Контрольна робота Безсполучникове складне речення 2 варіанти

Про матеріал
Контрольна робота для 9 класу у 2х варіантах для підсумку теми: Безсполучникове складне речення
Перегляд файлу

Контрольна робота

Безсполучникове складне речення  

І варіант

І рівень (оцінюється в 4 б)

1. Безсполучниковим складним реченням називається таке речення,  у якому:

а) одне просте речення за змістом граматично залежить від іншого і з'єднується з ним за допомогою підрядного сполуч­ника або сполучного слова;

б) прості речення рівноправні за змістом і пов'язані сурядним сполучником;

в) наявний лише один головний член;

г) прості речення об'єднані за змістом та інтонацією без допо­моги сполучників чи сполучних слів.

2. Знайдіть безсполучникове складне речення:

 а) Засуджують те, що не розуміють (Нар. творчість).

 б) Вмирає людина, але живе краса (П.Загребельний).

 в) Багатому у двір котиться, а бідному – з двору (Нар. творчість).

 г) Підходиш ближче – нема нікого (Л.Костенко).

3. Вкажіть безсполучникове складне речення з однотипними простими частинами:

а) Був теплий день, світилася весна (М. Рильський);

б) Де сніг буде – хліба прибуде, де вода розіллється – сіна набереться.

в) Свій, не свій – на дорозі не стій.

г) Опеньки з’явилися – літо скінчилося (Нар. творчість).

4. Усі типи зв’язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.

а) Признаюсь — заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.

б) Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.

в) Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч, як дикі коні.

г) Сон раптом щезає, як змитий водою, і баба чує своє маленьке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тоненькій ряднині, у вогкім кутку.

5. До складної синтаксичної конструкції:  Якийсь зелений хаос крутився круг мене і хапав бричку за всі колеса а неба тут було так багато що очі тонули в нім як в морі та шукали за що б зачепитися (розділові знаки пропущено) входить:

а) 3 частини;

б) 4 частини.

в ) 5 частин;

г) 6 частин.

6. Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.

а) Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка лісу.

б) Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.

в) Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.

г)У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.

7. У реченні Я вірю добро і краса житимуть вічно... потрібно поставити такий розділовий знак:

а) кому;                б) крапку з комою;

в) двокрапку;      г) тире.

8. Які види складного речення відображено на лінійних схемах?

1. [ ], але [ ], ( ).

2. [ ], ( ), і [ ].

3. [ ], [ ], і [ ].

4. [ ], і [ ]: [ ], [ ].

а) складнопідрядні з кількома підрядними;

б) складносурядні;

в) безсполучникові;

г) складні речення з різними видами зв'язку.

ІІ рівень (оцінюється в 3 б)

9. Знайдіть правильну схему зазначеного речення, розставивши розділові знаки.

Хто боязкий  той не рушить  хто відважний той віз підважить.

а)  [ ] , [ ] , [ ], і [ ]       б) [ ], [ ], [ ], [ ].         в) ( ),[ ], ( ), [ ].

10. Спишіть подане речення, охарактеризуйте його, накресліть схему:

Я думаю про день майбутній, і любо бачити мені, що океан людський могутньо стає грудьми навстріч війні.

ІІІ рівень (5 балів)

  1. Доповніть речення сполучниками і вкажіть його тип:

Весільний хліб, коровай, шишки треба скоро з'їсти, ... не засохли,… в молодих "життя всохне".(2 б.)

12.Завдання на 3 б. Складіть невеликий нарис (7-9 речень) у художньому стилі на тему: «Весняні примхи», використайте таку схему речення: а) [ ], і [ ], (що);  

б) [ ], й [ ], (який, яке, яка).

 

 

Контрольна робота 

Безсполучникове складне речення

ІІ варіант

І рівень (оцінюється в 4 б.)

1. Безсполучниковим складним реченням називається таке речення,  у якому:

а) наявний лише один головний член;

б) одне просте речення за змістом граматично залежить від іншого і з'єднується з ним за допомогою підрядного сполуч­ника або сполучного слова;

в) прості речення рівноправні за змістом і пов'язані сурядним сполучником;

г) прості речення об'єднані за змістом та інтонацією без допо­моги сполучників чи сполучних слів.

