Презентація "Не з дієприслівниками"

Про матеріал

Презентація до відкритого уроку в 7 класі на тему "Не з дієприсліниками".

Мета: навчити учнів правильно писати не- з дієприслівниками, застосовуючи відповідні правила, аргументовано доводити свій вибір; формувати компетентності: комунікативну(мовну та мовленнєву – навички спілкування та письма);

соціальну – формування поваги до традицій українського народу(народна творчість); інформаційно-пізнавальну – розвиток пізнавальних інтересів; розвивати пам'ять, логічне мислення; виховувати почуття поваги до народної творчості.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Не з дієприслівниками

Номер слайду 2

(Не)почавши, думай, а почавши, роби. Народна мудрість. Епіграфи до уроку: Не досить оволодіти премудрістю, треба також уміти користуватися нею. Цицерон

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Гра «Третє зайве»(Не)зробивши, (не)знаючи, (не)навидячи.(Не)дооцінюючи, (не)писавши, (не)зчувшись.(Не)погодившись, (не)перевіривши, (не)воливши.(Не)хтуючи, (не)притомнівши, (не)пізнавши.(Не)дійшовши, (не)дочуваючи, (не)помічаючи.

Номер слайду 5

Не здужавши Нездужаючи (не змігши) (хворіючи)Зверніть увагу!

Номер слайду 6

Непокоячись (хвилюючись)Зверніть увагу!Не покоячись (не спочиваючи)

Номер слайду 7

Зверніть увагу!Не славлячи (не прославляючи);Неславлячи (ганьблячи).

Номер слайду 8

Коментоване письмо1) Петро (не)здужаючи вже кілька днів виглядав блідим і знесиленим. Він (не)здужавши підняти уламок скали приніс великий гострий камінь.2) (Не)покоячись на м’яких меблях змалку він звик до дерев’яних нар.(Не)покоячись про довкілля старшокласники вирішили патрулювати парк.3) Баба побігла селом (не)славлячи своїх дітей. Вони чесно виконували свою роботу (не)славлячи героїв.

Номер слайду 9

Гра «Знайди пару»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Говорити (не)думаючи, - (не)знаючи курсу.(Не)попрацювавши у спеку,втрачають відповідальність. Не піднімай вітрил, оскверняєш себе.(Не)славлячи інших,однаково, що стріляти не цілячись.(Не)хтуючи обов’язки,і мухи не впіймаєш. Якби, (не)беручись за справу, можна було навчитися,соромиш себе.(Не)навидячи інших, пес став би професором.(Не)вміючи,голодуватимеш у холод.

Номер слайду 10

Байка Чорно працював Віл, (не)доїдаючи, (не)допиваючи, із плуга у віз перепрягаючись. І все тягнув лямку з останніх сил, навіть хвилини (не)спочиваючи. Зустрівся якось із ним благородний Олень та й питає: Заради чого жили надриваєш, (не)волячи себе повсякчас?Як заради чого? Для дітей стараюся, (не)покоюся про їхнє майбутнє!А я (не)гаю часу даремно, учу своїх оленят самостійно харч добувати, щоб (не)росли трутнями.(За І. Власенком)

Номер слайду 11

Запам’ятай! Незважаючи = попри, дарма що;Не зважаючи = не звертаючи уваги;Не дивлячись = не дивитися.

Номер слайду 12

«Загублене слово»Незважаючи – не зважаючи – не дивлячись1. …. на дощ, ми ідемо гуляти.2. Хлопчик біг, …. під ноги.3. Я іду в кіно, …. на пізній час.3. Діти, …. на зауваження вихователя, продовжували гратись.4. Учениця писала речення, …. на дошку.5. …. на маленький вітерець, було дуже душно.6. Дівчина, …. на прохання зупинитись, продовжувала бігти далі.7. Жінки, …. на крики дітей, спокійно розмовляли.8. Максим ніяково поклав подарунок на стіл, … на Марину.

Номер слайду 13

Перевір1. Незважаючи на дощ, ми ідемо гуляти.2. Хлопчик біг, не дивлячись під ноги.3. Я іду в кіно, незважаючи на пізній час.3. Діти, не зважаючи на зауваження вихователя, продовжували гратись.4. Учениця писала речення, не дивлячись на дошку.5. Незважаючи на маленький вітерець, було дуже душно.6. Дівчина, не зважаючи на прохання зупинитись, продовжувала бігти далі.7. Жінки, не зважаючи на крики дітей, спокійно розмовляли.8. Максим ніяково поклав подарунок на стіл, не дивлячись на Марину.

Номер слайду 14

Гра «Хто швидше»Запишіть подані словосполучення з дієприслівни-ками у 2 стовпчики: 1) ті, що пишуться з не окремо; 2) ті, що пишуться з не разом.(Не)прочитавши книгу, (не)повернувшись у село, (не)почувши дзвоника, (не)дооцінюючи можливості, (не)розламавши кригу, (не)стямлячись від обурення, (не)дослухаючись до порад, (не)долюблюючи брехунів, (не)доївши яблука, (не)волячи сусідів, (не)зловивши риби, (не)покоячись про ячмінь, (не)вгаваючи ні на хвилину, (не)помітивши ошуканства, (не)навидячи базік, (не)підрахувавши витрат.

Номер слайду 15

Ключ. Якщо ви правильно виконали завдання, із других букв записаних іменників складеться початок прислів’я: «….за діжку не берись».

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Параграф 29 – вивчити правила. Вправа 298 (І, ІІ).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Грабар Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бурамбаєва Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Стовбун Наталія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бойко Інна
    Дуже гарна та яскрава презентація. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ярич Вікторія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Оробченко Аліна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Деркач Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Шпичко Свiтлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
pptx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
30439
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку