Завдання для контрольної роботи відповідають вимогам діючого Державного стандарту для учнів 4 класу ( зі змінами й доповненнями). Стануть в нагоді вчителям,які працюють з учнями 4 класу. матеріал містить додаткові завдання для підготовки учнів до контрольної.
_____________________________________ варіант1
Павучкові рушнички
Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м'якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмивання. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав. Не знав і сам павучок.
Колись хутенько він виткав собі звичайнісінького рушника, а ті, гарні, cховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Чи ж не клопіт?
Але незручно отак, з порожніми руками, на очі жукові з'являтися. Доведеться-таки з одним рушником розпрощатись. Довго вагався павучок, якого взяти. А рушники — один кращий другого... Нарешті вибрав, замкнув майстерню і вирушив у дорогу.
Літній день був чудовий, бе(з,с)хмарний. Сонце ( щ,шч)едро зігрівало землю, а вітер (з,с)почивав під кущ..м ліщини. На лісовій галявині побачив павучок в..селе товариство. Взявшис.. за лапки, комахи водили танок. Пос..редині кола було видно жи(т, тт)єрадісну золотокрилу бджілку. Вона щасливо усміхалас.. . Тут був і майст..р — жук. Павучок підійшов ближче і зрозумів: товариство відзначало день народже(н,нн)я бджілки! |
— Ходи до нас! — гукнула до павучка іменинниця.
Павучок спробував був відмовитись , та до нього підбіг завзятий мурашка, ухопив за лапку — і всі полинули у танок. За хвилину павучок забув про все на світі. Йому було дуже й дуже весело.
Танок закінчився, біля бджілки з'явилася ціла купка подарунків. Чого тут тільки не було! Прозора парасолька, лозяний кошик, різьблена скринька, полив’яний горщик, золотавий шнурочок...
— Чого ти? — легенько підштовхував павучка жук. — Давай і свій подарунок. Страшенно ніяковіючи, павучок подав бджілці маленького пакуночка. Та розгорнула й радісно вигукнула:
— Ой, спасибі! Такого гарного рушничка зроду ще не мала!
Всі стали хвалити чудовий павучків подарунок .
– У мене ще кращі є...
— То похвалися! — озвався жук.
– Гайда! — павучок першим помчав до майстерні, за ним його нові друзі. Відімкнув скриню та й заходився дарувати:
— Це тобі, метелику! А це — мурашеві. Це тобі, втирайся на здоров'я, жуче!
Відтоді всі комахи стали вмиватися аж тричі на день, бо втиратися павучковими рушничками було напрочуд приємно! (325 слів.)
Марія Пономаренко
2. Спиши виділену частину тексту, вставляючи букви й розкриваючи дужки.
3. Визнач жанр прочитаного тексту.
А) казка; Б) оповідання; В) легенда;
4. Визнач, хто з героїв був майстром ?
А) жук – рогач; Б) цвіркун; В) мурашко ;
5. Визнач, про яку пору року розповідається у казці.
А) осінь; Б) літо ; В) весну
6. Визнач, якими членами речення є підкреслені слова: Друзі подарували бджілці прозору парасольку, лозяний кошик, різьблену скриньку, полив’яний горщик.
А) головні члени речення;
Б) однорідні другорядні члени речення;
В) однорідні присудки;
7. Вибери рядок, де правильно вказано закінчення слова кущ в орудному відмінку однини:
А) - ем; Б) - ом; В ) - єм
8.Вибери рядок, де прикметник вживається в переносному значенні:
А) гострий ніж; Б) гостре слово; В) гостра пилка;
9. Подумай і дай відповідь на питання: Чи буде жук робити скриню для павучка? Чому?
_____________________________________ варіант 2
Павучкові рушнички
Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м'якенькі. Отож, мабуть, добре втиратися такими після вранішнього вмивання. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав. Не знав і сам павучок.
Колись хутенько він виткав собі звичайнісінького рушника, а ті, гарні, cховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Чи ж не клопіт?
Але незручно отак, з порожніми руками, на очі жукові з'являтися. Доведеться-таки з одним рушником розпрощатись. Довго вагався павучок, якого взяти. А рушники — один кращий другого... Нарешті вибрав, замкнув майстерню і вирушив у дорогу.
Літній день був чудовий, безхмарний. Сонце щедро зігрівало землю, а вітер спочивав під кущем ліщини. На лісовій галявині побачив павучок веселе товариство. Взявшись за лапки, комахи водили танок. Посередині кола було видно життєрадісну золотокрилу бджілку. Вона щасливо усміхалась . Тут був і майстер — жук. Павучок підійшов ближче і зрозумів: товариство відзначало день народження бджілки!
— Ходи до нас! — гукнула до павучка іменинниця.
Павучок (с,з)пробував був відмовитись та завзятий мурашка ухопив його за лапку — і всі полинули у танок. За хв..лину павучок забув про все на світі. Йому було дуже й дуже вес..ло. |
Танок закінчився, біля бджілки з..явилася ціла купка подарунків. Чого тут тіл..ки (не)було! Прозора парасол..ка, лозяний кошик, різьблена скрин..ка, полив..яний горщик, з..лений пл..тений шнурочок... |
— Чого ти? — легенько підштовхував павучка жук. — Давай і свій подарунок. Страшенно ніяковіючи, павучок подав бджілці маленького пакуночка. Та розгорнула й радісно вигукнула:
— Ой, спасибі! Такого гарного рушничка зроду ще не мала!
Всі стали хвалити чудовий павучків подарунок .
– У мене ще кращі є...
— То похвалися! — озвався жук.
– Гайда! — павучок першим помчав до майстерні, за ним його нові друзі. Відімкнув скриню та й заходився дарувати:
— Це тобі, метелику! А це — мурашеві. Це тобі, втирайся на здоров'я, жуче!
Відтоді всі комахи стали вмиватися аж тричі на день, бо втиратися павучковими рушничками було напрочуд приємно! (325 слів.)
Марія Пономаренко
2. Спиши виділену частину тексту, вставляючи букви й розкриваючи дужки.
3. Визнач жанр прочитаного тексту.
А) оповідання; Б) казка; В) легенда;
4. Визнач, хто з героїв святкував день народження ?
А) цвіркун; Б) бджілка; В) мураш;
5. Визнач, про яку пору року розповідається у казці.
А ) літо; Б) осінь; В) весну;
6. Визнач, якими членами речення є підкреслені слова: Друзі подарували бджілці прозору парасольку, лозяний кошик, різьблену скриньку, полив’яний горщик.
А) підмет і присудок;
Б) однорідні другорядні члени речення;
В) однорідні присудки;
7. Вибери рядок, де правильно вказано закінчення слова жук в орудному відмінку однини:
А) -ом ; Б) - ем ; В ) - єм ;
8. Вибери рядок, де прикметник вживається в переносному значенні:
А) золоті руки; Б) золотий браслет; В) золота каблучка;
9. Подумай і дай відповідь на питання: Чому павучок подарував своїм друзям рушнички?
Тренувальні вправи для підготовки до ДПА
Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. . Андрійко з другом (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис.. її підіймати.
Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони.
Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. . Андрійко з другом (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис.. її підіймати.
Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони.
Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. . Андрійко з другом (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис.. її підіймати.
Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони.
Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. . Андрійко з другом (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис.. її підіймати.
Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони.
Був чудовий та бе(з,с)хмарний літній ден.. . Андрійко з другом (с, з)почивали під кущ..м калини. Вони сиділи на з..леній лавочці, посер..дині стояла корзинка з ч..рвоними яблуками. Хлопці вес..ло ро(з,с)мовляли й (не)бачили як на стежці з..явився дідусь. Але вони почули стукіт – то впала дідусева парасол..ка. Одночасно хлопці кинулис.. її підіймати.
Женя (с, з)пробувала на смак той жи(тт,т)єдайний дивний напій і їй сподобалос.. . Сік був трішечки к..сленький, але дуже приємний і смачний. За хв..линку дівчинка відчула як світ довкола закру(ж,ш)ляв і став змінюватись. Полив..яний горщик біля її ніг став швидко рости й вже був (с,з)хожий на в..личезну кулю. Стіл..чик зник, зате з..явились дві здорове(н,нн)і колони.