Контрольна робота для 7 класу "Прислівник як частина мови"
Мета:оцінити рівень навчальних досягнень семикласників з теми «Прислівник як частина мови»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання прислівників у мовленні; удосконалити навички розпізнавати мовні явища, встановлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо;
1 варіант
1) Укажіть рядок, в якому лише прислівники:
А) Удвох, вночі, два, довго;
Б) вночі, наспіх, вбік, бік;
В) босоніж, насилу, давно, тричі.
2) Прислівник, який означає час дії:
А) вголос; Б) праворуч;
В) напередодні; Г) наперекір.
3) Прислівник, який означає мету дії:
А) навмисне; Б) влітку;
В) вороже; Г) вліво.
4) Прислівник, який у вищому ступені має суфікс -ш-:
А) ясно; Б) сильно;
В) швидко; Г) весело.
5) Перепишіть, позначивши наголос, вставляючи Н або НН:
Священ..о, відмін..о, темн..о, гуман..о, здивован..о.
6) Зробіть синтаксичний розбір речення:
Влітку озеро здалеку манить прохолодою.
7) Перепишіть, розкрийте дужки:
А) Там мене зустріли (по) домашньому.
Б) Відійшли ми зовсім (не) далеко.
В) (Не)веселі, а дуже сумні очі дивились на мене.
8) Розкрийте дужки:
(По) перше, час (від) часу, (з) низу, з роду (віку), (ні) куди.
9. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку предмета.
А Діяти наперекір.
Б Поділити надвоє.
В Читання вголос.
Г Повертати наліво.
10. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування (записати утворені прислівники).
А Ніжно, ясно.
Б Довго, вузько.
В Чітко, весело.
Г Швидко, мудро
11. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням.
А Занадто. |
1 Часу. |
Б Угорі. |
2 Способу дії. |
В Швидко. |
3 Мети. |
Г Згарячу. |
4 Причини. |
Д Напоказ. |
5 Міри й ступеня дії. |
Е Віддавна. |
6 Місця. |
12. Установити відповідність між прислівниками та ступенями порівняння.
А Найбільш весело. |
1 Вищий ступінь порівняння (проста форма). |
Б Веселіше. |
2 Вищий ступінь порівняння (складена форма). |
В Більш весело. |
3 Найвищий ступінь порівняння (проста форма). |
Г Найвеселіше. |
4 Найвищий ступінь порівняння (складена форма). |
2 варіант
1) У якому рядку всі слова – прислівники?
А) Повільно, вільний, по-друге, щодня;
Б) ліворуч, тепло, десь, щось;
В) довго, пізненько, легше, здуру.
2) Прислівник, який означає місце дії:
А) красиво; Б) внизу;
В) зопалу; Г) нерухомо.
3) Прислівник, який означає спосіб дії:
А) вночі; Б)глибоко;
В) схвильовано; Г) всюди.
4) Прислівник, який у вищому ступені має суфікс -іш-:
А) легко; Б) тепло;
В) глибоко; Г) рідко
5) Перепишіть, позначивши наголос, вставляючи Н або НН:
Активн..о, старан..о, туман..о, сумн..о, несказан..о.
6) Зробіть синтаксичний розбір речення:
Зранку весело гріє весняне сонце.
7) Перепишіть, розкрийте дужки:
А) (Не) порушно стоять дерева, загорнені в сутінь.
Б) (Не) далеко, а зовсім поряд щось забулькотіло.
В) (На) решті почалося літо.
8) Розкрийте дужки:
(По)товариськи, пліч (о) пліч, раз (у) раз, часто (густо), (на)завжди.
9. Визначити рядок, у якому прислівник позначає ознаку стану.
А Сидіти праворуч.
Б Радіти по-батьківськи.
В Вдало дібраний.
Г Бігти швидко.
10. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування (записати утворені прислівники.
А Низько, дорого.
Б Темно, легко.
В Дешево, хитро.
Г Світло, гостро.
11. Установити відповідність між прислівниками та їх розрядами за значенням.
А Наперекір. |
1 Часу. |
Б Знічев’я. |
2 Способу дії. |
В Весело. |
3 Мети. |
Г Щороку. |
4 Причини. |
Д Праворуч. |
5 Міри й ступеня дії. |
Е Надто. |
6 Місця. |
12. Установити відповідність між прислівниками та ступенями порівняння.
А Найлегше. Б Менш легко. В Найменш легко. Г Легше. |
1 Вищий ступінь порівняння (проста форма). 2 Вищий ступінь порівняння (складена форма). 3 Найвищий ступінь порівняння (проста форма). 4 Найвищий ступінь порівняння (складена форма). |