Мовна тема «Речення. Слово. Значення слова. Будова слова»
1варіант
1. Речення – це
а) слова, зв'язані між собою за змістом;
б) група слів, які виражають закінчену думку;
в) група слів, пов'язаних однією темою.
2.Синоніми – це слова
а) різні за значенням;
б) різні за звучанням;
в) близькі за значенням.
3. Спиши ряд спільнокореневих слів
а) ліс, лісник, лісовий
б) сосна, на сосні, за сосною
в) робота, праця, труд
4. Спиши рядок у якому записані слова з ненаголошеними (е) – (и).
а) верба, медовий, висота, листок
б) ширина, вікно, зошит, степ
в) сестра, стежка, школа, крило
5. Добери антоніми (наприклад: ніч — день)
добро - _____________
друг - ______________
чорний - ______________
6. З'єднай фразеологізми з виразами
пасти задніх замовкнути
мозолити очі набридати
набрати в рот води відставати
7. З поданих слів складіть речення, підкресліть
в них граматичну основу.
На, прийшов, холодний, землю, грудень.
8. Добери заголовок. Спиши текст. Підкресли головні члени речення.
Зроби звуковий аналіз слова їжачок.
У лісі жив їжачок.
Настала осінь. Падає з дерев жовте листя. Їжачок
почав готуватися до зими.Узимку їжачок спатиме
в теплому кубельці.
Мовна тема «Речення. Слово. Значення слова. Будова слова»
2 варіант
1. Речення – це
а) слова, зв'язані між собою за змістом;
б) група слів, які виражають закінчену думку;
в) група слів, пов'язаних однією темою.
2. Антоніми – це слова
а) близькі за значенням;
б) близькі за звучанням;
в) протилежні за значенням.
3. Спиши ряд спільнокореневих слів
а) ліс, лісник, лісовий
б) сосна, на сосні, за сосною
в) робота, праця, труд
4. Спиши рядок у якому записані слова з ненаголошеними (е) – (и).
а) крило, весна, вишня, село
б) степ, зошит, учень, сонце
в) школа, стежка, книга, озеро
5. Добери антоніми (наприклад: ніч — день )
гіркий - ______________
новий - _________________
холодний - ________________
6. З'єднай фразеологізми з виразами
мозолити очі втікати
накивати п'ятами мовчати
тримати язик за зубами набридати
7. З поданих слів складіть речення, підкресліть в них граматичну основу.
Заєць, кущем, ховається, під, мокрим.
8. Прочитай текст. Добери до нього заголовок. Підкресли головні члени речення.
Зроби звуковий аналіз слова їжачок.
У лісі жив їжачок.
Настала осінь. Падає з дерев жовте листя. Їжачок почав готуватися до зими.
Узимку їжачок спатиме в теплому кубельці.