Контрольна робота № 8 для учнів 5 класу з теми «Складні речення. Пряма мова. Діалог»
Тестові завдання у двох варіантах
.
Контрольна робота № 8 з теми «Складні речення. Пряма мова. Діалог»
Тестові завдання
А різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб
Б Приблизно передане висловлювання певної особи
В складне речення
Г точно відтворене висловлювання певної особи
А пряма мова береться в лапки
Б пряма мова з обох боків виділяється тире
В пряма мова виділяється комами з обох боків
Г пряма мова береться в дужки
А Стара черемха заздро поглядала на молоду черешню.
Б Народилося літо з снігів і дощів, наполохано сіло в садочку.
В Я дивлюся у вікно: чудовий вечір запалює зорі.
Г Візьми мене, природо, у свої обійми.
А У хатинці, як і в твоїй кімнаті, мерехтить іграшками й ліхтариками святкова ялинка.
Б Життя людське таке коротке, а світ такий чарівний (В. Козаченко).
В Засмутилося Літо, а тоді усміхнулося.
Г До нас приїхали туристи.
А «Не кидайте хлібом, він святий!» — в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій.
Б Сахно запитав, як здоров'я Степаниди Петрівни.
В Василь сказав батькові, що в новій школі дуже цікаво.
Г Золота рибка запитала дідуся, чого йому треба.
А Синє небо братається із веселою землею, розгортає над нею шатро.
Б Вітерець легенький дихнув, поблизу у траві засюрчав коник.
В Ідеш через ліс, і зачарування його красою не полишає тебе.
Г Ця секунда була вирвана з його дитинства і перенесена сюди.
А Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.
Б Зненацька за одну ніч упав сніг, і тепер пущі лежали під холодним небом.
В Кінь вийшов на піщану косу, а вода стікала по його стрункому тілу.
Г Шептало молотив копитами теплуваті хвилі і бризки смачно лоскотали губи.
А Панас Мирний писав — «Життя — стерняста нива».
Б Панас Мирний писав: «Життя — стерняста нива».
В Панас Мирний писав: Життя — стерняста нива.
Г «Панас Мирний писав»: Життя — стерняста нива.
9. Установіть відповідність між поняттям та реченням
Поняття |
Речення |
||
1 |
складне речення |
А |
Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонились. |
2 |
вставне слово |
Б |
Сонце росло, палало і тихо спускалося додолу. |
3 |
однорідні члени речення |
В |
На вершечку стрілецької гори, на горах і долинах — скрізь уже запанувала тиша. |
4 |
узагальнювальне слово |
Г |
На річці, в лісі, на полі стелиться туман. |
|
|
Д |
Уже почалось, мабуть, майбутнє. |
10. Установіть відповідність між реченням та розділовим знаком, пропущеним у ньому
Розділовий знак |
Речення |
||
1 |
кома |
А |
Хто ж се я? — поет питає. |
2 |
тире |
Б |
Будь сміливим не язиком а ділом. |
3 |
двокрака |
В |
Маки, ромашки, волошки усі квіти тягнуться до сонця. |
4 |
лапки |
Г |
Синє море озера, річка, в синяві намоклий ліс. |
|
|
Д |
Кругом лежав сніг у принишклих полях і на луках. |
Контрольна робота № 8 з теми «Складні речення. Пряма мова. Діалог»
Тестові завдання
Варіант 2
У завданнях 1—8 потрібно вибрати одну правильну відповідь
А складне речення
Б різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб
В точно відтворене висловлювання певної особи
Г висловлювання передається не дослівно, а зі збереженням лише основного змісту
А кожна репліка діалогу береться в дужки
Б кожна репліка діалогу береться в лапки
В кожна репліка діалогу пишеться з нового рядка
Г кожна репліка діалогу виділяється комами
А Молоді серця вибирають слова повні мудрості і доброти.
Б Синиці та зозулі розгойдують серпневий світанок.
В Дивлячись на жовте поле, бачу кінець літа.
Г Почалося літо, і з-під батьківської опіки виходять випускники.
А Та ворона, хоч і довго жила й багато бачила, завжди крякала щось неприємне.
Б А вона почула й передумала до нас іти (І. Мацко).
В До нас прилетіла на срібних конях всемогутня зима, і скоро випав сніг.
Г а після зим завжди приходить весна.
А Бабуся попросила онука, щоб він сходив до аптеки по ліки.
Б «Боже, яка краса!» — обізвалась, ні до кого не звертаючись, тіточка Олена.
В Варвара запитала у начальника, чи можна послати телеграму в Москву.
Г Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою.
А В. Симоненко писав: «Давно немає літа з нами».
Б В. Симоненко писав — «Давно немає літа з нами».
В В. Симоненко писав: Давно немає літа з нами.
Г «В. Симоненко писав»: Давно немає літа з нами.
А Заграли сонячні мечі за лісом, небо стало вищим.
Б Соснове гілля кололо голками в щоки й чіпляло павутинку на лоб.
В І вицвітали писані тарелі, і плакав батько, і пливли роки.
Г Дивлюся: біла хмаринка в небі пливе.
А Озеро вкрилося тонким льодом, а птахи, на диво, ще не відлітають у вирій.
Б Срібно-холодні роси слалися і дикі кози, стрункі й полохливі, виходили пастись на полянку.
В Поїзд затримувався на станції, бо колія була зайнята.
Г Минає літо, осінь вже бреде.
У завданнях 9—10 потрібно встановити відповідність
9. Установіть відповідність між поняттям та реченням
Поняття |
Речення |
||
1 |
узагальнювальне слово |
А |
Море втрачало спокій, а чайки знімались з одиноких берегових скель |
2 |
однорідні члени речення |
Б |
Теслярі робили мости на Дніпрі, і на Дінці, і на тихому Збручі |
3 |
вставне слово |
В |
І все поволі зникає: море, стелі, земля |
4 |
складне речення |
Г |
Там, кажуть, з гір усю країну видно |
|
|
Д |
Повітря в горах чисте і прозоре |
10. Установіть відповідність між реченням та розділовим знаком, пропущеним у ньому
Розділовий знак |
Речення |
||
1 |
кома |
А |
На вершечку стрілецької гори, на горах і долинах скрізь уже запанувала тиша |
2 |
двокрапка |
Б |
Питає дика рожа: Чия хороша? |
3 |
лапки |
В |
Усяке птаство деркачів, перепілок, куликів, курочок — можна було викосити косою з трав або впіймати |
4 |
тире |
Г |
На жаль донька не повернулась |
|
|
Д |
Степ щовесни оновлюється, як після чорної бурі |