Контрольна робота (ДПА - комбінована) для учнів 4 класу з української мови

Про матеріал

Завдання для контрольної роботи відповідають вимогам діючого Державного стандарту для учнів 4 класу ( зі змінами й доповненнями). Стануть в нагоді вчителям,які працюють з учнями 4 класу. матеріал містить додаткові завдання для підготовки учнів до контрольної.

Перегляд файлу

_____________________________________           варіант1

  1. Уважно  прочитай  текст.

                                Павучкові рушнички

           Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м'якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмиван­ня. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав. Не знав і сам павучок.

     Колись хутенько він виткав собі зви­чайнісінького рушника,  а ті, гарні, cховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Чи ж не клопіт?

     Але незручно отак, з порожніми руками, на очі жукові з'являтися. Доведеться-таки з одним рушником розпрощатись. Довго  вагався павучок, якого взяти. А рушники — один кращий другого... Нарешті вибрав, замкнув майстерню  і вирушив у дорогу.

    Літній день був чудовий, бе(з,с)хмарний. Сонце ( щ,шч)едро зігрівало землю, а вітер (з,с)почивав під кущ..м  ліщини. На  лісовій галявині поба­чив павучок  в..селе товариство. Взявшис..  за лапки, комахи водили танок. Пос..редині кола було видно жи(т, тт)єрадісну золотокрилу бджілку. Во­на щасливо  усміхалас.. . Тут був і майст..р — жук.  Павучок підійшов ближче і зро­зумів: товариство відзначало день народже(н,нн)я  бджілки!

  Ходи до нас! — гукнула до павучка іме­нинниця.

   Павучок  спробував був відмови­тись , та до нього підбіг завзятий мурашка,  ухопив за лапку — і всі  полинули у танок. За хвилину павучок забув про все на світі. Йому  було дуже й дуже весело.

Танок закінчився, біля бджілки з'явилася ціла купка подарунків. Чого тут тільки не було! Прозора парасолька, лозяний кошик, різьблена скринька,  полив’яний гор­щик, золотавий шнурочок...

   Чого ти? — легенько підштовхував па­вучка жук. — Давай і свій подарунок.  Страшенно ніяковіючи, павучок подав бджілці маленького пакуночка. Та розгорнула й радісно вигукнула:

  Ой, спасибі! Такого гарного рушничка зроду ще не мала!

 Всі  стали  хвалити  чудовий  павучків  подарунок .

   У мене ще кращі є...

    То похвалися! — озвався жук.

   Гайда! — павучок першим помчав до  майстерні, за ним його нові друзі. Відімкнув скриню та й заходився дарувати:

  Це тобі, метелику! А це — мурашеві. Це тобі, втирайся на здоров'я,  жуче!

Відтоді всі комахи стали вмиватися аж тричі на день, бо втиратися павучковими руш­ничками було напрочуд приємно!          (325 слів.)

                                                                    Марія Пономаренко

2.  Спиши виділену частину  тексту, вставляючи букви й розкриваючи  дужки.

3. Визнач жанр прочитаного тексту.

А) казка;                       Б) оповідання;                В) легенда;

4. Визнач, хто з героїв  був майстром ?

А) жук – рогач;                Б) цвіркун;                В) мурашко ;

5. Визнач,  про яку пору року розповідається у казці.

А) осінь;                           Б) літо ;                     В) весну

6. Визнач, якими членами речення є підкреслені  слова:   Друзі подарували  бджілці прозору парасольку,  лозяний кошик,  різьблену скриньку,  полив’яний гор­щик.

А) головні члени речення;

Б) однорідні другорядні  члени  речення;

В) однорідні присудки;

7. Вибери рядок, де правильно вказано закінчення слова кущ в орудному  відмінку  однини:

А)  - ем;                   Б) - ом;                 В ) - єм

8.Вибери  рядок, де прикметник  вживається в переносному  значенні:

А) гострий ніж;            Б) гостре  слово;             В) гостра пилка;

9. Подумай і дай  відповідь на питання:  Чи буде жук  робити  скриню  для  павучка? Чому?

_____________________________________              варіант 2

  1. Уважно  прочитай  текст.

                                Павучкові рушнички

           Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м'якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмиван­ня. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав. Не знав і сам павучок.

     Колись хутенько він виткав собі зви­чайнісінького рушника,  а ті, гарні, cховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Чи ж не клопіт?

     Але незручно отак, з порожніми руками, на очі жукові з'являтися. Доведеться-таки з одним рушником розпрощатись. Довго  вагався павучок, якого взяти. А рушники — один кращий другого... Нарешті вибрав, замкнув майстерню  і вирушив у дорогу.

   Літній день був чудовий, безхмарний. Сонце  щедро зігрівало землю, а вітер спочивав під кущем  ліщини. На  лісовій галявині поба­чив павучок  веселе товариство. Взявшись  за лапки, комахи водили танок. Посередині кола було видно життєрадісну золотокрилу бджілку. Во­на щасливо  усміхалась . Тут був і майстер — жук.  Павучок підійшов ближче і зро­зумів: товариство відзначало день народження бджілки!

  Ходи до нас! — гукнула до павучка іме­нинниця.

   Павучок  (с,з)пробував був відмови­тись  та  завзятий мурашка ухопив його за лапку — і всі полинули у танок. За хв..лину павучок забув про все на світі. Йому  було  дуже  й  дуже   вес..ло.

   Танок закінчився, біля бджілки з..явилася ціла купка  подарунків. Чого тут тіл..ки  (не)було! Прозора  парасол..ка,  лозяний кошик, різьблена скрин..ка,  полив..яний гор­щик,  з..лений  пл..тений шнурочок...

   Чого ти? — легенько підштовхував па­вучка жук. — Давай і свій подарунок.  Страшенно ніяковіючи, павучок подав бджілці маленького пакуночка. Та розгорнула й радісно вигукнула:

  Ой, спасибі! Такого гарного рушничка зроду ще не мала!

 Всі  стали  хвалити  чудовий  павучків  подарунок .

   У мене ще кращі є...

   То похвалися! — озвався жук.

  Гайда! — павучок першим помчав до майстерні, за ним його нові друзі. Відімкнув скриню та й заходився дарувати:

  Це тобі, метелику! А це — мурашеві. Це тобі, втирайся на здоров'я,  жуче!

    Відтоді всі комахи стали вмиватися аж тричі на день, бо втиратися павучковими руш­ничками було напрочуд приємно!          (325 слів.)

                                                                    Марія Пономаренко

2.  Спиши  виділену  частину  тексту,  вставляючи букви й розкриваючи  дужки.

3. Визнач  жанр прочитаного тексту.

А) оповідання;                    Б) казка;                 В) легенда;

4. Визнач,  хто  з героїв  святкував день  народження ?

А) цвіркун;                Б) бджілка;                   В) мураш;

5. Визнач,  про яку пору року розповідається у казці.

А ) літо;                           Б) осінь;                      В) весну;

6. Визнач, якими членами речення є підкреслені  слова:   Друзі подарували  бджілці прозору парасольку,  лозяний кошик,  різьблену скриньку,  полив’яний гор­щик.

А) підмет і присудок;

Б) однорідні другорядні  члени  речення;

В) однорідні присудки;

7. Вибери рядок,  де правильно вказано закінчення слова   жук  в орудному  відмінку  однини:

А)  -ом ;                   Б)  - ем ;                 В ) - єм ;

8. Вибери  рядок, де прикметник  вживається в переносному  значенні:

А) золоті руки;            Б) золотий  браслет;            В) золота  каблучка;

9. Подумай і дай  відповідь на питання:  Чому павучок  подарував  своїм друзям  рушнички? 

        Тренувальні  вправи  для підготовки  до ДПА

  Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. .  Андрійко з другом  (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло  ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис..  її підіймати.

 

      Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний  дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля  її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони. 

 

      Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. .  Андрійко з другом  (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло  ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис..  її підіймати.

      Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний  дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля  її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони. 

      Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. .  Андрійко з другом  (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло  ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис..  її підіймати.

 

     Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний  дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля  її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони. 

 

      Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. .  Андрійко з другом  (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло  ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис..  її підіймати.

 

      Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний  дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля  її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони. 

 

      Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. .  Андрійко з другом  (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло  ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис..  її підіймати.

 

      Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний  дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля  її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони. 

docx
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
7445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку