Контрольна робота із зарубіжної літератури для 6 класу на тему: "Мудрість байки. Творчість Езопа, І.Крилова"

Про матеріал

Контрольна робота із зарубіжної літератури для 6 класу на тему: "Мудрість байки. Творчість Езопа, І.Крилова" має цікаві тестові (середнього та достатнього рівня) та творчі завдання (високого рівня), що змусять дитину дійсно попрацювати, щоб отримати позитивний бал.

Перегляд файлу

Дата: ______________________

Зарубіжна література (6 клас)

Урок №

Тема. КР за розділом «Мудрість байки». Творчість Езопа, І.Крилова

Цілі: перевірити рівень засвоєння  учнями навчального матеріалу з теми

             «Мудрість байки»; розвивати навички зв`язного мовлення,

             логічного мислення; виховувати самостійність, охайність.

Обладнання: роздатковий матеріал із завданнями КР, зошити для КР

Тип уроку: урок контролю, оцінки  й корекції знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми та цілей уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 С л о в о   в ч и т е л я

   Вивчаючи  новий літературний жанр – байку, ви дізналися, що вперше байки  з`явилися  у  Давній  Греції,  а   основоположником   («батьком»)   цього жанру вважають Езопа. За сюжетами його байок автори інших країн та епох створювали свої. Розглядаючи цікаві схеми, ви запам`ятовували, з яких частин складається байка, хто є її персонажем, що таке алегорія, мораль, мали можливість написати власну байку, підготувати цікаву інсценівку.

  Настав час перевірити свої знання з теми «Мудрість байки».  

ІV. Контроль і корекція знань.

1.Ознайомлення учнів зі змістом контрольної роботи і критеріями оцінювання робіт.

2.Виконання учнями контрольних завдань (див. додаток). 

V. Підсумок уроку.

VІ. Оголошення домашнього завдання.

Підготувати відомості про життя і творчість Р.Л. Стівенсона.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Світова література (6 клас)

Контрольна робота № 2

Мудрість байки. Творчість Езопа, І.Крилова

Варіант № 1

І-ІІ рівень (0,5х12= 6 балів)

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

1. Замаскована думка з натяками і недомовками – це…:

 А)гіпербола ,  Б) езопова мова,   В) алегорія.

2. Байка «Вовк і Ягня» побудована на конфлікті двох персонажів, один з яких:

 А) розумніший,  Б) має перевагу у фізичній силі,   В) обурений поведінкою іншого персонажа.

3. Хто перший надав байкам віршованої форми:

 А) римлянин Федр,  Б) українець Л.Глібов,   В) грек Езоп.

4. Байкам Езопа притаманні:

 А) розлогі описи,  Б) лаконізм (стислість та інформативність),   В) насичені діалоги героїв.

5. Алегоричним образом у байці Езопа «Лисиця і виноград» НЕ можна назвати:

 А) Лисицю,  Б) виноград,   В) Езопа.

6. Проти яких людських вад спрямована байка «Мурашки й Цикада»:

 А) жорстокості і зла,  Б) улесливості та нещирості,   В) ледарства і байдикування.

7. Яскравою ознакою байок І.Крилова є:

 А) наявність прислів’їв і приказок,  Б) інакомовлення,   В) рима.

8. Важливою складовою частиною байки є:

 А) мораль,  Б) зачин,   В) експозиція.

9. Із твору якого байкаря цей рядок: «Тоді Вовк зауважив: «Минулого року ти зневажило мого батька»»:

 А) І Крилова,  Б) Езопа,   В) Федра.

10. Художній прийом, що полягає у перенесенні властивостей людей на тварин чи предмети – це..:

 А) уособлення,  Б) метафора,   В) алегорія.

11. У байці Езопа «Вовк і Ягня» слова «…навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду» - це…:

 А) тема,  Б) алегорія,   В) мораль.

12. Яка байка Езопа переконує, що не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати:

 А) «Мурашки і Цикада»,  Б) «Лисиця і Виноград»,   В) «Вовк і Ягня»

 

ІІІ рівень (1,5х2= 3 бали)

  1. Встановіть відповідність між персонажем та алегоричною наповнюваністю.

1

Вовк

А)

Беззахисність, слабкість

1

     )

2

Ягня

Б)

Нерозумність

2

    )

3

Лисиця

В)

Нерозумність, метушливість, легковажність

3

    )

4

Ворона

Г)

Хитрість, улесливість

4

     )

5

Осел

Д)

Грубість, нахабство, сила

5

    )

6

Мавпа

Е)

Наївність, самозакоханість

6

      )

  1.   Напишіть прізвища авторів і назви байок, з яких узято рядки.
  1. «Відходячи, сказала сама до себе: «Вони кислі!»»
  2. «Від Світлості я нижче кроків на сто п’ю»
  3. «Якщо ти співала влітку, то потанцюй взимку»

 

ІV рівень ( 3 бали)

  1. Творче завдання.

Напишіть свою невеличку прозову або віршовану байку на одну із тем:

«Хліб не пада з неба – працювати треба»

«Язик один, а вух двоє – тому кажи один раз, а слухай двічі»

«НЕ помітив слона на своїй голові, зате розгледів блоху на чужій»

АБО

Дайте розгорнуту відповідь на питання «У чому мудрість байки?» (4-5 речень)

Світова література (6 клас)

Контрольна робота № 2

Мудрість байки. Творчість Езопа, І.Крилова

Варіант № 2

І рівень (0,5х12=6 балів)

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

1. Кого називають «батьком» байки:

 А) римлянина Федра,  Б) грека Езопа,   В) українця Л.Глібова.

2. Уперше наповнив байку соціальним змістом:

А) римлянин Федр,  Б) грек Езоп,   В) росіянин І.Крилов.

3. Уперше написав віршовану байку:

А) римлянин Федр,  Б) грек Езоп,   В) росіянин І.Крилов.

4. Ягня в байці називає Вовка «Світлістю». Цим І.Крилов:

 А) натякнув на суспільну нерівність героїв,  Б) показав, що у Вовка є світлі, добрі риси.

5. «Езоповою мовою» називають:

 А) думки із натяками і недомовками,  Б) приховане зображення людини,   В) зображення людей в образах звірів, Г) повчальний висновок у кінці байки.

6. У будові байки відсутня така складова:

 А) оповідання,  Б) експозиція,   В) мораль.

7. Яскравою ознакою байок Езопа є:

 А) лаконічність (стислість та інформативність),  Б) інакомовлення,   В) рима.

8. Із твору якого байкаря цей рядок: «Ти винен тим уже, що хочу я, бач, їсти»:

 А) римлянина Федра,  Б) грека Езопа,   В) росіянина І.Крилова.

9. У І.Крилова мораль була:

 А) спочатку байки,  Б) посередині байки,   В) в кінці байки.

10. Яка байка Езопа переконує, що не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати:

 А) «Мурашки і Цикада»,  Б) «Лисиця і Виноград»,   В) «Вовк і Ягня»

11. Із твору якого байкаря цей рядок: «У літню пору Мурашка, гуляючи по полю, збирала зернятка пшениці й ячменю і запасалася кормами на зиму»:

 А) І.Крилова,  Б) Езопа,   В) Федра.

12. Проти яких людських вад спрямована байка Езопа «Лисиця і виноград»:

 А) жорстокості і зла,  Б) улесливості та нещирості,   В) ледарства і виправдовування.

 

ІІІ рівень (1,5х2= 3 бали)

  1. Встановіть відповідність між терміном та його значенням.

1

Алегорія

А)

Невеликий повчальний твір алегоричного змісту

1

     )

2

Мораль

Б)

Думки з натяками і недомовками

2

    )

3

Езопова мова

В)

Неримована мова

3

    )

4

Байка

Г)

Інакомовлення

4

     )

5

Епітет

Д)

Художнє означення

5

    )

6

Проза

Е)

Повчальний висновок

6

      )

2.  Напишіть прізвища авторів і назви байок, з яких узято рядки.

  1. «Коли хто неспроможний досягти чогось, посилається на обставини»
  2. «Від Світлості я нижче кроків на сто п’ю»
  3. «Мені все було ніколи, я співала»

 

ІV рівень ( 3 бали)

Творче завдання.

Напишіть свою невеличку прозову або віршовану байку на одну із тем:

«Хліб не пада з неба – працювати треба»

«Язик один, а вух двоє – тому кажи один раз, а слухай двічі»

«НЕ помітив слона на своїй голові, зате розгледів блоху на чужій»

АБО

Дайте розгорнуту відповідь на питання «У чому мудрість байки?» (4-5 речень)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жажажа Жажа
    А, можна відповіді до тесту?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
27297
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку