Контрольна робота із зарубіжної літератури для 6 класу на тему: "Мудрість байки. Творчість Езопа, І.Крилова"

Про матеріал

Контрольна робота із зарубіжної літератури для 6 класу на тему: "Мудрість байки. Творчість Езопа, І.Крилова" має цікаві тестові (середнього та достатнього рівня) та творчі завдання (високого рівня), що змусять дитину дійсно попрацювати, щоб отримати позитивний бал.

Перегляд файлу

Дата: ______________________

Зарубіжна література (6 клас)

Урок №

Тема. КР за розділом «Мудрість байки». Творчість Езопа, І.Крилова

Цілі: перевірити рівень засвоєння  учнями навчального матеріалу з теми

             «Мудрість байки»; розвивати навички зв`язного мовлення,

             логічного мислення; виховувати самостійність, охайність.

Обладнання: роздатковий матеріал із завданнями КР, зошити для КР

Тип уроку: урок контролю, оцінки  й корекції знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми та цілей уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 С л о в о   в ч и т е л я

   Вивчаючи  новий літературний жанр – байку, ви дізналися, що вперше байки  з`явилися  у  Давній  Греції,  а   основоположником   («батьком»)   цього жанру вважають Езопа. За сюжетами його байок автори інших країн та епох створювали свої. Розглядаючи цікаві схеми, ви запам`ятовували, з яких частин складається байка, хто є її персонажем, що таке алегорія, мораль, мали можливість написати власну байку, підготувати цікаву інсценівку.

  Настав час перевірити свої знання з теми «Мудрість байки».  

ІV. Контроль і корекція знань.

1.Ознайомлення учнів зі змістом контрольної роботи і критеріями оцінювання робіт.

2.Виконання учнями контрольних завдань (див. додаток). 

V. Підсумок уроку.

VІ. Оголошення домашнього завдання.

Підготувати відомості про життя і творчість Р.Л. Стівенсона.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Світова література (6 клас)

Контрольна робота № 2

Мудрість байки. Творчість Езопа, І.Крилова

Варіант № 1

І-ІІ рівень (0,5х12= 6 балів)

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

1. Замаскована думка з натяками і недомовками – це…:

 А)гіпербола ,  Б) езопова мова,   В) алегорія.

2. Байка «Вовк і Ягня» побудована на конфлікті двох персонажів, один з яких:

 А) розумніший,  Б) має перевагу у фізичній силі,   В) обурений поведінкою іншого персонажа.

3. Хто перший надав байкам віршованої форми:

 А) римлянин Федр,  Б) українець Л.Глібов,   В) грек Езоп.

4. Байкам Езопа притаманні:

 А) розлогі описи,  Б) лаконізм (стислість та інформативність),   В) насичені діалоги героїв.

5. Алегоричним образом у байці Езопа «Лисиця і виноград» НЕ можна назвати:

 А) Лисицю,  Б) виноград,   В) Езопа.

6. Проти яких людських вад спрямована байка «Мурашки й Цикада»:

 А) жорстокості і зла,  Б) улесливості та нещирості,   В) ледарства і байдикування.

7. Яскравою ознакою байок І.Крилова є:

 А) наявність прислів’їв і приказок,  Б) інакомовлення,   В) рима.

8. Важливою складовою частиною байки є:

 А) мораль,  Б) зачин,   В) експозиція.

9. Із твору якого байкаря цей рядок: «Тоді Вовк зауважив: «Минулого року ти зневажило мого батька»»:

 А) І Крилова,  Б) Езопа,   В) Федра.

10. Художній прийом, що полягає у перенесенні властивостей людей на тварин чи предмети – це..:

 А) уособлення,  Б) метафора,   В) алегорія.

11. У байці Езопа «Вовк і Ягня» слова «…навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду» - це…:

 А) тема,  Б) алегорія,   В) мораль.

12. Яка байка Езопа переконує, що не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати:

 А) «Мурашки і Цикада»,  Б) «Лисиця і Виноград»,   В) «Вовк і Ягня»

 

ІІІ рівень (1,5х2= 3 бали)

  1. Встановіть відповідність між персонажем та алегоричною наповнюваністю.

1

Вовк

А)

Беззахисність, слабкість

1

     )

2

Ягня

Б)

Нерозумність

2

    )

3

Лисиця

В)

Нерозумність, метушливість, легковажність

3

    )

4

Ворона

Г)

Хитрість, улесливість

4

     )

5

Осел

Д)

Грубість, нахабство, сила

5

    )

6

Мавпа

Е)

Наївність, самозакоханість

6

      )

  1.   Напишіть прізвища авторів і назви байок, з яких узято рядки.
  1. «Відходячи, сказала сама до себе: «Вони кислі!»»
  2. «Від Світлості я нижче кроків на сто п’ю»
  3. «Якщо ти співала влітку, то потанцюй взимку»

 

ІV рівень ( 3 бали)

  1. Творче завдання.

Напишіть свою невеличку прозову або віршовану байку на одну із тем:

«Хліб не пада з неба – працювати треба»

«Язик один, а вух двоє – тому кажи один раз, а слухай двічі»

«НЕ помітив слона на своїй голові, зате розгледів блоху на чужій»

АБО

Дайте розгорнуту відповідь на питання «У чому мудрість байки?» (4-5 речень)

Світова література (6 клас)

Контрольна робота № 2

Мудрість байки. Творчість Езопа, І.Крилова

Варіант № 2

І рівень (0,5х12=6 балів)

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

1. Кого називають «батьком» байки:

 А) римлянина Федра,  Б) грека Езопа,   В) українця Л.Глібова.

2. Уперше наповнив байку соціальним змістом:

А) римлянин Федр,  Б) грек Езоп,   В) росіянин І.Крилов.

3. Уперше написав віршовану байку:

А) римлянин Федр,  Б) грек Езоп,   В) росіянин І.Крилов.

4. Ягня в байці називає Вовка «Світлістю». Цим І.Крилов:

 А) натякнув на суспільну нерівність героїв,  Б) показав, що у Вовка є світлі, добрі риси.

5. «Езоповою мовою» називають:

 А) думки із натяками і недомовками,  Б) приховане зображення людини,   В) зображення людей в образах звірів, Г) повчальний висновок у кінці байки.

6. У будові байки відсутня така складова:

 А) оповідання,  Б) експозиція,   В) мораль.

7. Яскравою ознакою байок Езопа є:

 А) лаконічність (стислість та інформативність),  Б) інакомовлення,   В) рима.

8. Із твору якого байкаря цей рядок: «Ти винен тим уже, що хочу я, бач, їсти»:

 А) римлянина Федра,  Б) грека Езопа,   В) росіянина І.Крилова.

9. У І.Крилова мораль була:

 А) спочатку байки,  Б) посередині байки,   В) в кінці байки.

10. Яка байка Езопа переконує, що не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати:

 А) «Мурашки і Цикада»,  Б) «Лисиця і Виноград»,   В) «Вовк і Ягня»

11. Із твору якого байкаря цей рядок: «У літню пору Мурашка, гуляючи по полю, збирала зернятка пшениці й ячменю і запасалася кормами на зиму»:

 А) І.Крилова,  Б) Езопа,   В) Федра.

12. Проти яких людських вад спрямована байка Езопа «Лисиця і виноград»:

 А) жорстокості і зла,  Б) улесливості та нещирості,   В) ледарства і виправдовування.

 

ІІІ рівень (1,5х2= 3 бали)

  1. Встановіть відповідність між терміном та його значенням.

1

Алегорія

А)

Невеликий повчальний твір алегоричного змісту

1

     )

2

Мораль

Б)

Думки з натяками і недомовками

2

    )

3

Езопова мова

В)

Неримована мова

3

    )

4

Байка

Г)

Інакомовлення

4

     )

5

Епітет

Д)

Художнє означення

5

    )

6

Проза

Е)

Повчальний висновок

6

      )

2.  Напишіть прізвища авторів і назви байок, з яких узято рядки.

  1. «Коли хто неспроможний досягти чогось, посилається на обставини»
  2. «Від Світлості я нижче кроків на сто п’ю»
  3. «Мені все було ніколи, я співала»

 

ІV рівень ( 3 бали)

Творче завдання.

Напишіть свою невеличку прозову або віршовану байку на одну із тем:

«Хліб не пада з неба – працювати треба»

«Язик один, а вух двоє – тому кажи один раз, а слухай двічі»

«НЕ помітив слона на своїй голові, зате розгледів блоху на чужій»

АБО

Дайте розгорнуту відповідь на питання «У чому мудрість байки?» (4-5 речень)

doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
6222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку