з, с) цементувати
6. Усі слова пишуться з префіксом пре- в рядку:
А) пр..добрий, пр..милий, пр..великий
Б) пр..їхати, пр..хід, пр..землитися
В) пр..мчати, пр..чудовий, пр..веселий
Г) пр..сумний, пр..бив, пр..милий
Середній рівень
Поясніть мовознавчі терміни:
префікс –
корінь –
основа –
Достатній рівень
1. Доберіть 3-4 спільнокореневих слів до слова сила.
2. Від поданих слів утворіть нові з префіксом з- (зі-), с-.
Бити, чистити, ходити, питати, сипати, м’яти, казати, горнути, брати, тягнути.
3. Спишіть, уставляючи в префіксах пропущені букви.
Бе..робітний, ро..сипати, пр..звисько, пр..злий, бе..турботний, пр..горіти, пр..мудрий, пр..рва, ро..сердитися, пр..їхати.
Високий рівень
Напишіть твір-оповідання про випадок із життя.
Контрольна робота №7
Будова слова. Орфографія
Варіант 2
Початковий рівень
1. Спільнокореневими є всі слова в рядку:
А) вітер, вітровий, вітрина
Б) лікувати, лікоть, лікарня
В) квітка, квітник, квітковий
Г) вулиця, вулик, вуличка
2. Різні форми одного слова є в рядку:
А) сніг, сніжок, сніговий
Б) хитрий, хитрощі, хитрість
В) співати, співак, співаючи
Г) муха, мухи, мусі
3. Слова, які не мають закінчення, є в рядку:
А) таксі, бюро, високо
Б) писати, великий, сонце
В) піч, матір, любов
Г) рука, небо, зелений
4. Слово з префіксом і суфіксом є в рядку:
А) школа
Б) пришкільний
В) шкільний
Г) школяр
5. Усі слова пишуться з префіксом с- у рядку:
А) (з, с) лизати, (з, с) бити, (з, с) чистити
Б) (з, с) тишити, (з, с) пиляти, (з, с) кувати
В) (з, с) кривити, (з, с) вісити, (з, с) колотити
Г) (з, с) різати, (з, с) хвилюватися, (з, с) цідити
6. Усі слова пишуться з префіксом при- в рядку:
А) пр..добрий, пр..милий, пр.. великий
Б) пр..їхати. пр..хід. пр..землитися
В) пр..мчати, пр..чудовий, пр..веселий
Г) пр..сумний, пр..бив, пр..милий
Середній рівень
Поясніть мовознавчі терміни:
суфікс –
корінь –
закінчення –
Достатній рівень
1. До слова ранній доберіть 3-4 спільнокореневих слова.
2. Від поданих слів утворіть нові з префіксами з- (зі-), (с-).
В'язати, бігати, кинути, трусити, ховати, грати, писати, будити, гнути, формувати.
3. Спишіть, уставляючи в префіксах пропущені букви.
Бе..страшний, ро..бити, пр..гасити, пр..звище, ро..межувати, пр..мовляти, пр..гарний, бе..захисний, пр..боркати, пр..щасливий.
Високий рівень
Напишіть твір-оповідання про випадок із життя.