Контрольна робота: "Надорганізмові біологічні системи" Варіант 1, 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.

Перегляд файлу

Контрольна робота 8    Варіант 1     Дата                              Оцінка

 

Надорганізмові біологічні системи

Початковий рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

  1.               Зазначте, як називають усі можливі типи співіснування організмів різних видів в екосистемі:

        паразитизм;                             

        мутуалізм;

        коменсалізм;

        симбіоз.


2.       Визначте, як називають тип симбіозу, за якого організми різних видів отримують взаємну користь:


        коменсалізм;                             

        конкуренція;

        мутуалізм;

        паразитизм.


3.       Визначте, як називають фактори неживої природи:


         антропогенні;                             

         антропічні;

        біотичні;

        абіотичні.


4.       Зазначте, як називають просторове та трофічне положення популяції певного виду в екосистемі:


        місце перебування;                             

        трофічний рівень;

        екологічна ніша;

            симбіоз.


5.       Прикладом пристосування, що утворилося в результаті коеволюції, може слугувати:

        однакові пристосування для польоту в кажанів і птахів;                             

        здатність деяких видів метеликів створювати свої ультразвукові сигнали, щоб заплутати кажанів;

         довге хутро та пухнастий хвіст у полярної лисиці;

         довга шия в жирафа;                            

         однакова форма тіла в дельфінів і риб.

6.    Заказник від заповідника відрізняється тим, що:

        у заказнику може бути дозволена господарська діяльність, якщо вона не шкодить охоронним об’єктам;                             

        заповідник створюють з метою збереження невеликої кількості особливо цінних об’єктів природи;

        у заказниках суворіший режим і заборонена будь-яка діяльність людини;

        заказник — це альтернативна назва заповідника, принципової відмінності між цими поняттями немає;

        заказник призначено для туризму та рекреації, тому в ньому створюють умови для безпечного перебування людей.

Середній рівень (3 бали)

Установіть відповідність

 

А

Б

В

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

7.   Установіть відповідність між видами екологічних факторів та прикладами, які їх ілюструють:

1  абіотичні

2  біотичні

3  антропогенні

А  підвищений уміст радіонуклідів у ґрунті

Б  уміст газів у ґрунті

В  взаємодія хижак-здобич

8. Установіть відповідність між парами видів та відносинами, які між ними можуть виникати:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 підосичник – осика

2 малярійний комар – людина

3 малярійний плазмодій – людина


4 орхідеї – тропічні дерева


А коменсал – хазяїн

Б мутуалістичні відносини

В кровосисний вид – живитель

Г паразит – хазяїн

Д хижак – здобич


Виберіть декілька правильних відповідей

9.       Виберіть 7 типів речовини, які є структурними елементами біосфери

        біокосна – біогенно-абіотична речовина, продукти розкладу і переробки косної речовини організмами;

        радіоактивна;

        космічна;

        розсіяні атоми;

        антропогенна – речовина, утворена діяльністю людини;

о      біогенна – речовина, утворена й перероблювана організмами;

        косна – абіотична речовина, утворена без участі живого;

        жива – сукупність усіх організмів на Землі.

10. Дайте визначення термінам:

Екологічна піраміда – це ____________________________________________ .

Екосистема – це ____________________________________________________ . Ланцюг живлення – це  _____________________________________________ .

Достатній  рівень (3 бали)

Установіть відповідність

11.  Установіть відповідність між екологічними чинниками та їх характеристиками:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

1  правило взаємодії екологічних чинників

2  закон оптимуму

3  правило адаптивності

4  правило обмежувального чинника

5  правило екологічної  ніші

А   організми пристосовуються до всієї сукупності чинників, що діють на них

Б  кожен чинник позитивно впливає на життєдіяльність організмів лише у певних межах

В за сумісної дії на організм одні чинники можуть посилювати чи послаблювати впливи інших чинників

Г  життєдіяльність виду обмежується тим чинником, дія якого є найбільш віддаленою від оптимальної

Д  у відповідь на вплив умов середовища у організмів у процесі еволюції формуються пристосування

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей

12. Назвіть основні критерії для кожної із структур екосистеми.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

А  Просторова структура

Б  Видова

 структура

В  Екологічна структура

1 співвідношення попу-ляцій різних  видів, які виконують певні функції в екосистемі

1 визначається видовою різноманітністю, тобто кількістю популяцій та видів

1 визначається розта-шуванням елементів абіотичної та біотичної частин у просторі екосистеми

2 визначається видовою різноманітністю, тобто кількістю популяцій та видів

2 визначається розта-шуванням елементів абіотичної та біотичної частин у просторі екосистеми

2 співвідношення попу-ляцій різних  видів, які виконують певні функції в екосистемі

3 визначається розта-шуванням елементів абіотичної та біотичної частин у просторі екосистеми

3 співвідношення попу-ляцій різних  видів, які виконують певні функції в екосистемі

3 визначається видовою різноманітністю, тобто кількістю популяцій та видів

 

А

Б

В

 

Високий рівень (3 бали)

13. На підставі правила екологічної піраміди визначте, скільки фітопланктону необхідно, щоб в Арктиці зміг вирости та існувати один білий ведмідь масою 400 кг (ланцюг живлення: фітопланктон – зоопланктон – риби – тюлені – білий ведмідь)? Побудуйте пряму екологічну піраміду біомаси. __________________

____________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

14. Складіть порівняльну характеристику продуцентів, консументів, редуцентів. Складіть декілька пасовищних ланцюгів живлення.

Ознака

Продуценти

Консументи

Редуценти

Організми

 

 

 

 

Тип живлення

 

 

 

 

Роль в екосистемах

 

 

 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 24
Оцінки та відгуки
  1. Русалович Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Cartoon Mix
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  3. Гурман Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Біла Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Козира Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Задорожна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Куцик Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Кушнір Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Сніжко Інеса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Кисіль Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Никифоров Валерій Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Назарук Емілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Яцук Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Руденко Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Лагойда Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Оксамит Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Фурман Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Дарморіз Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Богуш Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Куфтяк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Бойко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Nikifforov Valera
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 21 відгук
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
8616
Оцінка розробки
4.8 (24 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку