Контрольна робота із зарубіжної літератури для 6 класу на тему: "Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. Традиційні образи"

Про матеріал

Урок на тему "Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору. Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва" може здатися занадто складною та академічною для 6 класу. Але працюючи весь урок не лише з теоретичними, а й практичними поняттями, різні види мистецтва та їх образи стають зрозумілими та цікавими.

Перегляд файлу

Зарубіжна література (6 клас). Урок № 1

Дата 06.09.2017

 

Тема. Вступ. Література як вид мистецтва. Художній образ. НЛ – 3

Мета:

- навчальна: пояснити значення художньої літератури в сучасному житті людини й людства, визначення художнього образу, донести до свідомості учнів, що художня література — це вид мистецтва, дати усвідомлення ролі духовних цінностей у формуванні гармонійно розвиненої особистості, повторити відомості з л-ри за 5 клас;

- розвивальна: розвивати навички практично виявляти ознаки різних видів мистецтва, установлювати своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси, продовжувати розвивати навички читання, переказу, роботи з книгою;

- виховна: виховувати активну життєву позицію та моральні чесноти (порядність, чесність, доброзичливість).

Обладнання: карта світу, карта України, ілюстрації, роздаткові матеріали «Письменники зарубіжної літератури на карті світу (6 клас)», кольорові олівці, ілюстрації різних видів мистецтва

Очікувані результати:

  • познайомитись з колективом учнів 6 класу,
  • ознайомити дітей з вимогами до навчального предмета,
  • ознайомити з орфографічним режимом,
  • викликати інтерес до вивчення художніх творів зарубіжної літератури,
  • фронтально перевірити рівень читацьких умінь і навичок учнів.

Теорія літератури: художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ..

Епіграф: «Спочатку було Слово…» Біблія

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Вступне слово вчителя.

  • Я рада вітати вас із початком нового навчального року. Сьогодні ми з вами вирушимо у захоплюючу мандрівку сторінками зарубіжної літератури. Дещо ви вивчили у 5 класі, дещо буде для вас новим, але не менш захоплюючим та цікавим. Як ви зрозуміли, чого вчить література? А чи можна назвати л-ру видом мистецтва? Це ми з’ясуємо протягом уроку.

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

  1. Слово вчителя.

- Сучасна творчість вражає нас сьогодні великою кількістю різноманітних видів мистецтв. Одним з них є література. Вона відіграє у нашому житті величну роль. З дитинства і аж до старості людина живе неначе у взаємодії двох світів – реальної дійсності і художньої літератури.

У різноманітних літературних подіях та образах ми часто намагаємося виявити повсякденне, досить звичне для нас, а от реальні відносини ми часто будуємо на прикладах вчинків ідеальних героїв та їхніх чарівних почуттів із прочитаних творів. З їхньою допомогою ми пізнаємо життя, пізнаємо споконвічні духовні цінності, знаходимо відповіді на свої внутрішні питання, які нерідко хвилюють нас.

Далеко не кожний мав змогу відчувати бурхливі літературні емоції, проте всі ми наче торкнулися їх, одержали про них багато уявлень і в душі відчули щось схоже, коли переживали разом з героями книг їхні хвилювання й страждання. Саме у реальності тих героїв, які створені митцями слова, життя перед нами постає не тільки таким, яким воно являється насправді, але і таким, яким воно може бути, та навіть яким повинно бути.

Архітектура, музика, скульптура, живопис, хореографія, кінематограф… Все це різні форми творчості, самовираження людини, все це – мистецтво. Але, мабуть, лише художня література, яке є його найпопулярнішим видом, має найбільший вплив на розвиток і становлення людини та й і усього людства загалом.

 

ІV. Знайомство з вимогами орфографічного режиму.

V. Актуалізація опорних знань.

1. Тлумачення епіграфа

2. Створення асоціативного грона.

Л – любов, людяність, …

І – інтерес, ініціатива, …

Т – творчість, труд, …

Е – енергія, ентузіазм, …

Р – розум, революція, …

А – активність, азарт, …

Т – товариськість, терпіння, …

У – уважність, умовність, …

Р – радість, рятівник, …

А – артистизм,…

  • Якщо всі ці слова-асоціації об’єднати, то виявиться, що література – лагідне слово, що доходить до серця людини, пробуджує в ньому любов, прагнення Добра і  Справедливості. Ви згодні чи ні?

3. Вікторина за 5 клас за командами.

Про кого мова?

1)    Хто з героїв побував на власному похороні? (Том Сойєр)

2)    Хто став своїм серед диких звірів? (Мауглі)

3)    Якій дівчинці забажалося дивної речі серед зими? (Принцесі С.Маршака)

4)    Найсильніша дівчинка на планеті… (Пеппі Довгапанчоха)

5)    Усі посвячені знали про його надзвичайні здібності, а він про них нічого не знав, доки… (Гаррі Поттер)

6)    Загублений черевичок допоміг її знайти щастя. (Попелюшка)

7)    Їй допомагали навіть звірі. (Пасербиця С.Маршака)

8)    Ім’я якого автора часто вигукували моряки? (Марк Твен)

9) Найдобріша та наймилосердніша дівчинка-сирітка (Поліанна)

Упізнайте за деталлю твір

1)    Черевичок («Попелюшка» Шарля Перро)

2)    Троянди («Снігова королева» Г.К. Андерсена)

3)    Проліски («Дванадцять місяців» С.Маршака)

4)    Квідіч («Гаррі Поттер» Дж. Роллінг)

5)    Починок («Пані Метелиця»)

6)    «Червона квітка» («Мауглі» Р.Кіплінг)

7)    Острів на Міссісіпі («Пригоди Тома Сойєра» М.Твен)

8)    Довгі панчохи, мавпочка («Пеппі Довгапанчоха» А.Ліндгрен)

9)  Кіт, собака, півень, осел («Бременські музики»)

10)    Зелений дуб, золотий ланцюг, русалка («У лукоморє дуб зелений…» О.С.Пушкін)

11)    Чарівна каблучка, вогнище («Дванадцять місяців» С.Маршака)

12)    Стрімчасті скелі, плем’я бджіл, гірські верховини («Мауглі» Р.Кіплінг)

13)    Нічна імла, усі вершини, пташиний грай («Нічна пісня мандрівника» Й.В. Гете)

14)    Скарб, дохла кішка, однооке кошеня («Пригоди Тома Сойєра» М.Твен)

15)    Пацюк, сова, вартовий собака, дракон («Гаррі Поттер» Дж. Роллінг)

 Поясніть значення терміну:

1)    Гіпербола

2)    Антитеза

3)    Діалог

4)    Композиція

5)    Епітет

6)    Монолог

7)    Пейзаж

8)    Метафора

9)     Сюжет

10)  Драма

11)  Фольклор

12)  Рима

 1.     Перебільшення. 2. Протиставлення. 3. Розмова двох осіб. 4. Побудова. 5. Художнє означення. 6. Промова одної особи. 7. Опис природи.  8. Приховане порівняння. 9. Черга подій у творі. 10. Дія. 11. Народна творчість. 12. Співзвуччя закінчень слів.

VІ. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

  1. Робота з підручником  (с. 5-12), визначення теоретичних понять (с. 8, 10) 
  2. Робота з ілюстраціями різних видів мистецтва.

Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»: екранізації книжок з 1920 по 2000 рр., пам’ятник Тому і Геку

Шарль Перро «Попелюшка»: екранізації, театр, хореографія, скульптура, музика…

Дж.Роллінг «Гаррі Поттер»: серіал, комп’ютерні ігри, театральні вистави, фанфіки

  1. Робота з роздатковим матеріалом «Письменники зарубіжної літератури на карті світу (6 клас)» та картами.  (Діти роблять послідовно підписи імен авторів ЗЛ, яких будуть вивчать у 6 класі, та розфарбовують прапори їхніх країн за вказівкою вчителя.)

 

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Рефлексія

1. Висловте свою думку.

  1. Книги – кораблі думки, що пливуть на хвилях часу й обережно несуть свій дорогоцінний вантаж від покоління до покоління. Френсіс Бекон, англійський учений-гуманіст.
  2. Книги – найкращий співрозмовник, чудова зброя; вона – чудодійні ліки і гарна забава; вона – найкращий товариш і приємний гість; вона – незмінний порадник і домочадець. Аль-Джахіз, арабський письменник та вчений.
  3. Книги – це своєрідні листи, написані людьми минулого майбутнім поколінням. Зія Гекалп, турецький поет, філософ, громадський діяч.
  4. Книги – мов ріки, які наповнюють собою увесь світ; це джерело мудрості, в книгах – бездонна глибина; ми ними втішаємося в печалі,… в книгах – світло мудрості. Ярослав Мудрий, київський князь.

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Підготувати розповідь про улюбленого персонажа (худ.образ)

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

Відмітити учнів, що були успішніші за інших у вікторіні, обговоренні та роботі з картою.

doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
3191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку