Контрольна робота № 2. Фразеологія
І варіант
1. Що таке фразеологізми?
2. Підкреслити в реченні фразеологізм, виписати його і пояснити значення.
Народу зійшлося, що ніде було й орішку впасти.
3. Доповнити фразеологізми.
В рот води ... , грати першу ... , тримати язик ... ,
4.Згрупуйте фразеологізми з їхнім значенням.
Вскочити в халепу |
вередувати |
позичити у Сірка очей |
почати складну справу |
крутити носом |
втратити почуття сорому |
кашу заварити |
потрапити у скрутне становище |
5. Згрупуйте фразеологізми в антонімічні пари.
Іти попереду, не викурити й ладаном, за тридев’ять земель, хоч голки визбируй, пасти задніх, не заманити й калачем, хоч око виколи, не за горами.
6. Записати речення, підкреслити головні й другорядні члени речення.
Марійка розповідала про пригоду в лісі п’яте через десяте.
Миколка в нашій команді грає першу скрипку.
7. Скласти речення з фразеологізмами:
За словом у кишеню не полізе,
закачувати рукава,
запасти в серце,
підливати у вогонь олії
Контрольна робота № 2. Фразеологія
ІІ варіант
1. Назвіть джерела українських фразеологізмів
2. Підкреслити в реченні фразеологізм, виписати його і пояснити значення
Та я його, за те що він мені портфель розмалював, в порох зітру.
3. Доповнити фразеологізми.
обминати десятою ... , видно пана по ... , передати куті ... .
4. Згрупуйте фразеологізми з їхнім значенням.
І до холодної води не братися |
ледарювати |
Лити помиї |
засумувати |
Поникнути головою |
бути близьким щодо часу здійснення |
Висіти на носі |
несправедливо когось ганьбити |
5. Згрупуйте фразеологізми в антонімічні пари
Зарубати на носі , ні пари з вуст, пасти задніх, викинути з голови, виводити з рівноваги, бути на чолі,розпустити язика, давати спокій.
6. Записати речення, підкреслити головні й другорядні члени речення.
Як свої п’ять пальців знали хлопці ці місця.
Іванко швидко накивав п’ятами
7. Скласти речення з фразеологізмами:
Пасти задніх.
Дати зелене світло,
за царя Гороха;
ні пуху, ні пера.