Контрольна робота відповідає вимогам оновленої програми з української мови.
Тестові та практичні завдання, подані в роботі, допоможуть учителеві перевірити знання учнів з теми
"Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення".
5 клас. Контрольна робота
Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (5балів)
1.У якому рядку подано тільки словосполучення?
а) зелене жито, відповідати правильно;
б) дівчина вишиває, прибирати хату;
в) кольорові сни, у мріях;
г) малеча грається, різнобарвна осінь.
2. Неправильно визначено головне слово в словосполученнях рядка
(головне слово підкреслено):
а) чарівна мелодія, зоряне намисто;
б) колискова пісня, служити вірно;
в) синє небо, читати вголос;
г) кароока дівчина, сміливий юнак.
3. Укажіть рядок, у якому словосполучення поєднуються тільки за змістом:
а) рання осінь, блакить неба;
б) щасливе дитинство, хист до малювання;
в) читати вголос, шапка набакир;
г) весела пісенька, іти швидко.
4. Вкажіть рядок, у якому подано правильний розбір словосполучення:
а) улюблена пісня - словосполучення, просте, іменникове, прийменникове,
узгодження;
б) писати каліграфічно - словосполучення, просте, дієслівне, прийменникове,
прилягання;
в) грати на кобзі - словосполучення, просте, дієслівне, прийменникове,
керування;
г) веселе каченя - словосполучення, просте, прикметникове, безприйменникове,
узгодження.
5. Вкажіть рядок, у якому подано односкладне речення:
а) Гуляє осінь у садах.
б) Ріки – очі природи.
в) Лине хмарка кучерява в небі голубім.
г) Люблю пісні мойого краю.
6. Вкажіть речення, у якому є всі другорядні члени.
а) Озвався співом день грядущий.
б) Під маминим вікном горить калина…
в) Верхівки сосен у лісі були облиті сонячним багрянцем.
г) Розлилися круті бережечки.
7. Присудок – це
а) головний член речення, який означає предмет і відповідає на питання хто? що?
б) головний член речення, який означає дію предмета і відповідає на питання:
що робить підмет? що з ним робиться? хто або що він є? який він є?
в) другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на питання
непрямих відмінків.
г) головний член речення, який означає предмет і відповідає на питання
що робити ? що зробити?
8. Другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета і відповідає на
питання який? чий? котрий? -
а) обставина; б) означення; в) додаток; г) підмет.
9. За наявністю головних членів речення поділяються на:
а) односкладні і двоскладні; б)поширені і непоширені;
в) прості і складні; г) повні і неповні.
10. Складним є речення:
а) Зацвіли вишні і сливи, абрикоси і персики.
б) Дерево не може жити без коріння, а людина – без роду.
в) Як тебе не любити, Києве мій.
г) Люби, шануй чарівне наше слово.
Завдання на встановлення відповідності (2бали) 11.Встановіть відповідність між поданими реченнями та їх видами
Види речень |
Речення |
1. Розповідне, неокличне |
а) Любіть своє чарівне місто. |
2. Питальне , окличне |
б) Стоїть на чатах дідуган-маяк |
3. Спонукальне, неокличне |
в) Хто знає, як вночі дельфіни сплять?! |
4. Спонукальне, окличне |
г) Любіть красу своєї мови! |
5. Розповідне, окличне |
|
12. Зробіть синтаксичний розбір речення: (2бали)
Не забувай про отчий свій поріг!
13. Зробіть синтаксичний розбір словосполучення рідна мова (1бал)
14. Поширте речення. (2бали)
Мова милозвучна. Лунає пісня.