5 клас
Контрольна робота(тест) .
«Будова слова. Орфографія».
І варіант
1. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) квітка, квітник, заквітчати, квітковий;
б) вулиця, вуличний, вулик, вуличка;
в) вітер, вітровий, вітрина, вітрила.
2. Знайти слово із закінченням:
а) хоробрість; б) таксі; в) переробка.
3. Указати рядок, у якому всі слова з нульовим закінченням:
а) вогонь, ватра, дощ, ведмідь;
б) хліб, луг, жолудь, урок;
в) мить, кролик, доля, віз.
4.У словах читати, співати значуща частина ТИ – це
а) закінчення;
б) суфікс;
в) корінь.
5. Знайти речення, у якому під – є префіксом у слові:
а) (Під) березу їжачок наносив сінця ріжок.
б) Безпощадній зброї сміху я боюся (під) даватись.
в) Любив я скрип коліс (під) важкими возами в жнива.
6. Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс пре-:
а) пр….білий, пр….буток, пр….давити;
б) пр…смачний, пр….гарний, пр….мудрий;
в) пр…злий, пр…смачний, пр…вітний.
7. Розібрати подані слова за будовою.
Придорожній, вгорі, прислів'я, найсмачніший, відтінок.
8. Підібрати спільнокореневі слова до даних.
Будинок –
Світло –
9.Написати твір-мініатюру «Вигадливі візерунки весни» з використанням слів із префіксами пре-, при-.
5 клас
Контрольна робота(тест) .
«Будова слова. Орфографія».
ІІ варіант
1. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) гіркий, гірчиця, гірка, гіркота;
б) відомий, провідник, провідати, відьма;
в) зростати, зріст, переросток, паросток.
2. Знайти слово із закінченням:
а) юність; б) вітер; в) школа.
3. Указати рядок, у якому всі слова з нульовим закінченням:
а) подорож, затишний, схил, гавань;
б) будинок, збір, листок, кущ;
в) підмет, стіл, дорога, даль.
4. За допомогою якої значущої частини слова утворюємо нові форми слова?
а) кореня;
б) суфікса;
в) закінчення.
5. Знайти речення, у якому без – є префіксом:
а) Хати (без) дахів здавалися зірваними грибочками.
б) Вранці вулиці здавалися (без) людними.
в) (Без) труда рибки не вловиш.
6. Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс при-:
а) пр…бути, пр…вести, пр…знатися;
б) пр…красний, пр…бігти, пр…чарувати;
в) пр…пливти, пр…голосно, пр…швидко.
7. Розібрати подані слова за будовою.
Найтепліший, внизу, безмежний, підлісок, пшениця.
8. Підібрати спільнокореневі слова до даних.
Білий –
Зима –
9. Написати твір-мініатюру «Чим пахне весна» з використанням слів із префіксами пре-, при-.