2. Виберіть безсполучникове складне речення.
а)  Остап не міг спати од того галасу: він лежав із розплющеними очима, в гарячці, і уявляв, що попав у пекло;
б)  Вогні палають, розростаються, од них іде тепло, що зогріває Остапа, розпалює йому кров;

в)  Остапові зсунулася пов’язка з рани, і він ніяк не міг дати собі ради з нею, йому ніяк не вдавалося зав’язати її;

 г) Яким щохвилі виходив на двір, вдивлявся в темряву, прислухався:  виє хуртовина, недаремне сподіваючись побачити Василька, почути його голос…

3. Виберіть речення, яке відповідає схемі [ ] – [ ]  (розділові знаки пропущено).
а)Ще сонячні промені сплять досвітні огні вже горять;
б) Вітер віє на долину колише билину рід до роду листи пише та на Україну;
в) Явір зелененький на воду схилився козак молоденький сильно зажурився;
г) Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.

4. До складної синтаксичної конструкції з безсполучниковим і сурядним зв’язком належить складне речення:

а) Соломію крізь серпанок диму опік лютий погляд чорних очей, і їй здавалося, що вона стріляє безперестанку, хоч могла вистрілити лише раз.

б) Остап опирався бистрині з усієї сили, але його кіл мало що помагав: пліт несло серединою річки.

в) Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…

г) Соломія не знала, чого вона ходить туди, але щось несвідомо тягло її в той бік.

 5. Позначте розділовий знак, який пропущено в реченні данного завдання
Будеш сіяти з сумом  вродить печаль (М.Стельмах).
а) кома;             в) тире;
б) двокрапка;    г)  крапка з комою.

6. До складної синтаксичної конструкції: Він говорив про речі повні жаху для мене так просто й спокійно як жайворонок кидав на поле пісню а я стояв та слухав і щось тремтіло в мені (розділові знаки пропущено) входить:

а) 3 частини;      б) 4 частини.     в ) 5 частин;       г) 6 частин.

7. Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.

а) Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка лісу.

б) Покірливо дав я себе забрати і, поки залізо тряслось та лящало, я ще раз, востаннє, вбирав у себе спокій рівнини, синю дрімоту далеких просторів.

в) Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони недавно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.

г)У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев’ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім здіймалося знову, як хвиля.

8. Які види складного речення відображено на лінійних схемах?

1. [ ], але [ ].

2. [ ] - і [ ].

3. Чи то [ ], чи то [ ].

4. [ ], а [ ].

а) складнопідрядні з кількома підрядними;

б) складносурядні;

в) безсполучникові;

г) складні речення з різними видами зв'язку.

ІІ рівень (оцінюється в 3 б )

9. Знайдіть правильну схему зазначеного речення, розставивши розділові знаки.

По вечері гості примощуються де кому вигідніше а господар виймає книжку і починається лектура...

а)  [ ] , [а] , [ ], і [ ]       б) [ ], а [ ], і[ ].         в) [ ], ( ), а [ ], і [ ].

10. Спишіть подане речення, охарактеризуйте його, накресліть схему:

Тихо було, мертво, але Хо не помічав сього: він сидів, замислившись.

ІІІ рівень (5 балів)

  1.  Доповніть речення сполучниками і вкажіть його тип (2 б.):

На небі раптом загуло, зашуміло, неначе сосновий ліс на вітрі, … чорна хмара так швидко росла й бігла, … можна було слідкувати за нею очима.

  1. Завдання на 3 б. Складіть невеликий нарис (7-9 речень) у художньому стилі на тему: «Весна невпевненими кроками ступає по землі…», використайте такі схеми: а)  [ ], і [ ], (де). ; б)  )  [ ] , [ ] , а [ ]..

 

 

Варіант І

 

Варіант ІІ

1 Г

2 Г

3 А

4 Б

 

5 Б

6 В

7 В

8 Г

9 В

1 Г

2 Г

3 А

4 Б

 

5 В

6 Б

7  В

8 Б

9 В

 

10. [ ], і [ ], (що ) – складне речення із різними видами звязку

11. Весільний хліб, коровай, шишки треба скоро з'їсти, ЩОБ не засохли, БО в молодих "життя всохне

 

10. [ ], [але]: [] – складне речення із сурядним і бсз

11.  На небі раптом загуло, зашуміло, неначе сосновий ліс на вітрі, І чорна хмара так швидко росла й бігла, ЩО можна було слідкувати за нею очима.

 

 

docx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
8847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку