Контрольна робота на тему "Лексикологія" ( 5 клас)

Про матеріал

Контрольна робота з української мови для 5 класу на тему "Лексикологія".

Контрольна робота з української мови для 5 класу на тему "Лексикологія".

Контрольна робота з української мови для 5 класу на тему "Лексикологія".

Перегляд файлу

 

Варіант 1

1. Позначте рядок з реченням, у якому неправильно вжито слово неділя.

А У неділю рано зілля копала (Народна пісня);

Б Була неділя — тихий час дозвілля (М. Рильський);

В Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків (3 розмови);

Г У неділю Кайдаші пішли до Довбушів на оглядини (І. Нечуй-Левицький).

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні:

А солодкий сон, солодка цукерка, гіркий полин, гіркий смак;

Б білий сніг, білий голуб, біла заздрість, білі скроні;

В гострий погляд, добре серце, тепле слово, солодкий спів;

Г теплий одяг, гострий ніж, гостре слово, тверда рука.

3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:

А височина, вершина, високий, височінь;

Б мовчазний, безмовний, неговіркий, небалакучий;

В слово, словник, словотвір, словниковий;

Г мовити, говорити, кричати, слухати.

4. Позначте пару слів, що є антонімами:

А велетень, гігант;                

Б мужній, сміливий;

В велетень, силач;               

Г велетень, карлик.

5. Позначте рядок, у якому словосполучення є омонімами:

А крило літака — крило лелеки;

Б моторний хлопець — моторний цех;

В палаючий степ — палаюче сонце;

Г радісний погляд — сумний настрій.

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А абрикос, балет, голос, доля;

Б азбука, бігти, говорити, дивуватися;

В голова, дружина, міст, пілот;

Г артист, кипіти, важкий, гарячий.

7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами

А ефектний – ефективний, ясний – темний 
Б адрес – адреса, роздумувати – мислити 
В голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник,

Г досвідчений – освічений, добрий – злий,

8. Складіть речення з омонімами. - задачі, за дачі;

9. Запишіть в одну колонку слова, вжиті в прямому значенні, в іншу – в переносному.

Тепле літо, тепле слово, теплий кожух; дитя сміялося, сміялося сонце; залізний  цвях, залізний характер; полетіли думки, полетіли птахи.

10.  Запишіть прислів’я, підкресліть антоніми.

Все добре переймай, а зла уникай.

Маленька праця краща за велике безділля.

Багато грибів – мало хліба того року.

Не той молодець, що починає, а той, що кінчає.

11. Зробіть лексичний розбір слова «герой».

 

 

 

 

 

Варіант 2

1. Позначте рядок з реченням, у якому неправильно вжито слово неділя.

А Ця неділя була важкою: щодня по шість уроків (3 розмови);

Б Була неділя — тихий час дозвілля (М. Рильський);

В У неділю рано зілля копала (Народна пісня);

Г У неділю Кайдаші пішли до Довбушів на оглядини (І. Нечуй-Левицький).

2. Укажіть рядок, у якому слова ужиті тільки в прямому значенні:

А Усміхнене сонце, ляпає язиком, гострий погляд;

Б рожевий шовк, водити за руку, краяти серце;

В усміхнені діти, холодне повітря, дзвонити по телефону;

Г квашена капуста, паперовий літачок, м’який характер.

3. Укажіть рядок, у якому всі слова є синонімами:

А Лагідний, дивний, сумирний;

Б безмежний, безкрайній, безконечний;

В дбайливий, старанний, жагучий;

Г цікавий, привабливий, привітний.

4. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано правильно:

А Сухий — мокрий, знайти — загубити, тямовитий — розумний;

Б гіркий — солодкий, балакучий — мовчазний, старанний — недбалий;

В боязливий — безстрашний, сумний — здоровий, замерзлий — розталий;

Г заснути — прокинутись, добро — підлість, відкрити — закрити.

5. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення є омонімічними:

А Вода з ключа — журавлиний ключ — ключ від дверей;

Б співає завірюха — співає дівчина — співає сопілка;

В вити гніздо — вити на місяць — вити вовком;

Г накреслити коло — знаходиться коло хати — велике коло.

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

А азбука, бігти, говорити, дивуватися;

Б абрикос, балет, голос, доля;

В артист, кипіти, важкий, гарячий.

Г голова, дружина, міст, пілот;

7. Укажіть рядок, у якому всі слова є паронімами

А голосний – голосовий, пам’ятка – пам’ятник,

Б ефектний – ефективний, ясний – темний 
В досвідчений – освічений, добрий – злий,

Г адрес – адреса, роздумувати – мислити 
8. Складіть речення з омонімами - наніс, на ніс.

9. Запишіть слова, вжиті в прямому значенні, в одну колонку, у переносному -  в іншу. 

Гостра суперечка, гостра стріла, гострий розум, гострий меч; золота монета, золота осінь, золотий годинник, золотий чемпіон; пробіг вітерець пробіг спортсмен.

10. Запишіть прислів’я, підкресліть антоніми.

Добро довго пам’ятається, а лихо ще довше.

Глухий грім – на тихий дощ, голосний – на зливу.

На сміливого собака гавкає, а боягуза кусає.

Гірко поробиш, солодко з’їси.

11. Зробіть лексичний розбір слова «лист».

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
4007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку