Контрольна робота: "Біологія як основа біотехнології та медицини" Варіант 1, 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.

Перегляд файлу

Контрольна робота 9    Варіант 1     Дата                              Оцінка

 

Біологія як основа біотехнології та медицини

Початковий рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

  1.               Назвіть прізвище вченого, який започаткував теоретичні основи штучного добору:

        М. Вавилов;                             

        Ч. Дарвін;

        Т. Шванн;

        Г. Мендель.


2.   Укажіть, чим супроводжується споріднене схрещування організмів:


        гетерозисом;                             

        не впливає на генотип нащадків;

        підвищенням гетерозиготності нащадків;                            

       підвищенням гомозиготності нащадків.


3.       Укажіть форму штучного добору, яку найчастіше застосовують у селекції тварин:


         масовий;                             

         індивідуальний;

        розвиваючий;

        стабілізуючий.


4.       Укажіть організми, у селекції яких застосовують метод визначення якості плідників за властивостями нащадків:


        рослини;                             

        тварини;

        гриби;

        бактерії.


5.       Укажіть мінімальну кількість поколінь, протягом яких особини не повинні паруватись із близькими родичами, щоб схрещування вважали неспорідненим:


        два;

        чотири;

        три;

        шість.


6.  Назвіть прізвище ученого, який встановив центри походження і різноманітності культурних рослин:


        М. Вавилов;                             

        Ч. Дарвін;

        Г. Мендель;

        Г. Карпеченко.


Середній рівень (3 бали)

Установіть відповідність

7.   Визначте, з яких центрів різноманітності походять ті чи інші культурні рослини:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 1  центрально-американський

2  південно-американський

3  південно-азійський


4  південно-західноазійський


А   цукрова тростина

Б   виноград

В  тверда пшениця

Г   кукурудза

                  Д   картопля


8. Установіть відповідність між назвами міжвидових гібридів  та видом, який їх утворив:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 бістер

2 лігр

3 ішар


4 мул


А  гібрид між самкою коня і ослом-самцем

Б  гібрид білуги і стерляді

В  гібрид яка і великої рогатої худоби

Г гібрид між левом-самцем і тигром-самкою

Д гібрид між самкою осла і самцем коня


Виберіть декілька правильних відповідей

9.        Основними методами генетичної інженерії є:


        методи селекція рослин;

        методи отримання генетичного матеріалу;

        методи вивчення стійкості генетичного матеріалу;

        методи копіювання і розмноження генів;

о      методи перенесення і включення генетичного матеріалу в геном;

        методи клонування організмів;

        методи модифікації генів.

10. Дайте визначення термінам:

Клонування  – це ___________________________________________________ .

Біотехнологія – це __________________________________________________ .

Селекція – це  ______________________________________________________ .

Достатній  рівень (3 бали)

Установіть відповідність

11.  Установіть відповідність між латинськими вирази, що позначають особливості проведення досліджень із визначенням їхньої суті:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 1  іn situ  («на місці»)

2  іn vitro  («в склі»)

3  іn vivo  («в живому»)

4  еx vivo  («з життя»)

5  іn utero  («в матці»)

А  проведення дослідів у живій тканині в живому організмі (наприклад, експерименти на лабораторних тваринах)

Б  проведення дослідів поза організмом (наприклад, екстракорпоральне запліднення яйцеклітин поза межами організму)

В   розгляд явища чи об’єкта на місці, в природних умовах, без перенесення в середовище (наприклад, гібридизація хромосом)

Г розгляд явища чи об’єкта до народження (наприклад, ультразвукове дослідження плода)

Д проведення дослідів у живій тканині поза організмом у штучному середовищі (наприклад, вирощування стовбурових клітин у культурі)

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей

12. Охарактеризуйте клоновані, генетично модифіковані та химерні організми.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

А  Клоновані організми

Б Генетично модифіковані організми

В  Химерні організми

1 генетично однорідні організми, отримані від спільного предка неста-тевим шляхом до міне-ральних

1 організми, які мають клітини, що належать різним біологічним видам

1 організми, у геном яких уводять певні гени

2 організми, які мають клітини, що належать різним біологічним ви-дам

2 організми, у геном яких уводять певні гени

2 генетично однорідні організми, отримані від спільного предка неста-тевим шляхом до міне-ральних

3 організми, у геном яких уводять певні гени

3 генетично однорідні організми, отримані від спільного предка неста-тевим шляхом до міне-ральних

3 організми, які мають клітини, що належать різним біологічним ви-дам

 

А

Б

В

 

Високий рівень (3 бали)

13. Оцініть на конкретному прикладі переваги та можливі ризики застосування трансгенних сортів рослин для здоров’я людини. _________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

14. У чому переваги методів генної інженерії порівняно з методами класичної селекції мікроорганізмів? Чому, незважаючи на це, селекцію мікроорганізмів продовжують застосовувати й зараз? ____________________________________

 ___________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 21
Оцінки та відгуки
  1. Гурман Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Куйбіда Галя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Біла Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Козира Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Задорожна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Кушнір Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Сніжко Інеса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Кисіль Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Никифоров Валерій Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Назарук Емілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Руденко Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Лагойда Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Оксамит Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Фурман Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Дарморіз Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Богуш Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Куфтяк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Бойко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Nikifforov Valera
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 18 відгуків
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
15516
Оцінка розробки
5.0 (21 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку