Контрольна робота з української мови за результатами ГР4. Читання. Використання іменників у тексті

Про матеріал

Контрольна робота з української мови ГР4. Читання. Використання іменників у тексті. Складено відповідно до модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н. Б., Горошкіна О. М. Підручник: Українська мова: підруч. для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіна. - К. : Видавничий дім «Освіта», 2023. Це тестова контрольна робота, яка поєднує процес читання невідомого тексту, розуміння, застосування предметних компетентностей.

Перегляд файлу

Контрольна робота ГР4. Читання

Використання іменників у тексті

Увага! Усі завдання тестового характеру, крім рефлексії. Одна правильна відповідь. Кожне завдання - 1б. Усього-12б.

Поданий текст уважно та вдумливо читайте, але увагу звертайте не тільки на зміст, а й на тему тексту, вид тексту, які іменники наявні в тексті (якого роду, числа, відмінку, відміни тощо).

Контрольні завдання стосуються прочитаного тексту та розміщені нижче!

Текст для читання

Байдужість до матері не прощається

Живе у народі хвилююча бувальщина про материнську любов.

У маленькій лікарні на околиці великого міста лежали дві матері ― Чорнокоса і Білокоса. Вони народили синів у один і той же день. Обидві матері були щасливі. Вони мріяли про майбутнє своїх синів.

Я хочу, щоб мій син став видатною людиною,― казала Білокоса мати. ―

Музикантом або письменником, відомим усьому світу. Або інженером

космічних кораблів…

А я хочу, щоб мій син став доброю людиною,― сказала Чорнокоса мати. ― Щоб ніколи не забував матері і рідного дому, любив Батьківщину і ненавидів ворогів.

Минуло тридцять років. У ту саму лікарню прийшли дві жінки ― Чорнокоса і Білокоса. В їх косах уже сріблилася сивина, але жінки були такими ж гарними. Їх обох поклали в одну палату, щоб лікувати серце.

Жінки впізнали одна одну, розговорилися.

Ким же став твій син? ― спитала нарешті Чорнокоса мати.

Видатним музикантом,― з гордістю відповіла Білокоса. ― Він тепер диригує

оркестром, виступає у найбільшому театрі, буває за кордоном. І назвала ім’я

сина.

А твій ким став? ― спитала Білокоса.

Хліборобом. Механізатором. Син мій оре землю й сіє хліб, збирає врожай.

Живемо ми у селі, у сина двоє дітей.

А проте, щастя тебе обминуло,― сказала Білокоса. ― Твій син став простою,

нікому не відомою людиною… Їх мільйони…

І дня не минуло, а до Чорнокосої матері приїхав із села син. В очах неньки світилася радість, здавалося, вона в цю мить забула про всі болі.

Видужуйте, мамо,― сказав син і на прощання поцілував її.

А до Білокосої матері ніхто не прийшов.

У сина зараз концерт… Якби не концерт, він, звичайно, прийшов би,―

задумано мовила Білокоса.

На другий день надвечір до Чорнокосої матері знов приїхав син хлібороб. Привіз бджолиний мед, паляницю, яблука. Від щастя обличчя в Чорнокосої жінки світилося і зморшки виправлялися.

До Білокосої матері ніхто не приходив...

Так повторилося і втретє, і вчетверте. Минув місяць, до Білокосої матері так ніхто і не прийшов...

Закінчилося лікування. Прощаючись з Чорнокосою матір’ю, Білокоса попросила побути з нею кілька хвилин наодинці. Коли з палати всі вийшли, Білокоса мати із сльозами на очах сказала:

Скажи, Люба, як ти виховала такого сина? Ти щаслива, а я…― і вона заплакала.

Ми розлучаємось і ніколи більше не побачимося,― сказала Чорнокоса. ― Бо не

може бути втретє такого дивного збігу. Тому я скажу тобі всю правду. Син,

якого я народила в той щасливий день, помер… Помер, коли йому не було ще й

року… А це… не кровний мій син, але рідний! Я усиновила його трирічним

хлопчиком. Але я для нього ― рідна мати. Ти це бачила своїми очима...

Я щаслива. А ти нещасна людина, і я глибоко співчуваю тобі. Вийдеш з лікарні, піди до сина і скажи: його бездушність повернеться проти нього. Як він ставиться до матері, так і його діти ставитимуться до нього. Байдужість до батька-матері не прощається.

В. Сухомлинський

Контрольні завдання:

1. Яка головна думка бувальщини/цієї історії?

      А. мати - найдорожча людина на землі;

      Б. виховання - велика сила;

       В. байдужість до батька-матері не прощається.

2. Яка мрія була в Білокосої матері?

А. щоб син став доброю людиною;

Б. щоб син став видатною людиною;

В. щоб син виріс красенем.

3. Яким виріс син Чорнокосої матері?

       А. ввічливим, видатним;

       Б. бездушним, байдужим;

       В. добрим, вихованим.

4. До якої відміни відносяться подані з тексту іменники: концерт, хлібороб, син?

       А. IV відміни            Б. I відміни         В. II відміни.

5. Чому слова Чорнокоса, Білокоса, хлібороб написано разом?

     А. слова утворені складанням двох основ зі сполучною гол. -О-;

     Б. слова утворені безафіксним способом;

     В. слова утворені суфіксальним способом словотворення.

6. Яким способом утворене виділене слово в реченні? Це прикметник чи іменник? Вибери правильну відповідь.

«Вони мріяли про майбутнє своїх синів».

      А. прикм., безафіксний сп.;

      Б. прикм. перехід із одн. ч. м. в іншу;

      В. ім., перехід із одн. ч. м. в іншу.

7. Визначити у якому відмінку вжито іменник байдужість у реченні «Байдужість до матері не прощається»?

       А. у Н.в.           Б. у Р.в.         В. у З.в.

   8. Визначити рід іменників: щастя, обличчя, жінкою? У якому рядку правильна відповідь?

         А. ж.р.. с.р., ж.р.

         Б. с.р., с.р., сп.р.

         В. с.р., с.р., ж.р.

   9. Порахуйте, скільки загальних іменників у цьому уривку з тексту? Виберіть правильну відповідь.

«― А я хочу, щоб мій син став доброю людиною,― сказала Чорнокоса мати. ― Щоб ніколи не забував матері і рідного дому, любив Батьківщину і ненавидів ворогів».

           А. 7             Б. 8             В. 6.

   10. Правильно дана характеристика іменника Батьківщина в рядку?

         А. ім., загальний, неістот., ж.р., мн.;     

         Б. ім., власний, ж.р., I відміна, міш.гр., од.;

         В. ім., власний, ж.р. I відміна, тв.гр. , од..

 11. Визначити, який іменник ужито в О. в.?

          А. очима           Б. сина         В. матері.

    12. Рефлексія: 1. Якого матеріалу ти не знав/не знала про іменник під час виконання контрольних завдань? 2. Який номер завдання для тебе виявився найскладнішим? Відповідь запиши.

Бажаю успіхів. Дякую!

docx
Додано
5 січня
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку