Контрольна робота "Дієслово (форми дієслова), службові частини мови"

Про матеріал
Контрольна робота "Дієслово (форми дієслова), службові частини мови". Тестові завдання на різні рівні знань
Перегляд файлу

Контрольна робота з тем: «Дієслово, форми дієслова, службові частини мови» 24.05.21

I-II рівні (початковий та середній)

1. Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова

А. мріяти – мріять    Б. молоти – мелють    В. солити – солють     Г. бігти – біжуть

Д. ловити – лювлють.

2. Форму наказового способу дієслова вжито в реченні

А. «Любі колеги, відсьогодні переходимо на здорову їжу»,– весело констатувала Лідія.

Б. «За третім столиком замовили «Неаполітано» з подвійним сиром»,– голосно   

       вигукнула офіціантка.

В. Сьогодні вводимо нове меню, яке схвалили співробітники нашого ресторану.

Г. Намасти хліб сирною масою, зверху притруси петрушкою – і канапка готова!

Д. Раджу спробувати нашої піци, випеченої за спеціальним рецептом у дров’яній печі.

3.Чергування приголосних за дієвідмінювання відбувається в усіх дієсловах у рядку

А. берегти, пекти, летіти             Б. писати, просити, вірити

В. простити, грати, їздити           Г. читати, любити, водити       Д. ловити, бігти, шити

4.  Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

А.  віч/на/віч, по/домашньому, будь/де     Б.  по/людськи, як/небудь, як/найбільше

В.  в/тричі, колись/то, хтозна/куди            Г.  де/не/де, в/цілому, по/четверте

Д.  до/речі, без/кінця/краю, далеко/таки

5. Окремо треба писати всі прислівники в рядку


А. неждано/негадано, раз/у/раз, рано/вранці   

Б. сам/на/сам, без/кінця/краю, на/прикінці

В. до/побачення, кінець/кінцем, на/щастя       

Г. хтозна/звідки, усього/на/всього, до/пізна

Д. по/рідному, на/вприсядки, віч/на/віч


6. Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку


А. накреслений, зшитий, роблячий, побачений  

Б. лежачий, посивілий, зліплений, нафарбований

В. зацікавлений, помолодівший, уславлений, змарнілий    

Г. розвалений, посміхаючийся, палаючий, знайдений                    

Д. оформлений, випечений, потемнівший, забутий


7. Граматично правильно побудовано словосполучення
 


а) змагання по настільному тенісу;
б) при сприянні міністерства;
в) звернутися по допомогу;
г) пропустити із-за хвороби;
д) розмовляє на англійській мові.


8. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
 


а)  Без країні не проживеш.
б) Друзі пізнаються в біді.
в) Як гукнеш, так і відгукнеться.


9. Граматично правильно побудовано словосполучення
 


а) звернутися по питанню;
б) забути із-за неуважності;
в) виконати на вимогу;
г) відповідно з наказом;
д) хворіти пневмонією.


10. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні
 


а) Як/би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш.
б) Про що/б не писав поет, він завжди пише про людину.
в) Я поважаю тебе за/те, що ти завжди дотримуєш слова.
г) Я мушу книжки читати, що/б очі мої не осліпли.
д) Як/би не тис мороз, а весна буде.


11. Позначте рядок, у якому всі слова є дієприкметниками.


А. Запрошений, обсаджений, притихлий, військовий.

Б. Підбитий, посивілий, здійснений, порослий.

В. Несказаний, незроблений, нездоланний, похилий.

Г. Заборонений, замкнутий, здоровенний, вибраний.


12. Дієприслівниковий зворот є у реченні

А. Іноді туман на озері розривається, одкриваючи блідо-блакитну воду.

Б. Кожне слово людську історію чудово, як чиста крапля, відбива.

В. Богдан, нахмурившись, стоїть біля столу над розкритим конспектом.

Г. Стомлені спекою днини, тихою повінню снів, не замовкають долини в дзвоні рясних цвіркунів.

13. Букву Н на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


А. Туман…о, несподіван…о, зран…я

Б. Позмін…о, несказа́н…о, височен…о

В. Щоден…о, шален…о, нескінчен…о

Г. Гуман…о, попідвікон…ю, стомлен…о.


14. Потребує редагування речення

А. Відвівши сина в дитячий садочок, мама пішла на роботу.

Б. Зазирнувши до кімнати, Катруся побачила багато книжок.

В. Діти йшли берегом річки, зарослої очеретом.

Г. Уносячи добрива в ґрунт, рослини дуже швидко ростуть.

15. Дієприслівниковий зворот є в реченні

А. В колисці, сплетеній із верболозу, мене малого мати колисала.

Б. І, здається, з моєї долоні вирушають, співаючи, в путь колоски.

В. Земля моя летітиме в світах, розгойдуючи простір колосками.

Г. У хвойному лісі, затіненому зеленими кронами дерев, весна починається пізніше.

16. Разом треба писати НЕ з усіма прислівниками в рядку


А. Не/гативно, не/по-людськи, не/щодавно

Б. Не/порушно; не/притомно; не/холодно, а тепло.

В. Не/дуже, не/забаром, не/самовито

Г. Не/втомно, не/вдовзі, не/обхідно.


17. Потребує редагування речення

А. Сашко, прочитавши книгу, відніс її до бібліотеки.

Б. Відчинивши вікно, до мене долинули звуки музики.

В. Падав сніг, укриваючи все довкола білою ковдрою.

Г. Земля, умита росами, повільно прокидалась.

III-IV рівні (достатній та високий)

18. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Перекладачці не треба буде (1)навіть заходити по нас, краще хай вона, (2)закінчивши свої домашні справи, зустріне всіх (3)коло фонтана, де ми (4)вчора кидали монетки на щастя.

А. прислівник   Б. форма дієслова (дієприкметник)

В. форма дієслова (дієприслівник)        Г. прийменник    Д. частка

19.З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Небо зоріло (1)мільйонами вогників, тільки на заході, (2)скраю обрію, темніла хмара, а на сході блимала зоря, (3)розливаючись кривавим (4)відблиском.

1.мільйонами    2. скраю     3. розливаючись  4. відблиском

А. іменник    Б. числівник        В. дієприслівник (форма дієслова)

Г. прийменник       Д. прислівник

20. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Дика груша (1)облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стиха піниться, бджоли (4)неначе киплять.

  1. облита     2. що       3. стиха       4. неначе

А. сполучник    Б. дієприкметник (форма дієслова)     В. дієприслівник (форма дієслова) Г. прийменник       Д. прислівник

21. Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).

Як справжній митець (1) він (2) незважаючи на уявну відчуженість від світу (3) був уважний (4) чутливий до всього навколишнього (5)  і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


А1

Б2

В3

Г4

Д5


22. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.


Відокремлений член речення

1додаток

2означення

3обставина

4прикладка (різновид означення)

 

Приклад речення

А. Окрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники.

Б. Заказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів.

В. Власники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій.

Г. Поставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників.

Д. Іноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду.

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.


23. Увідповідніть


Умова вживання тире

1тире між підметом і присудком

2тире на місці пропущеного члена речення

3тире при відокремленій прикладці

4тире в безсполучниковому складному реченні

Приклад речення

А. Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий.

Б. Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії.

В. Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро.

Г. Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен.

Д. Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління.


 

doc
Додано
30 травня 2021
Переглядів
1670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку