Контрольна робота для 10 класу (академічний рівень) містить тестові і практичні завдання, що дає можливість учителеві перевірити знання учнів з теми "Стилістичні засоби лексикології і фразеології". Відповідає вимогам програми.
Стилістичні засоби лексикології і фразеології
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (5б )
1.Позначте речення, у якому неправильно вжито слово:
а) Іван бере участь у змаганнях з футболу.
б) Настав святковий день - неділя.
в) Передплата на газети і журнали починається в жовтні.
г) Мовний режим передбачає спілкування в школі винятково українською мовою.
2.Позначте рядок стилістично забарвлених слів:
а) ходьба, завжди, добрий, молочний; б) годинник, маяк, варення, марево;
в) музиченьки, козачок, мазунчик, вовчище; г) зоря, дорогий, форма, заєць.
3.Позначте рядок стилістично нейтральних слів:
а) зашарітися, любити, переказувати, краєчок;
б) дощ, троянда, місяць, ігри;
в) хвалити, шкандибати, маячити, жаліти;
г) жнива, корабель, майстер, зазубрити.
4. Позначте речення, у якому вжито просторічне слово:
а) А все-таки катюзі, як кажуть, буде по заслузі.
б) Були негоди і поразки, і щирість справжньою була.
в) Зацвіли луги, діброви.
г) Люблю пісні краю рідного.
5.Позначте рядок професійних слів:
а) підручник, правило, параграф, учень;
б) водень, кислота, пробірка, хімія;
в) бісектриса, крива, таблиця, тангенс;
г) лібрето, скерцо, дієз, сольфеджіо.
6. Позначте речення, у якому є діалектне слово:
а) Ліси – легені планети. б) На вулиці скрипка грає.
в) Ой, заграйте, легіники, хороші музики. г) На столі виблискувало чудове намисто.
7. Позначте рядок запозичених слів:
а) Сюрреалізм, каскад, імпорт, рушник; б) аорта, традиція, пейзаж, голкіпер;
в) форт, шлюз, суддя, рефері; г) колектив, фортисимо, студент, воротар.
8. Визначте речення, у якому вжито авторський неологізм:
а) Не дивися так привітно, яблуневоцвітно.
б) Літа за обрій промайнули.
в) Літа минулі гудити не смію.
г) Пливуть осінні тихі небеса.
9. Позначте рядок, який складають лише загальновживані слова:
а) мир, господар, вуйко; б) скло, гейзери, когут ;
в) планета, мізинець, ватра; г) лимон, артист, пісня.
10. Архаїзм ужито в реченні:
а) Добре діло - булава... б) Були тут і кожум’яки, і стельмахи, і золотарі.
в) Рябко один, як перст, не спить. г) Козак Іван завжди мав при собі кілька мушкетів.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
11. Позначте правильні відповіді: (1б)
а) слова кріпак, панщина, поденне в сучасній мові замінені іншими;
б) слова ланіти, чоло, десниця - застарілі;
в) слова файний, Фаїна, флояра є загальновживаними;
г) слова кукуля, гайстер, коц - діалектні;
д) слова піїт, воєвода в сучасному вжитку замінені іншими.
Завдання на встановлення відповідності
12. Установіть відповідність: (2б)
а) діалектні слова; б) запозичені слова; в) професійні слова; г) застарілі слова.
|
1. Грейдер, абревіатура, агент, фокус. 2. Дзиґар, тать, драгоман, рать. 3. Ріпа, гоц, черес, плай. 4. Курінний, шульга, рало, вуйна. 5. Гіпотенуза, парабола, рівняння, координати.
|
13. Замініть застарілі слова сучасними літературними відповідниками: (2б)
Ратник, вої, рало, перебендя, кав’яр, каламар.
14. Наведіть приклади двох речень, у яких ужито авторські неологізми. (2б)